برادران در خصوص رضایت مشتری از کیفیت لوازم خانگی ایرانی هم ابراز کرد: در صورت ابراز گلایه مشتری، سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا می کند اما تولیدکنندگان هم به صورت داوطلبانه ضمانت کالاها را تا ۲۴ ماه و در برخی شرکت‌ها حتی بیشتر هم افزایش داده‌اند.

“خودرو” مسیر صنعت لوازم‌خانگی را طی کند

به گزارش هانانیوز، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی ایران اظهار کرد: در چند سال قبل در برخی حوزه ها کمبود لوازم خانگی داشتیم و تولید ملی هم کفایت نمی‌کرد اما اکنون شاهدیم که هم در این نمایشگاه هم در سطح عرضه در عرض کمتر از دو سال خطوط جدید لوازم خانگی فعال شده است.

وی افزود: میزان تولید لوازم خانگی ۱۶ درصد در شش ماهه امسال نسبت به سال قبل رشد داشته است و به دنبال عمق‌بخشی به داخلی سازی هستیم به طوریکه برخی محصولات به عمق ۶۵ درصد و برخی محصولات به ۱۰۰ درصد رسیده است.

معاون وزیر صمت گفت: رشد تولید در این صنعت به گونه‌ای بوده است که برخی شرکت‌ها که واردکننده بودند و تحت نام و نشان‌های کره ای تولید می‌کردند اکنون با همت کارگران و متخصصان ایرانی رشد محصولات را ادامه داده اند و با اتصال به خوشه صنعتی خود را به ۳۵۰ قطعه‌ساز لوازم خانگی داخلی متصل کرده‌اند.

عمق ساخت ۹۰ درصدی در محصولات لوازم خانگی

وی تصریح کرد: هم‌اکنون محصولات لوازم خانگی به بیش از ۹۰ درصد عمق ساخت داخل رسیده است.

برادران در خصوص رضایت مشتری از کیفیت لوازم خانگی ایرانی هم ابراز کرد: در صورت ابراز گلایه مشتری، سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا می کند اما تولیدکنندگان هم به صورت داوطلبانه ضمانت کالاها را تا ۲۴ ماه و در برخی شرکت‌ها حتی بیشتر هم افزایش داده‌اند. ضمن اینکه بنا به هر دلیلی اگر مشتری از کالا رضایت نداشته باشد امکان تعویض جنس وجود دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به عرصه محصولات جدید و به سمت توسعه صادرات محصولات برویم و این حجم از تنوع علاوه بر بازار داخلی نیاز به کشف بازارهای صادراتی هم دارد.

چرا لوازم خانگی به انحصار خودروسازی دچار نمی‌شود؟

معاون وزیر صمت در پاسخ به پرسشی در خصوص خطر ایجاد انحصار در صنعت لوازم خانگی مانند صنعت خودروسازی، گفت: با توجه به اینکه صنعت لوازم خانگی عمدتا به بخش خصوصی متصل است و شرکت شبه‌دولتی یا دولتی در این زمینه وجود ندارد رقابت در بخش خصوصی وجود دارد و همین رقابت ما را از صنعت خودرو متمایز کرده است؛ امیدواریم مسیری که لوازم خانگی طی کرد خودرو هم برود تا با رشد تولید خصوصی‌سازی، خودرو از انحصار خارج شود.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در قالب کارگروه‌ها در نمایشگاه حضور دارند و برای نقشه راهبردی صنعت لوازم خانگی کارگروهی با حضور وزیر صمت تشکیل شده است تا این صنعت به افق‌های بالاتری دست پیدا کند.

گفتنی است، بیست و سومین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی صبح امروز سوم آبان‌ماه با حضور معاون وزیر صمت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد و تا ششم آبان میزبان شرکت‌ها و بازدیدکنندگان است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید