یک کارشناس ارشد تغدیه ورژیم درمانی گفت: تخم مرغ یک غذای کاملی است که مواد مغذی بالایی شامل:پروتئین، اسیدهای چرب امگا3 و امگا 6 ، کلسترول، ویتامین محلول درچربی دارد.

فواید مصرف تخم مرغ برای بدن
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، علی اشرف رشیدی در گفتگو با سرویس ، علمی ، پژوهشی اخبار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین تخم مرغ دارای ویتامین A ، D ،E..، ب کمپلکس. مواد معدنی ،کلسیم ،منیزیم، گوگرد ،فسفر ،روی، سلنیوم، آهن، آنتی اکسیدان و کولین نیز می باشد.

وی با بیان اینکه تخم مرغ یک ماده غذایی است که در هرم غذایی در گروه گوشتها قرار دارد گفت: تخم مرغ از سفیده و زرده تشکیل می شود که بخش اصلی سفیده پروتئین و اسید آمینه است به همین دلیل در بین ورزشکاران محبوبیت بالایی دارد و بسیاری پودرهای پروتئیتی از سفیده تخم مرغ تهیه می شود.

رشیدی در خصوص قسمت زرده تخم مرغ نیز اضافه کرد: زرده حاوی کلسترول کولین ، ویتامینها و مواد معدنی است و حاوی ویتامینB2 و B5 و B12 می باشد که در سلامت پوست، مو ، چشم و کبد نقش زیادی دارد.

به گفته این کارشناس ارشد تغدیه ورژیم درمانی ، ماده کولین در تشکیل غشای سلول نقش دارد و برای تولید استیل کولین ( انتقال دهنده عصبی ) که باعث حافظه بهتر میشود.

وی با بیان اینکه هر تخم مرغ ۸۵ کیلو کالری انرژی دارد گفت: این ماده خوراکی دارای آنتی اکسیدان لوتئین و گزانتین نیز می باشد که برای سلامت چشم و جلوگیری از پیری نقش بسیاری دارد.

به گفته وی پروتئین و اسیدهای آمینه این ماده خوراکی کامل و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل ارزش بیولوژیکی بالا دارای امتیاز شیمیایی ۱۰۰ می باشد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چه کسانی بهتر است تخم مرغ کمتری استفاده کنند گفت: تخم مرغ باعث افزایش چربی خون و افزایش کلسترول خون می شود و افرادی که غلظت خون بالا دارند و کسانیکه به آن حساسیت دارند که به صورت خارش و اگزما و مشکلات گوارشی مثل نفخ ، احساس سنگینی ،یبوست و حالت تهوع است بهتر است تخم مرغ کمتری استفاده کنند.

رشیدی همچنین گفت: تمام افراد سالم و غیر بیمار ، افراد کم وزن، کم خون، ورزشکاران، کودکان و نوجوانان در حال رشد می توانند 3 عدد سفیده تخم مرغ بخورند و یک عدد به شکل آب پز میل کنند .

وی با اشاره به اینکه مصرف تخم مرغ خام اصلا توصیه نمی شود گفت: سفیده تخم مرغ دارای ماده ای به نام آویدین هست که از جذب ویتامین بیوتین جلوگیری می کند همچنین ممکن است حاوی میکرو ارگانیسم سالمونلا باشد که باعث مسمومیت می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید