نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم چین امروز گفت که پکن آماده است تا با فدراسیون روسیه در حوزه‌های امنیتی و حفظ ثبات راهبردی همکاری کند.

 آمادگی چین برای همکاری با روسیه در حوزه امنیتی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در ادامه تقویت روابط بین کشورهای چین و روسیه طی ماه‌های اخیر، پکن از آمادگی برای همکاری با مسکو در حوزه امنیتی خبر داد.

«ژانگ یوشیا» نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم چین امروز (دوشنبه) گفت که پکن آماده است تا با فدراسیون روسیه در حوزه‌های امنیتی و حفظ ثبات راهبردی همکاری کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ژانگ طی سخنرانی در دهمین نشست «انجمن شیانگشان پکن» توضیح داد: «چین آماده همکاری مشترک با روسیه برای مقابله فعال با تهدیدها و چالش‌های امنیتی مختلف و همچنین حفظ تعادل و ثبات راهبردی جهانی است».

او همچنین امروز با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه که برای شرکت در این انجمن به پکن سفر کرده، دیدار و درباره روابط دوجانبه در حوزه‌های نظامی و امنیتی گفتگو کرد.

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیام تبریک سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، گفته بود که که روابط مسکو-پکن با روح مشارکت همه‌جانبه و همکاری راهبردی در حال توسعه است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید