۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 55469157

برخلاف بسیاری از نقاط جهان، ژوئن تا آگوست بدترین ماه‌ها برای بازدید از شهر هستند، زیرا دما به طور غیرقابل تحملی گرم است و می‌تواند به بیش از ۱۰۵ درجه فارنهایت و پایین‌ترین حد فقط در حدود ۹۰ درجه برسد.

بهترین زمان سفر به دبی

دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی در خاورمیانه و جهان است که به دلیل ترکیب نمادینی از زندگی لوکس و مدرن و فرهنگ سنتی موجود در فضای شهری شناخته می‌شود. سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن زیبایی‌های دبی و تفریح به آن سفر می‌کنند. بنابراین آشنایی با بهترین زمان سفر به دبی برای گردشگران از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین و پرطرفدارترین زمان برای بازدید از دبی از ماه نوامبر تا مارس، زمانی که دما بسیار دلپذیر است، می‌باشد. ماه‌های تابستان، زمان مناسبی برای سفر به دبی نیستند چرا که هوا به شدت گرم است. اگر قصد سفر به دبی را دارید و می‌خواهید با بهترین زمان سفر به دبی آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان از سال برای سفر به دبی

از آنجایی که دبی شهری بسیار پرطرفدار در میان گردشگران بوده و  آب‌وهوایی گرم دارد، آشنایی با بهترین فصل سفر به دبی موضوع مهمی تلقی می‌شود. به طور کلی، از ماه‌های نوامبر تا فوریه بهترین زمان برای سفر به دبی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا دمای هوا بسیار مطبوع است و طیف وسیعی از رویدادها و فعالیت‌ها از جشنواره‌های خرید و غذا در دبی تا جام جهانی دبی در این بازه زمانی برگزار می‌شوند. میانگین دما در ماه نوامبر در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است که حداکثر آن ۳۰ درجه سانتیگراد و کمترین آن ۱۹ درجه سانتیگراد است. این بدان معنی است که نوامبر یک انتخاب عالی برای کسانی است که قصد سفر به دبی را دارند. در ماه فوریه دمای هوا حتی بیشتر سرد شده و با حداکثر ۲۴ درجه سانتیگراد و حداقل ۱۵ درجه سانتیگراد کاملاً دلپذیر بوده و دبی را به مقصدی محبوب در فصل زمستان تبدیل می‌کند.

فصل اوج گردشگری در دبی

فصل اوج گردشگری دبی از نوامبر تا آوریل است. این زمانی است که دما در بهترین حالت خود قرار دارد، اما باید انتظار هزینه‌های بالاتری برای اقامت و خرید داشته باشید و همچنین شهر نیز شلوغ‌تر خواهد بود. دبی بین ماه‌های ژوئن تا آگوست گردشگران کمتری را به دلیل گرمای سوزان که می‌تواند تا ۴۰ درجه سانتیگراد نیز برسد، دارد. اما خوشبختانه تهویه مطبوع درجه یک در هتل‌ها، مراکز خرید و رستوران‌ها، می‌تواند شما را از گرمای هوا تا حد زیادی حفظ کند. اگر سفری آرام را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم در این بازه زمانی که تعداد گردشگران کم است، به دبی سفر کنید.

بهترین زمان سفر به دبی برای لذت بردن از سواحل دبی (ماه آوریل)

بهترین زمان سفر به دبی

ماه آوریل با میانگین دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و دمای دریا ۲۵ درجه سانتیگراد، بهترین زمان سفر به دبی برای کسانی است که عاشق لذت بردن از عناصر طبیعت مانند خورشید، دریا و موج سواری هستند. دبی سواجل بسیار زیبای و معروفی مانند ساحل جمیرا دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید و ساعاتی را به سکوت و آرامش و تفریح بپردازید.

 بهترین زمان سفر به دبی برای لذت بردن از پارک‌های موضوعی (ماه‌های ژوئیه تا آگوست)

ژوئیه تا آگوست اگرچه ممکن است گرم‌ترین زمان سال در دبی باشد، اما پارک‌های موضوعی و پارک‌های آبی دبی در این ماه‌ها همچنان یک فعالیت و سرگرمی عالی و لذت بخش هستند. البته نیازی نیست تا نگران گرمای هوا در این ماه‌ها باشید، چرا که اغلب جاذبه‌های گردشگری و سرگرمی دارای تهویه مطبوع هستند که شما را از گرما حفظ می‌کنند. به علاوه، از آنجایی که در فصل کم گردشگر دبی هستید، صف‌ها کوتاه‌تر بوده و مکان‌های سرگرمی نیز شلوغ نیستند.

بهترین زمان سفر به دبی برای گشت‌وگذار (ماه نوامبر)

از برج خلیفه گرفته تا چرخ و فلک عین دبی، مناظر گردشگری زیادی برای دیدن در دبی وجود دارد. بهترین زمان برای سفر برای گشت‌وگذار در دبی، ماه نوامبر است که دمای هوا مطبوع بوده و خبری از گرمای سوزان و غیرقابل تحمل دبی نیست. نوامبر فصل زیبایی است که می‌توانید در آن با تور دبی به این شهر زیبا سفر کرده و از بیشمار جاذبه‌های دیدنی دبی مانند ساحل جمیرا، مارینا، دهکده جهانی، بازارهای خرید، مغازه‌ها و رستوران‌ها، دیدن کرده و لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به دبی برای خرید (ماه ژانویه)

بهترین زمان سفر به دبی

در ماه ژانویه یک فستیوال خرید یک ماهه در دبی برگزار می‌شود که در آن، مراکز خرید، فروشگاه‌ها و طراحان زیادی در داخل و اطراف شهر تخفیف‌های خوبی را برای اقلام خود ارائه می‌دهند. بنابراین ژانویه را می‌توان بهترین زمان سفر به دبی برای خرید معرفی کرد. 

سفر به دبی در ماه رمضان

همان طور که می‌دانید دبی شهری مسلمان است که ماه رمضان در آن ماه مهمی تلقی می‌شود. اما دبی به دلیل گردشگری بودن، در ماه رمضان تعطیل نیست و پذیرای بازدیدکنندگان است. اما مهم است که به این ماه و انتظارات فرهنگی پیرامون مردم آن احترام بگذارید. این بدان معنی است که نباید در مکان‌های عمومی غذا بخورید، بنوشید یا سیگار بکشید. البته این قانون در رستوران‌های هتل معمولاً اجرا نمی‌شود. اکثر مغازه‌ها و کافه‌ها در دبی در طول روز بسته هستند و در حوالی ساعت ۷:۳۰ عصر پس از اذان مغرب باز می‌شوند. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که برخی از رستوران‌ها و بارها ممکن است در ماه رمضان بسته باشند یا ساعات کاری متفاوتی داشته باشند. از آنجایی که تقویم اسلامی بر اساس چرخه قمری است، تاریخ‌های ماه رمضان هر سال تغییر می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر تمایل ندارید تا در ماه رمضان به دبی سفر کنید، قبل از سفر، تاریخ‌ها را بررسی کنید.

بهترین زمان سفر به دبی برای شلوغی کم‌تر

بسیاری از گردشگران به دلیل مردم و مسافران عاشق دبی می‌شوند چرا که این شهر محل زندگی ساکنان مردمی با زبان و فرهنگ‌های مختلف است و گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. برخی اوقات شهر می‌تواند آنقدر شلوغ شود که در صورت سفر در فصل شلوغ، تهیه بلیط برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری یا رزرو مکان‌هایی برای صرف شام دشوار باشد. شلوغی باعث افزایش قیمت‌ها هم می‌شود. اگر به دنبال پرهیز از شلوغی هستید، بهترین گزینه این است که در ماهای آوریل تا اکتبر ویزای دبی دریافت کرده و به این شهر زیبا سفر کنید.

بهترین زمان برای بازدید از دبی برای بازدید از جشنواره‌ها و رویدادها

جشنواره‌ها و رویدادهای دبی در طول سال در هوای گرم و متبوع برگزار می‌شوند، بنابراین بهترین زمان برای بازدید از فستیوال‌های متنوع فصل تابستان است. برای مثال به تازگی Summer Surprises راه‌اندازی شده است که در آن مجموعه‌ای از رویدادهای متنوع در سراسر شهر در فصل تابستان برگزار می‌شوند. در ماه دسامبر نیز یکی از مهم‌ترین جشن‌های شهر، یعنی روز ملی امارات برگزار می‌شود که شهر جلوه بسیار زیبایی در آن روز به خود می‌گیرد.

بدترین زمان برای سفر دبی

برخلاف بسیاری از نقاط جهان، ژوئن تا آگوست بدترین ماه‌ها برای بازدید از شهر هستند، زیرا دما به طور غیرقابل تحملی گرم است و می‌تواند به بیش از ۱۰۵ درجه فارنهایت و پایین‌ترین حد فقط در حدود ۹۰ درجه برسد. گرم‌ترین دمای ثبت شده در دبی ۱۳۱ درجه فارنهایت بوده است. علاوه بر گرمای سوزان، رطوبت نیز می‌تواند به طور استثنایی بالا بوده و دما اغلب به بالای ۱۲۰ درجه فارنهایت می‌رسد. البته اغلب مکان‌های دبی در فصل گرما تهویه مناسبی دارند و در این فصل نیز می‌توانید تجربه سفر فوق العاده‌ای داشته باشید. همچنین می‌توانید از مراکز و امکانات ورزشی و تفریحی آبی نیز لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید