امیدواریم باحضور نیروهای امدادی، عملیات پاکسازی و تنظیف معابر شهری و واحدهای مسکونی آسیب دیده در  چند روز آینده پایان یابد.

فوری / آخرین آمار از تعداد قربانیان سیل گلستان

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان گلستان همچنان ادامه دارد و جسد دومین قربانی سیل هم با تلاش نیروهای امدادی پیدا شد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، با توجه به شدت بارش باران در عصر و شب سه‌شنبه در استان گلستان شرق این استان  دچار خسارات شد و کار امدادرسانی به خانواده‌های آسیب دیده از همان لحظات اولیه آغاز شد و همچنان ادامه داردو بعد از ساعتی جسد کودک 11ساله دوست قربانی سیل هم پیدا شد.

فرماندار کلاله با اشاره به خرابی‌های سیل در این شهرستان گفت: عملیات پاکسازی و شُستشوی معابر و واحدهای مسکونی این شهر از گل و لای ناشی از جاری شدن سیلاب با حضور نیروهایی از 9 دستگاه اجرایی و خدماتی به همراه ماشین آلات مرتبط شروع شده است.

فرهاد شیبک تاکید کرد: در پاکسازی و تنظیف معابر شهری کلاله علاوه بر نیروهای شهرداری و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، تعداد قابل توجهی نیرو به همراه ماشین آلاتی مانند «گریدر، لودر، بابکت، ماشین آتش‌نشان و تانکر آبپاش» از شهرهای گنبدکاووس، گالیکش و آزادشهر، آق‌قلا و مراوه‌تپه هم حضور دارند ودر این امر به ما کمک می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم باحضور نیروهای امدادی، عملیات پاکسازی و تنظیف معابر شهری و واحدهای مسکونی آسیب دیده در  چند روز آینده پایان یابد.

خسارت به 79 خانوار در شهر کلاله

فرماندار کلاله با اشاره به توزیع اقلام اضطراری به خانوار های حادثه دیده از سیل در این شهر اظهار داشت: در پی بارش باران در این شهرستان، 79 خانوار در شهر کلاله دچار آسیب شدند.

شیبک تصریح کرد: از مجموع خانواده‌های آسیب‌دیده، به 43 خانواده از سوی جمعیت هلال احمر اقلام اضطراری مانند موکت، پتو، بسته غذایی 72 ساعته داده شد.

وی همچنین از آبگرفتگی به همراه گل ولای شدید 300 واحد صنفی در این شهرستان خبر داد و افزود: تعداد 26 واحد صنفی دچار خسارت مالی شدند و برآورد ارزش خسارت وارده به واحدهای صنفی حدود دو و نیم میلیارد تومان است.

جاده ارتباطی گنبدکاووس و کلاله بازگشایی شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس گفت: جاده ارتباطی گنبدکاووس - کلاله که بر اثر طغیان رودخانه و سیل شامگاه سه‌شنبه مسدود شده بود، با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.

موسی اونق اظهار کرد: رودخانه «اوغان» گالیکش در بخشی از مسیر خود از روستای بایلر این شهرستان در مسیر گنبدکاووس - کلاله عبور می‌کند که با طغیان این رودخانه سطح آب از روی پل بایلر عبور کرده و موجب مسدودی این جاده شده بود که  با فروکش کردن آب از سطح پل بایلر اقدامات لازم برای پاکسازی محل از گل و لای را انجام شد و خودروها با حفظ سرعت مطمئن می‌توانند از این مسیر عبور کنند.

خسارت سیل به 23خانوار در گنبدکاووس

معاون عمرانی فرماندار گنبدکاووس هم گفت: در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه،23خانوار روستای عباس آباد  با جمعیت حدود 110 نفر بین 100 تا 50 درصد بر اثر آبگرفتگی خسارت دیدند .

حمید گوگلانی تاکید کرد: با هوشیاری مردم و همکاری دستگاه‌های عضو ستاد بحران در همان ساعات اولیه سکنه در روستای سارجه‌کر اسکان داده شدند در حال حاضر 11 چادر امدادی نصب  و توزیع 104 پتو و 48 موکت بین 23 خانوار سیل زده روستای عباس آباد توسط هلال احمر انجام شد.

جاده دسترسی 10 روستای مینودشت در شرق گلستان همچنان بسته است

 فرماندار مینودشت هم گفت: که جاده دسترسی اهالی 10 روستای واقع در دهستان «قلعه قافه» و مسیر «ده چناشک» این شهرستان که بخشی از آن بر اثر سیل شب گذشته تخریب شد، همچنان بسته است.

فرامرز دیلم کتولی تصریح کرد : مطابق برآورد کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مینودشت ترمیم موقت مسیر تخریب شده که نیاز به تعریض از سمت کوه دارد، دست کم به 48 تا 72 ساعت زمان نیاز دارد .

وی با اشاره به اینکه مسیر جایگزین برای عبور مردم  از سمت دوزین و گالیکش است تاکید کرد:همچنین  آبگرفتگی و ورود گل و لای به حدود 10 خانه روستای «صفی آباد» و 6 منزل مسکونی روستای «ده چناشک» مینودشت  خسارت وارد کرده که عملیات امدادرسانی به صاحبان واحدهای آسیب دیده توسط نیروهای امدادی بویژه جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

جسد دومین شهروند گلستانی از آوار سیل خارج شد

فرماندار گالیکش گفت: در پی آسیب‌دیدگی پل «علی‌برده» این شهرستان به دلیل وقوع سیل، سه جوان به رودخانه سقوط کردند که با وجود نجات 2 نفر، تلاش برای نجات  نوجوان سوم بی‌نتیجه ماند و پیکر وی پس از ساعتی از آب خارح شد.

محمدرضا میرنیا با بیان اینکه با وجود تقاضای فراوان از اهالی برای ترک محدوده درگیر سیل متاسفانه به دلیل اهمیت ندادن اهالی، هنگام فعالیت گروه‌های امدادی و عملیاتی برای بازگشایی پل، این سه نوجوان به درون رودخانه سقوط کردند که منجر به فوت یکی از این نوجوانان شد.

امدادرسانی به 293 نفر در شرق استان گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان  گفت: تاکنون 293 نفر در شرق استان امدادرسانی شدند.

،قاسم غریب‌آبادی آبادی تاکید کرد: براثر بارش‌ها و شدت گرفتن آن برخی از مناطق شهری و روستایی شرق استان دچار آبگرفتگی شدند که این آبگرفتگی سبب شد تعدادی از محورهای مواصلاتی مسدود شوند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای عملیاتی همچنان در حال امدادرسانی هستند، افزود:  58 نیروی عملیاتی در قالب 17 تیم با بکارگیری 16 دستگاه خودروی امدادی و تجهیزات سیلاب از شهرستان‌های تحت تاثیر به مناطق حادثه دیده اعزام شدند و تاکنون 293 نفر که در شرق استان دچار آبگرفتگی شده بودند امداد رسانی شدند.

وی تصریح کرد: در محور گالیکش به جنگل گلستان نیز یک اتوبوس در گل و لای گرفتار شده بود که با کمک نیروهای امدادی رهاسازی و مسافران به نمازخانه شهرداری گالیکش انتقال داده شدند و در این عملیات نیز 30 تخته پتو و 5 بسته غذایی 72 ساعته توزیع شده است.

فوری / آخرین آمار از تعداد قربانیان سیل گلستانفوری / آخرین آمار از تعداد قربانیان سیل گلستانفوری / آخرین آمار از تعداد قربانیان سیل گلستانفوری / آخرین آمار از تعداد قربانیان سیل گلستان

انتهای پیام/581/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید