جزیره‌های ایران دیدنی و زیبا هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره تکه ای از بهشت در حومه شهرستان مسجد سلیمان بدانید.

تکه ای از بهشت در حومه شهرستان مسجد سلیمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: مسجد سلیمان یکی از شهرهای مهم جنوب غربی کشور به شمار می‌آید و بسیاری از جاهای دیدنی خوزستان در آن جای گرفته‌اند. یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه، جزیره کوشک است.

جزیره‌ زیبای کوشک، به‌دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مناسب، برخورداری از آب‌وهوایی مطبوع، بهره‌مندی از طبیعتی چشم‌نواز در پیرامون و نیز مجاورت با رود زیبا و خروشان کارون، توانسته است امتیازی مناسب و ایدئال برای جذب گردشگر به‌دست آورد.

جزیره کوشک؛ تکه ای از بهشت خوزستان

اگر دوست دارید تا به جایی رویایی و زیبا سفر کرده و برای خود آرامش کسب کنید، جزیره کوشک پشت سد عباسپور در استان خوزستان می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما در سفر به جنوب کشور باشد.

این منطقه‌ی سرسبز و دوست داشتنی با آب و هوای خوب خود در فصل بهار همچون تکه‌ای از بهشت می‌ماند که تنها با سفر به آنجا می‌توان زیبایی‌های آن را ببینید.

تکه ای از بهشت در حومه شهرستان مسجد سلیمان

جزیره کوشک در حومه‌ی شهرستان مسجد سلیمان قرار دارد و در همسایگی رودخانه‌ی کارون و در پشت سد قرار گرفته که با ذخیره‌ی آب سرزندگی و حیات را به این منطقه هدیه کرده است.

این جزیره زیبا به دلیل واقع شدن در موقعیت جغرافیایی خوب و برخورداری از آب و هوای مناسب در سال‌های اخیر به یک مقصد گردشگری جذاب برای گردشگران و طبیعت‌گردها تبدیل شده است و در فصل بهار طرفداران بسیاری دارد.

در آنجا با کرایه کردن ویلاهای مختلف در کنار دریاچه، از چشم‌انداز زیبا و طبیعت اطراف آن لذت خواهید برد و برای مدتی از شلوغی و آلودگی شهر به دور می‌مانید.

این جزیره با شهرستان اندیکا فاصله‌ی چندانی نیز ندارد، به همین دلیل به جزیره کوشک اندیکا نیز شهرت دارد و با زیبایی‌های خود محبوب همگان است.

امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی نیز در جزیره کوشک تخت سلیمان نیز ایجاد شده که شامل زمین فوتبال، سالن غذاخوری، سالن ورزشی و رستوران می‌شود و با خدمات خوب از مسافران تور اهواز پذیرایی کرده و نیاز گردشگران را برطرف می‌کنند.

اگر در جزیره کوشک اندیکا دوست دارید تا کمی ماجراجویی کنید، ما به شما قایق‌سواری را پیشنهاد می‌کنیم، چرا که از گذشتن از لابه لای صخره‌ها و تماشای مرغان ماهی‌خوار به وجد خواهید آمد.

در ادامه گشت‌های خود به کوهستان گلزار می‌رسید که با مسیر باریک و کم عرض خود شما را به سمت بارگاه امام زاده سلطان ابراهیم نیز هدایت می‌کند و در آنجا از بودن در طبیعت بکر و در کنار یک امامزاده‌ی با صفا دوست دارید که ساعت‌ها در آنجا بنشینید و به صدای آواز پرندگان گوش کنید.

منطقه زیبای سید احمد از دیگر دیدنی های مسجد سلیمان در جزیره کوشک پشت سد عباسپور به شمار می‌آید که با مناظر خارق‌العاده‌ی خود همچون یک سرزمین افسانه‌ای می‌ماند که هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند.

تکه ای از بهشت در حومه شهرستان مسجد سلیمان

جزایر کوچک این ناحیه که به نام‌های دراره، گرگر و چل کره شهرت دارند، نیز از جمله قسمت‌های دیگر جزیره کوشک در اندیکا محسوب می‌شوند که می‌توانید با قایق خود را به آنجا برسانید و در کنار مردم محلی خود را به یک فنجان چای مهمان کنید.

با اقامت در این جزیره‌ی خارق‌العاده تجربه‌ای به یادماندنی از تماشای آسمان شب را برای خود و همراهانتان به ارمغان آورید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

فراموش نکنید تا با ماهیگیری کردن در آنجا خود را به یک ماهی کباب خوشمزه مهمان کرده و یک خاطره‌ی وصف ناشدنی را برای خود و همراهانتان به ارمغان اورید.

در ادامه گشت‌های خود به دیدن دیگر دیدنی های مسجد سلیمان همچون آبشار نگین، آتشکده سرمسجد، پارک جنگلی تمبی، عمارت بنه وار و بقعه امامزاده هفت شهیدان بروید و با فرهنگ و تاریخ این سرزمین نفت‌خیز بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی جزیره کوشک

جزیره کوشک جزو زیباترین جزیره های ایران و سد شهید عباسپور از مهم‌ترین سدهای ایران است و به همین خاطر در این جزیره به هیچ عنوان حوصله شما سر نمی‌رود.

فضای داخل جزیره، محیطی سرسبز و پر دار و درخت است. گشت‌وگذار در بین این طبیعت زیبا و دیدنی، یک تفریح عالی به حساب می‌آید.

همچنین فضای نیمه کوهستانی و پله‌های سنگی باعث شده‌اند تا جزیره سد شهید عباس پور به گزینه‌ای مناسب برای کوه‌نوردی و کوهپیمایی تبدیل شود.

برای آنکه سفر شما به سفری خاطره‌انگیز تبدیل شود، بهتر است سری به ایستگاه قایق‌رانی بزنید تا از مابقی قسمت‌های این منطقه نیز دیدن کنید.

در این تورهای قایق‌رانی، شما از مقبره امامزاده سلطان ابراهیم بازدید خواهید کرد و سری به منطقه زیبای سید احمد خواهید زد.

تکه ای از بهشت در حومه شهرستان مسجد سلیمان

سید احمد نام منطقه‌ای زیبا و خوش‌آب‌وهوا است که در نزدیکی سد شهید عباس پور واقع شده است و آن را با نام کارون یک نیز می‌شناسند.

در این منطقه می‌توانید از طبیعتی رؤیایی و افسانه‌ای دیدن کنید که حتی برخی گردشگران از آن به عنوان تکه‌ای از بهشت یاد می‌کنند.

گفتنی است که بر اساس نظر مردم محلی، روزگاری در این منطقه روستایی وجود داشت و امامزاده‌ای با نام سید احمد در آن زندگی می‌کرد.

با به‌وجودآمدن سد عباس پور، این روستا زیر آب رفت و سید احمد نیز غرق شد. به هر صورت در این منطقه مناظر طبیعی بی‌نظیری انتظار شما را می‌کشند.

علاوه بر مسیر آبی، شما می‌توانید با کمک جاده آسفالته گلزار، خودتان را به مقبره امامزاده سلطان ابراهیم برسانید و نهایتاً با قایق به سمت جزیره باز گردید.

اگر هنگام شب در این جزیره حضور داشته باشید، می‌توانید به تماشای غروب خورشید و همچنین ستارگان درخشان شب بنشینید و از دیدن این همه زیبایی حیرت‌زده شوید.

همچنین در محدوده سید احمد، سه جزیره با نام‌های دراره، گرگر و همچنین چل کره نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. اگر اهل ماجراجویی بیشتر هستید، می‌توانید با کمک یکی از مردم محلی، از مسیری تاریخی بگذرید که پله‌هایی دست‌ساز دارد و شما را به ارتفاعات منطقه می‌رساند و در آنجا از کوه جلا نیز دیدن کنید. برای صعود و فرود از این مسیر باید حدود ۴ ساعت پیاده‌روی را به جان بخرید.

به‌دلیل هوای گرم و مرطوب، توصیه می‌کنیم در تابستان راهی این مکان نشوید. بهترین زمان سفر به جزیره کوشک پاییز است. البته اگر قصد بازدید از منطقه سید احمد را دارید، بهارهای آن شهرت دارد.

تکه ای از بهشت در حومه شهرستان مسجد سلیمان

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید