۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
کد خبر: 55161715

تخم مرغ باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته  باشید. از این رو، با اضافه کردن آن ها به صبحانه، وعده غذایی بعدی کمترخواهید خورد. این در نهایت منجر به کاهش چربی و وزن می شود...

خواص شگفت انگیز تخم مرغ

۱.محافظت از مغز

مصرف تخم مرغ برای صبحانه به شما کمک می کند تا در طول روز بیشتر تمرکز کنید و احساس دقت بیشتری داشته باشید. کولین  یک ماده مغذی اساسی، انتقال دهنده عصبی است، که در تخم مرغ ها موجود است و در مهارت های ارتباطی و حفظ حافظه خوب کمک می کند.

۲. اسیدهای آمینه

بدن برای حفظ انرژی و سلامت به ۲۰ اسید آمینه ضروری احتیاج دارد. بدن ۱۱ عدد از آن ها را به تنهایی تولید می کند. تعادل ۹ اسیدهای آمینه اساسی را می توان در تخم مرغ یافت. این اسیدها عبارتند از: هیستیدین، ایزولوسین، لوسین، لیسین، متیونین، فنیل آلانی، ترئونین ، تریپتوفان و والین. تخم مرغ همچنین سرشار از ۳ اسید آمینه غیر ضروری است که عبارتند از: آلانین، اسید آسپارتیک و اسید گلوتامیک.

۳. سلامت روان

همانطور که گفته شد، تخم مرغ سرشار از ۹ اسید آمینه است که نقش اساسی در تقویت سلامت روان دارند. کمبود اسیدهای آمینه با افسردگی، استرس و مشکلات اضطرابی همراه است. از این رو تخم مرغ ها نه تنها به سلامت جسمی بلکه به سلامت روانی نیز کمک می کنند.

۴. بینایی چشم

زوال ماکولا و آب مروارید علل اصلی نابینایی سالمندان است. این را می توان با لوتئین و زاکزانتین که در زرده تخم مرغ وجود دارد، کنترل کرد. این آنتی اکسیدان ها در سبزیجات برگ و کلم بروکلی نیز وجود دارند، اما این ماده از زرده تخم مرغ سریعتر جذب می شوند.

۵. ویتامین D و کلسیم، استخوان ها و دندان های سالم تر

این یک واقعیت شناخته شده است که استخوان ها به کلسیم احتیاج دارند، اما داشتن یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم بدون مصرف کافی ویتامین D مفید نیست. ویتامین D اساساً به بدن در جذب کلسیم کمک می کند و تخم مرغ نیز حاوی این ویتامین است. ویتامین D  به تقویت متابولیسم و سلامت روده بزرگ کمک می کند. استخوان ها از گوگرد معدنی ساخته شده و تخم مرغ ها حاوی گوگرد هستند. علاوه بر این، به رشد مو و ناخن ها نیز کمک می کند.

۶. باعث احساس سیری کامل می شود

تحقیقات ثابت کرده اند که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین باعث می شوند احساس سیری طولانی تری داشته باشید. تخم مرغ سرشار از پروتئین است که مکمل عالی برای هر کسی است که مایل به رژیم گرفتن باشد.

۷. کاهش وزن

تخم مرغ باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته  باشید. از این رو، با اضافه کردن آن ها به صبحانه، وعده غذایی بعدی کمترخواهید خورد. این در نهایت منجر به کاهش چربی و وزن می شود.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید