از باهاماس تا نیوپورت و پرتغال، این باور وجود دارد که گنجینه هایی به ارزش میلیاردها دلار در کف اقیانوس در انتظار کشف شدن هستند.

گنج‌های چند هزار میلیاردی در اعماق این دریاهاست که هیچکس کشف نکرده است! + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از فرادید، در حالی که دولت کلمبیا با شتاب در تلاش برای بازیابی یک گنجینۀ حیرت‌انگیز به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد دلار از یک کشتی غرق‌شده قرن هجدهمی به نام سَن‌خوزه در اطراف شبه‌جزیره بارو است، شکارچیان گنج در سراسر دنیا نیز جستجوهای مخصوص خودشان برای یافتن گنجینه‌های تاریخی را دنبال می‌کنند.

از باهاماس تا نیوپورت و پرتغال، این باور وجود دارد که میلیاردها دلار در کف اقیانوس خوابیده که منتظر کشف شدن هستند.

کارل اَلِن، سرمایه‌دار بانفوذ تگزاسی در سال ۲۰۱۷ شرکتش را فروخت و میلیون‌ها دلار پول را صرف یافتن چیزی کرد که خودش آن را شاهرگ گنج در کشتی‌های غرق‌شده‌ی اطراف باهاماس توصیف می‌کرد.

جالب است که مهمترین کشتی میان تمام این کشتی‌ها، یعنی تایتانیک هرگز در فهرست شکارچیان گنج زیرآبی نبوده است.

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

تصور می‌شود میلیاردها دلار درون کشتی‌های غرق‌شده ته دریا باشد

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

دولت کلمبیا در حال بازیابی گنجی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار از کشتی سن‌خوزه است که سال ۱۷۰۸ غرق شد

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

سکه‌های کشتی سن‌خوزه که روی بستر اقیانوس دیده شده‌اند

در ادامه، نقاط اصلی در رادار شکارچیان گنج‌های زیرآبی را می‌خوانید:

فلور دِ لا مار: غرق‌شده در سال ۱۵۱۱ در تیمیا پوینت، نزدیک سوماترا

فلور دِ لا مار یک کشتی جنگی پرتغالی بود که از یک مبارزه نظامی در سال ۱۵۱۱ در مالاکا بازمی‌گشت؛ قطب تجاری مهمی در جنوب غربی مالزی. این کشتی که پر از غنائم جنگی بود، از جمله گنجینه‌های بدست‌آمده از غارت کاخ سلطنتی سلطانِ مالاکا، گرفتار طوفانی ویرانگر شد. گفته می‌شود ۴۰۰ مرد جانشان را از دست دادند و حدود ۸۰ تن طلا و اشیاء باارزش دیگر به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار (پول امروزی) با کشتی غرق شدند.

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

جیم سینکلر قصد داشت گنجینه‌های فلور دِ لا مار را از کف دریا بیرون بیاورد، اما دولت اندونزی جلوی او را گرفت

حدود سال ۱۹۹۲، سینکلر برای بیرون آوردن این غنایم دست به کار شد اما دولت اندونزی مانع کار او شد. سینکلر در این خصوص می‌گوید: «آن‌ها مدام درصدشان را از چیزی که قرار بود بیرون بکشیم، بالا می‌بردند. ما فهمیده بودیم کشتی کجاست، اما مثل این بود که داشتیم یک قابلمه غذا می‌پختیم و یک دوست بسیار گرسنه هم منتظر این غذا بود.»

لاس سینک چاگاس: غرق‌شده در سال ۱۵۹۴ در آزورس

کشتی دیگر قرن شانزدهمی با پرچم پرتغال لاس سینک چالاس بود که از گوآ در هند در حال آوردن طلا و برده بود که سه کشتی بریتانیایی میان اقیانوس اطلس به آن حمله کردند. این حمله سه روز طول کشید و سرانجام لاس سینک نزدیک آزورس غرق شد. گفته می‌شود ارزش گنجی که درون این کشتی است، بیش از ۱ میلیارد دلار است اما دستیابی به آن کار آسانی نیست چون حدود ۲۵۰۰ پا زیر سطح اقیانوس است و به قول سینکلر، هرقدر پایین‌تر بروید، هزینه‌ها هم بالاتر می‌روند.

نوئِستِرا سِنورا دِ لا ماراویلاس: غرق‌شده در سال ۱۶۵۶ در شمال باهاماس

این کشتی (به معنای بانوی شگفتی‌ها) در حال حمل شمش نقره، سکه و اشیاء طلایی متعدد بود که جهت خود را گم کرد و به کشتی دیگری برخورد کرد و غرق شد.

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

کشتی نوئسترا سنورا د لا مارویلاس در حال حمل شمش‌های نقره و سکه بود

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

مقدار تخمینی نیم میلیارد دلار نقره، طلا و جواهر مدت کوتاهی پس از غرق شدن کشتی توسط اسپانیایی‌ها از دل دریا بیرون آورده شد، سینلکر باور دارد بخش بزرگی از آنچه که باقیمانده را که سه برابر بیشتر ارزش دارد بیرون خواهد کشید.

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

غواصان هزاران دست‌سازه را از این کشتی بیرون کشیدند از جمله این قطعه طلای ۲۶ پوندی؛ اما آنچه که باقی مانده احتمالاً میلیاردها دلار ارزش دارد.

آراِم‌اِس ریپابلیک: غرق‌شده در سال ۱۹۰۹ نزدیک نانتاکت، ماس

سه سال پیش از غرق شدن تایتانیک، کشتی مسافربری لوکس دیگری متعلق به همان شرکت به نام ستاره سفید دچار سرنوشت غم‌انگیزی شد.

این کشتی پس از ترک نیویورک سیتی به مقصد گیبرالتار با اس‌اس‌فلوریدا برخورد کرد که حامل مهاجران عازم آمریکا بود. تقریباً تمام مسافران نجات یافتند به جز شش نفر.

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

گفته می‌شود آراِم‌اِس ریپابلیک حامل ۴۵ تن طلا بوده است

همراه این کشتی، بار آن که حاوی ۴۵ تن طلا بود هم به ته اقیانوس اطلس رفت و غرق شد. بری، یکی از شکارچیان گنج، می‌گوید: «ما از طریق تحقیقاتی که کردیم می‌دانیم جای آن کجاست، ۵۰ مایلی جنوب نانتاکت. ما قصد داریم ۱ ژوئن ۲۰۲۴ به آنجا برویم. اتمام حفاری آن، سه تا چهار سال زمان می‌برد.»

مِرچَنت رویال: غرق‌شده در سال ۱۶۴۱ نزدیک ساحل کورنوال در انگلستان

در نیمه نخست قرن هفدهم، از کشتی مِرچَنت رویال برای تسهیل تجارت با مستعمرات اسپانیایی در دنیای جدید استفاده میشد. این کشتی برای تعمیرات در اسپانیا لنگر انداخته بود، اما کاپتان کشتی با دولت معامله‌ای کرد تا محموله نقره و طلا را به آنتورپ برساند و این بار افزوده‌ی زیادی به بار سنگین فعلی بود؛ فلزات باارزش.

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

نقاشی کشتی مِرچنت رویال

تعمیرات مشکلات کشتی را برطرف نکرد، چون با وقوع طوفان، آب وارد کشتی شد و پمپ‌ها از کار افتادند و سرانجام کشتی غرق شد. هنوز جای کشتی شناسایی نشده است، اما هر کسی که جای آن را پیدا کند، به گنجی به ارزش ۱.۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

کشتی برده‌بر ناشناس: غرق‌شده در سال ۱۷۸۶ نزدیک ساحل باهاماس

بزرگترین گنج‌هایی که هنوز در اعماق اقیانوس‌ها هستند

سال ۱۷۸۶، این کشتی ۸۰۰ برده را در کارائیب سوار کشتی کرد و با بار بسیار زیادی از سکه‌های طلا عازم سفر شد، اما در این راه با یک صخره برخورد کرد و غرق شد. الن، از جویندگان گنج‌های زیرآبی، به همراه خدمه‌اش تاکنون ۱۰۰۰۰۰ سکه از ۳۸۰۰۰۰ سکه را یافته‌اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید