محسن تنابنده بازیگر سینما و تلویزیون ویدیویی از او با لهجه‌های مختلفی از شهرهای ایران که در فیلمهایش اجرا کرده منتشر شد.

لهجه‌های مختلف محسن تنابنده در فیلم‌هایش! + فیلم

به گزارش سلام نو، محسن تنابنده متولد ۲۶ فروردین ۱۳۵۴ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

او فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر و معماری می باشد که با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد سپس با نویسندگی ادامه داد و حالا کارگردانی نیز می کند. وی بعنوان فرزند دوم در یک خانواده با اصالت دامغانی در میدان اعدام تهران به دنیا آمد تا اینکه بخاطر اینکه پدرش کارگر کارخانه ایرانخودرو بود به پیکان شهر نقل مکان کردند.

تنابنده اولین بار وقتی ۸ ساله بود در تئاتر مدرسه نقش کرم دندان را بازی کرد که سپس در آمفی تئاتر پیکان شهر بروی صحنه رفت تئاتر را دوران دبیرستان با الگو از جمشید هاشم پور بصورت جدی از کانون حر با مسئولیت سید جواد هاشمی و در کنار هادی کاظمی و علی سلیمانی ادامه داد.

تنابنده بصورت حرفه ای فعالیت خود را سال ۱۳۷۴ وقتی ۲۰ ساله بود از نمایش بار عالم و پس از آن با نمیاش جریان عصبی که هر دو نوشته حسن وارسته بود شروع کرد. او بازی در جلوی دوربین را نیز ۸ سال بعد از شروع فعالیت تئاتری با فیلم دانه های ریز برف در سال ۸۲ وقتی ۲۸ ساله بود به کارگردانی علیرضا امینی شروع کرد.

تنابنده کنار بازی، نویسندگی را از سال ۸۴ وقتی ۳۰ ساله بود با نوشتن فیملنامه فیلم چند میگیری گریه کنی شروع کرد و سال ۸۵ هم سریال زندگی به شرط خنده را نوشت.

تنابنده سال ۱۳۸۶ برای بازی در فیلم استشهادی برای خدا توانست سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بگیرد و از همانجا نگاه ها را سمت خود جلب کرد سپس سال ۸۸ برای فیلم های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و سال ۹۵ با فیلم فراری هم سومین سیمرغ خود را گرفت.

بازیگری در قاب تلویزیون را با سریال مامور بدرقه در سال ۸۷ شروع کرد تا اینکه با دومین تجربه خود سال ۸۹ با سریال پایتخت و نقش معمولی به اوج شهرت رسید.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید