موج جدید حملات اسرائیل به غزه در حالی آغاز شد که تمام ارتباط تلفنی و اینترنتی غزه با جهان خارج نیز قطع شده است.

نسل کشی اسرائیل در غزه؛ بی‌سابقه‌ترین حمله به غزه از زمین، هوا و دریا

سلام نو – سرویس بین‌الملل: از واپسین ساعت جمعه شب تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی دور جدیدی از ورود به شمال غزه را آغاز کردند، اقدامی که با بمباران شدید هوایی و دریایی غزه همراه بود.

شدت حمله به حدی است که حماس اعلام بسیج عمومی کرد. جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خواستار بسیج عمومی مردم کرانه باختری و قدس اشغالی و سرزمین‌های سال ۴۸ و فلسطینیان خارج برای حمایت از غزه و توقف حملات جنایتکارانه و نسل‌کشی در غزه شد.

نسل کشی در غزه در حالی رخ می‌دهد که نه تنها آب و برق و گاز بلکه تمام امکانات ارتباطی غزه از جمله اینترنت و تلفن هم قطع شده است. سفیر و رییس هیات نمایندگی فلسطین در بریتانیا با اشاره به این مسئله در توییتی نوشت:

اسراییل غزه را به معنای تمام کلمه نابود خواهد کرد. من ساعت هاست که سعی می کنم با خانواده ام در غزه تماس بگیرم اما موفق نشده‌ام. تمام مسیرهای مخابراتی و اینترنت قطع شده است، در حالی که حملات اسرائیل به معنای واقعی کلمه، غزه را از زمین و دریا نابود می کند. چند انسان بی گناه دیگر: کودکان، والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها قبل از ورود جهان به این معرکه به قتل خواهند رسید؟

نسل کشی اسرائیل در غزه؛ بی‌سابقه‌ترین حمله به غزه از زمین، هوا و دریا

به گفته شبکه‌های مختلف خبری دنیا ارتباط آن‌ها با خبرنگارانشان در غزه در حال قطع شدن است و برخی رسانه‌ها پوشش اخبار خود را با تیم‌های مستقر در نقاط دیگر مثل بیروت ادامه دادند.

تصویب قطعنامه ضدصهیونیستی در سازمان ملل

قطعنامه پیشنهادی اردن درباره «آتش‌بس انسان‌دوستانه» در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

به گزارش الجزیره، قطعنامه پیشنهادی اردن درباره «آتش‌بس انساندوستانه» در غزه با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

مجمع عمومی سازمان ملل بنا به درخواست کشورهای عضو، عصر امروز جمعه نشست فوق العاده خود را پیرامون جنگ فعلی در غزه آغاز کرد.

اسامه عبدالخالق، نماینده دائم مصر در سازمان ملل در ابتدای این جلسه گفت: تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس به هیچ وجه جانبداری از طرفی نیست. این وظیفه اعضای سازمان ملل در قبال بی گناهان است. سیاست‌های محاصره و محرومیت از نیازهای اولیه، به‌ویژه آب، جایی در قرن بیست و یکم ندارد، زیرا قرون وسطی را تداعی می کند.

تلاش‌های کشورهای حامی اسرائیل برای محکوم کردن توامان حماس به شکست انجامید.

مخالفان قطعنامه ضد اسرائیل چه کشورهایی بودند؟

ایالات متحده، رژیم اسرائیل، اتریش، کرواسی، جمهوری چک، فیجی، گواتمالا، مجارستان، اسرائیل، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و تونگا همگی به قطعنامه ارائه شده توسط اردن رای منفی دادند.

۴۵ کشور دیگر از جمله کانادا که اصلاحیه ای را ارائه کرده بود که حماس و "گروگان گیری" را به صراحت محکوم می کرد، رای ممتنع دادند. در بین این کشورها آلمان و بریتانیا که در جنگ اخیر به شدت حامی اسرائیل بودند نیز قار داشتند.

150 هدف زیرزمینی در غزه را هدف قرار گرفت

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که 150 هدف زیرزمینی در شمال نوار غزه از جمله تونل های مورد استفاده «تروریست ها» را هدف قرار داده است.

در بیانیه ای در شبکه اجتماعی X یا همان توییتر سابق آمده است که چندین عضو حماس در حملات هوایی شبانه کشته شدند.

اسرائیل: یکی از فرماندهان حماس که طراح طوفان الاقصی بود را کشتیم!

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید جنگنده‌هایش عاصم ابورکبه، رئیس آرایه هوایی حماس را هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است که ابورکبه مسئول پهپادها، پهپادها، پاراگلایدرها، شناسایی هوایی و پدافند هوایی حماس بوده و در طراحی حملات غافلگیرانه در داخل اسرائیل در اوایل ماه جاری شرکت داشته است.

حماس هیچ اظهارنظری فوری در این باره نداشته است. الجزیره نتوانست به طور مستقل این اطلاعات را تأیید کند.

اسرائیل به سمت مرحله دوم جنگ می رود؟

سفیر فرانسه در سرزمین‌های اشغالی در مصاحبه با رادیو رسمی اسرائیل گفته است که در یک جلسه غیرعلنی به وی گفته شد که رژیم صهیونیستی به سمت مرحله دوم جنگ پیش می رود.

مشخص نیست که آیا این به معنای تهاجم زمینی به غزه است یا معنای دیگری دارد. ارتش اسرائیل اطلاعات زیادی در این مورد فاش نکرده است.

هشدار آمریکا به شهروندانش در لبنان: از لبنان خارج شوید

ایالات متحده می گوید شهروندانش باید لبنان را «به دلیل وضعیت امنیتی غیرقابل پیش بینی» در این کشور ترک کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق نوشت: «وزارت امور خارجه توصیه می‌کند که شهروندان آمریکایی در لبنان هم اکنون در حالی که پروازهای تجاری موجود است، به دلیل وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی، آنجا را ترک کنند.هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت آمریکا شهروندان آمریکایی و اعضای خانواده آنها را در شرایط بحرانی تخلیه کند.»

بمباران اسرائیل در شمال با گلوله باران شرق رفح ادامه دارد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که بمباران اسرائیل در شمال نوار غزه و همچنین گلوله باران شرق رفح در جنوب ادامه دارد.

قطعی ارتباط و اینترنت در سراسر غزه بیش از 12 ساعت است که همزمان با تشدید حملات هوایی و گلوله باران توپخانه ای و دریایی به مناطق مختلف ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید