۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 55475045

مدارک مایکروسافت نشان از دانش و مهارت لازم برای کار با محصولات آن است، همراه باشید تا بدانیم دوره mcse چیست.

دوره mcse چیست؟

سلام نو پلاس: دوره آموزش MCSE از جمله مهمترین دوره های تعریف شده توسط کمپانی مایکروسافت در زمینه شبکه های کامپیوتری می باشد.

در دوره MCSE آموزشی تمامی دانش و مهارت لازم برای هدایت و مدیریت تخصصی شبکه های کامپیوتری مبتنی بر سیستم عامل های ویندوز کلاینت و ویندوز سرور، در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

دوره mcse چیست

MCSA مخفف عبارت Microsoft Certified Solutions Associate و به معنای مدرک سطح دستیاری مایکروسافت است که اثبات کننده مهارت های فنی و دانش متخصصان در سطح مقدماتی IT از محصولات مایکروسافت به حساب می آید.

مدارک MCSA از مدارک ارزشمند مایکروسافت هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان محسوب می شود زیرا علاوه بر ارائه دانش و مهارت های بنیادین متناسب با سطح تجربه متخصصان IT، سطح دانش و مهارت متقاضیان را برای کسب اولین تجربه کاری در زمینه مدیریت محصولات مایکروسافت تأیید می کند.

دوره mcse چیست؟

سطوح مدارک مایکروسافت همانند هرمی است که بالارفتن از هرم و اخذ مدارک در سطوح بالاتر منجر به اخذ مدارک پیچیده تر، تخصصی تر و پیشرفته تر می گردد که مدرک MCSA دومین سطح این هرم را تشکیل می دهد.

همچنانکه پایه هرم مدارک مایکروسافت را مدرک سطح مقدماتی Microsot Technology Associate) MTA) با ارائه دانش و مفاهیم پایه ای محصولات مایکروسافت به مخاطبان تشکیل می دهد ، مدرک Microsoft Certified Solutions Developer) MCSD) نیز به عنوان مدرک سطح مقدماتی توسعه دهندگان مایکروسافت با سطوح مشابه MCSA قرار دارد.

بالاترین بخش هرم متعلق به مدرک MCSE می باشد که بصورت تخصصی به توسعه دانش و مهارت های سطح MCSA می پردازد.

مدارک MCSA و MCSE به ترتیب مدارک سطح مقدماتی (entry-level) و تخصصی (expert-level) مایکروسافت هستند که نه تنها الزامات، مطالب و مهارت های کاملاً متفاوتی را پوشش می دهند بلکه متقاضیان را برای نقش های مختلف شغلی IT نیز آماده می کنند.

مدرک سطح دستیاری مایکروسافت، MCSA یک مدرک سطح مقدماتی است که دانش و مهارت های لازم مورد نیاز متخصصان تازه کار IT در اولین سال کاری با محصولات مایکروسافت را تأیید می کند. به همین دلیل مایکروسافت حداقل یک سال تجربه کاری در زمینه محصولات مایکروسافت را برای اخذ این مدرک به متقاضیان پیشنهاد می دهد.

اگرچه تجربه کاری در روند آزمون از امتیازی برخوردار نمی باشد اما برای کسب مدرک MCSA ، متخصصان IT معمولاً باید سه امتحان را پشت سر بگذارند. اخذ این مدرک، متخصصان IT را برای مشاغلی مانند ادمین شبکه یا ادمین سیستم، کارشناس پشتیبانی کاربران (Help Desk) یا سایر نقشهای پشتیبانی آماده می کند. بعلاوه، مدرک MCSA پیش نیاز اخذ مدرک MCSE مایکروسافت می باشد.

دوره mcse چیست؟

مدرک MCSE، مدرک سطح تخصصی (Expert-level) مایکروسافت است که بر خلاف مدرک MCSA که نیاز به گذراندن سه سری آزمون دارد، اخذ این مدرک تنها نیازمند کسب موفقیت در یک آزمون می باشد. MCSE سطح بالاتری از دانش و تخصص را نسبت به مدرک سطح دستیاری MCSA ارائه می نماید. مطالب بسیار مشکل تر و عمیق تر از MCSA بوده و شایستگی لازم برای اخذ نقشهای مدیریتی مانند مدیر IT یا نقشهای ارشد فنی محصولات مایکروسافت را فراهم می نماید.

اما برجسته ترین تفاوت بین مدارک MCSA و MCSE چیست؟ تا سال ۲۰۱۷ این تفاوت تنها به شیوه تمدید اعتبار این مدارک ختم می شد بطوریکه تا قبل از سال ۲۰۱۷، تمامی مدارک MCSE از اعتبار سه ساله برخوردار بودند اما از سال ۲۰۱۷ به بعد همانند مدارک MCSA ، تمامی مدارک MCSE تا زمان اعتبار محصولات مایکروسافت یا دقیق تر بگوییم اعتبارآزمون اخذ مدارک فناوری های مایکروسافت معتبر خواهند بود.

آموزش رایگان دوره mcse

شبکه‌ها گاهی می‌توانند به بزرگی زیرساخت های IT یک کشور باشند و یا به کوچکی یک شرکت کامپیوتری کوچک. داشتن یک شبکه درست میتواند صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال داشته باشد.

دوره mcse چیست؟

مرحله اول

الفبای آموزش شبکه را میتوان +network دانست. در واقع در این آموزش شما یاد می‌گیرید اصلا سوییچ چیست؟ و چطور می‌شود بین سیستم‌های مختلف سوییچ کرد؟ با انواع کابل‌ها و پورت‌ها و کارکردشان آشنا می‌شوید و به طور کلی با همه مفاهیم پایه شبکه آشنا خواهید شد.

مرحله دوم

پس از یادگیری مباحث دوره network+شما میتوانید زمینه علاقه خود را دنبال کنید. اما متخصصین پیشنهاد می کنند که افراد ابتدا یکی از دوره های اولیه مایکروسافت مانند دوره MCSA یا دوره MCSE را بگذرانند که معمولا در دوره های ماکروسافت مفاهیم مهم و پایه را فراخواهید گرفت. سرویس هایی از قبیل RADUIS و Routing و DHCP و VPN و NAT را میتوانید د راین دوره ها آموزش ببینید.

مرحله سوم

دوره های مجازی سازی یکی از مراحل مهم آموزش شبکه است و یکی از دانش های به روز و مورد نیاز در سراسر جهان است. یکی از مهمترین مزایای مجازی سازی امکان استفاده بهینه از منابع سخت افزاری سرورها را مهیا میکند. در حوزه مجازی سازی شرکت های بزرگی مانند Microsoft و VMware و Citrix در حال فعالیت و تولید محصول هستند.

مرحله چهارم

شما در دوره های سیسکو راه اندازی و مدیریت زیرساخت شبکه ها و ارتباطات زیرساخت را آموزش میبینید. مدیریت سوییچ ها و راترهای شبکه و پروتکل های مربوط به آنها از سرفصل های این دوره است. همچنین در این دوره شما میتوانید دوره CCNA ، CCDA ، CCNP و CCIE را نیز فرا بگیرید.

دوره mcse چیست؟

مرحله پنجم

درمرحله پنجم آموزش شبکه دوره های لینوکس و دنیای open source قرار دارد. اگرچه باید توجه داشت که فرصت های شغلی این شاخه نسبت به بقیه شاخه های شبکه کمتر می باشد.

مرحله ششم

دوره های امنیت ششمین مرحله آموزش شبکه است. ورود به دنیای امنیت شبکه مستلزم دانش عمیق و گسترده در شاخه های مختلف شبکه می باشد. برای درک مفاهیم مربوط به دوره امنیت لازم است. تا یک شناخت نسبی نسبت به سیسکو و لینوکس داشته باشید.

مرحله هفتم

دوره های رایانش ابری ( Cloud Computing )در واقع یکی از جدیدترین مباحث شبکه هستند. رسیدن به این مرحله نیازمند پیش نیازهای زیادی است و شما باید تقریبا دوره های بالا را گذرانده باشید.

دوره آموزشی mcsa ویندوز ۱۰

شرکت مایکروسافت چندین سال است که مدارک تخصصی مختلفی بر روی سیستم عامل های ویندوز سروری و کلاینتی خود در دنیا ارائه می کند. بر این اساس مدرک تخصصی بین المللی MCSA و MCSE که مربوط به متخصصان دارای دانش عمیق و تسلط کافی بر روی ورژن های مختلف سیستم عامل های ویندوز می باشد.

در حال حاظر بر روی ورژن ویندوز ۱۰ مایکروسافت آزمون بین المللی ۶۹۷-۷۰ و ۶۹۸-۷۰ کتاب رسمی ارائه کرده است. سرفصل های این کتاب مایکروسافت مربوط به مباحث ادمینی و تحت شبکه ویندوز ۱۰ است. این دوره آموزشی براساس سرفصل های این کتاب تدریس مباحث انجام شده است.

دوره mcse چیست؟

پیشنهاد می شود دوره نتورک پلاس و همچنین VMware Workstation Pro را پیش از آغاز این دوره مطالعه نمایید تا از سرفصل های مورد پیاده سازی شده درک بهتری داشته باشید.

این دوره برای افرادی که تجربه کاری در حوزه فناوری اطلاعات را دارند و قصد توسعه تخصص و مهارت‌های خود را دارند، مناسب است.

با پایان دوره، شرکت‌کنندگان مهارت‌های لازم برای طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت سیستم‌های شبکه و سرور با استفاده از تکنولوژی‌های مایکروسافت را خواهند داشت.

در این دوره، مفاهیم پیشرفته سیستم‌عامل‌های مایکروسافت، ابزارهای مدیریتی، تکنولوژی‌های شبکه و امنیت اطلاعات به دانشجویان آموزش داده می‌شود. دوره MCSE شامل چندین مدرک مختلف است که شامل MCSE Cloud Platform and Infrastructure و MCSE Productivity می‌شود.

این دوره با ارائه‌ی مفاهیم پیشرفته و ابزارهای مایکروسافت، به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت سیستم‌های پیچیده‌ی شبکه و سرور را با استفاده از تکنولوژی‌های مایکروسافت به دست آورند.

مدرک MCSE مایکروسافت اولین مدرک برای متخصصین IT است که وظیفه تحلیل، طراحی و اجرای سیستمهای مبتنی بر ویندوز را در دفاتر و ادارات مختلف به عهده دارند.

این مدرک برای افرادی مناسب است که در یکی از پستهای مهندس یا تحلیلگر سیستمها، مهندس بخش فنی، مهندس یا تحلیلگر شبکه و مشاور فنی مشغول به فعالیت هستند.

دوره mcse چیست؟

با توجه به پیشنهاد مایکروسافت به متقاضیان اخذ مدارک MCSA به داشتن حداقل یک سال تجربه کاری در زمینه فناوری های مایکروسافت، اخذ مدارک سازگار با نقش ها ومسئولیت های شغلی از اثربخشی بالاتری برای متخصصان IT برخوردار است.

با این حال، برای متقاضیان IT، هیچ پیش نیازی برای شرکت در آزمون MCSA وجود ندارد. همچنین برای افرادی با تجربه کاری کمتر از یک سال ، مایکروسافت اخذ مدارک بنیادین MTA را به مخاطبان پیشنهاد می دهد.

انتخاب و مطالعه مناسب ترین مطالب آموزشی از ضروریات موفقیت در آزمون MCSA محسوب می شود.

همچنین با توجه به دشواری آزمون های مایکروسافت، نیاز به دانش عملی کار با محصولات یا خدمات مایکروسافت از اهمیت بالایی جهت موفقیت درآزمون های مربوطه را دارد.

مطالب آموزشی مایکروسافت ، علاوه بر ارائه بهترین مسیر برای اخذ مدارک، تجارب عملی و آزمون های آزمایشی بی نظیری را نیز برای مخاطبان فراهم می نماید.

دوره mcse مجتمع فنی تهران

هنرجویانی که در دوره MCSE شرکت می کنند، بدیهی است که در دوره های آموزشی پیشین (دوره های آموزشی پیش نیاز) ، بخصوص دوره MCSA، با مباحث مختلفی همچون مدیریت سیستم عامل های ویندوز سرور و ویندوز کلاینت، راه اندازی و هدایت شبکه های کامپیوتری، ایجاد زیرساخت های لازم برای راه اندازی شبکه آشنا شده اند.

دوره mcse چیست؟

اما در این دوره مباحثی مانند

  • هدایت و مدیریت سیستم های کلاینت
  • هدایت و مدیریت سرورها
  • پشتیبانی و رفع اشکال سیستم ها
  • هدایت و مدیریت شبکه های کامپیوتری
  • پشتیبانی و رفع اشکال شبکه ها
  • رفع مشکلات احتمالی زیرساخت ها

به طورکلی شبکه در میان شاخه های متعدد حوزه کامپیوتر ، به لحاظ بازارکار و فرصت های شغلی ، در شمار پررونق ترین ها قرار دارد.

همانطور که بالاتر هم گفته شد، دوره MCSE یکی از مهمترین و بزرگترین دوره های آموزشی تنظیم شده توسط شرکت مایکروسافت در حوزه شبکه می باشد.

اخذ مدرک این دوره، مهر تأییدی بر تخصص شما در زمینه شبکه های کامپیوتری به حساب می آید. مهر تأییدی که در تمامی کشورهای دنیا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

امروزه بسیاری از شرکت های رایانه ای و غیر رایانه ای در اقصی نقاط دنیا به منظور انجام امور مربوط به راه اندازی، هدایت و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و یکپارچه سازی و حفظ امنیت اطلاعات مجموعه خود، به دنبال یک کارشناس شبکه کاربلد و مطمئن هستند.

شما با داشتن مدرک معتبر MCSE می توانید به عنوان یک متخصص و کارشناس شبکه در بسیاری از این مجموعه ها مشغول به فعالیت شوید.

دوره mcse چیست؟

سرفصل های آموزشی استاندارد : تمامی مطالب و مفاهیم آموزشی که در دوره آموزش MCSE مجتمع فنی تهران نمایندگی نیاوران مورد بررسی قرار می گیرند، کاملاً مطابق با سرفصل ها و استانداردهای آموزشی ارائه شده توسط کمپانی مایکروسافت می باشد.

اساتید برتر : اساتید دوره آموزش MCSE مجتمع فنی نیاوران از جمله بزرگترین اساتید حوزه شبکه در ایران هستند.

مدرک معتبر : تمامی هنرجویان پذیرفته شده در انتهای دوره ، موفق به کسب مدرک معتبر مجتمع فنی تهران خواهند شد. همراه داشتن این مدرک، برای تمامی هنرجویان، امتیازی بسیار بزرگ در بازارکار محسوب خواهد شد.

آمادگی آزمون بین المللی : در این دوره هنرجویان علاوه بر کسب مدرک معتبر مجتمع فنی ، با آشنایی با استانداردهای آموزشی آزمون بین المللی MCSE مایکروسافت، برای شرکت در این آزمون نیز آماده خواهند شد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید