دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر سوئد گفت: استکهلم در آینده نزدیک به ناتو می‌پیوندد.

سوئد به زودی به ناتو می‌پیوندد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه‌ شنبه بار دیگر ابراز امیدواری کرد که سوئد در آینده نزدیک به این پیمان نظامی بپیوندد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولف کریسترسون» (Ulf Kristersson) نخست وزیر سوئد در جریان سفر خود به استکهلم اظهار داشت که اعتقاد دارد سوئد به آمادگی کامل برای پیوستن به ناتو دست یافته؛ زیرا به درخواست های ترکیه برای تقویت تلاش های خود علیه سازمان هایی که آنکارا آنها را تروریستی می داند، پاسخ داده است.

پیش از این گزارش شده بود که استولتنبرگ امیدوار است سوئد تا پایان نوامبر به ناتو بپیوندد.

این در حالیست که دیروز اعلام شد، پروتکل الحاق سوئد به ناتو توسط رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه امضا و به پارلمان این کشور ارسال شده است.

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» در این خصوص اعلام کرده بود: پروتکل الحاق سوئد به ناتو توسط رئیس‌ جمهور در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ امضا و (برای تصویب) به مجلس ارسال شد.

استکهلم و هلسینکی پارسال به سیاست چندین دهه‌ای خود مبنی بر بی‌طرفی پایان داده و به بهانه نگرانی‌های ناشی از جنگ اوکراین، درخواست رسمی خود برای پیوستن به این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا را مطرح کردند. فنلاند در آوریل به سی‌ویکمین عضو ناتو بدل شد اما ترکیه درخواست سوئد را رد کرد. تأیید تمام اعضای ناتو برای پیوستن عضو جدید به این ائتلاف، الزامی است.

آنکارا استکهلم را به عدم تمایل برای تحویل و استرداد اعضای گروهک تروریستی «پ.ک.ک» و سایر گروه‌های وابسته به آن، متهم کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید