نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یک نماینده گفت: خواهش ما این است که اگر دولت پول دارد تا حقوق شاغلین را افزایش دهد، باید به تناسب، مشکل بازنشستگان را نیز رفع کند و حقوق آنها را هم افزایش دهد و اگر ندارد، پس چرا می‌تواند حقوق دیگران را افزایش دهد؟

ذوالنور: دولت اگر برای افزایش حقوق کارکنان پول دارد، حقوق بازنشستگان را هم افزایش دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد حسن آصفری در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در تذکری اظهار کرد: موضوع همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان مورد تاکید رهبری قرارد دارد و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسب سازی حقوق شاغلین و مستمری بگیران بازنشسته دستور مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: مسأله بازنشستگان مسأله‌ای جدی است که دیروز مطرح شد و قرار بود که امروز در دستور کار مجلس قرار بگیرد اما هنوز نیامده؛ طوری نباشد که برنامه هفتم به اتمام برسد و موضوع بازنشستگان برطرف نشود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس که اداره جلسه مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: در برنامه ششم توسعه موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین روز مطرح شد چراکه در خود بازنشستگان یک شکاف عمیق در حقوق‌های بازنشستگان قدیم و جدید وجود داشت و در برنامه ششم قرار شد که این حقوق، همسان‌سازی و متناسب سازی شود به این معنی که تا پایان برنامه ششم حداکثر فاصله حقوق بازنشسته و شاغل ۱۰ درصد باشد که بخشی از آن در دولت گذشته انجام شد.

وی افزود: لایحه‌ای که داده شد را دولت جدید پس گرفت و الان هم در برنامه هفتم این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است. خواهش ما این است که اگر دولت پول دارد تا حقوق شاغلین را افزایش دهد، باید به تناسب مشکل بازنشستگان را هم رقع کند و حقوق آنها را هم افزایش دهد و اگر ندارد، پس چرا می‌تواند حقوق دیگران را افزایش دهد؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خواهش من از رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه و بودجه این است که حتماً این مشکل را در کمیسیون تلفیق برطرف کنند تا عزیزان بازنشستگان و پیشکسوتان ما که کشور مدیون آنهاست، مغفول واقع نشوند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید