مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: هرچند تعدادی از افراد فرصت‌طلب، مخالف سیاست تثبیت هستند، اما اگر این سیاست ادامه پیدا کند حتی شاهد کاهش تورم در بلندمدت نیز خواهیم بود.

دلار بخریم یا نه؟ | قیمت دلار تا پایان سال ارزان می‌شود یا گران؟

به گزارش سلام نو به نقل از روزنو، مجیدرضا حریری درباره وضعیت بازار ارز، اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته ثبات در بازار ارز حاکم و اغلب قیمت‌ها در بازارهای مالی تثبیت شده یا اینکه رو به پایین در حال حرکت است؛ به عبارتی با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی توسط دولت و بانک مرکزی شاهد آرامش در بازارهای مالی مانند دلار، مسکن و خودرو هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی اغلب قیمت‌ها در بازارهای مالی ثابت شده یا رو به پایین در حال حرکت است، گفت: چشم‌اندازی برای افزایش قیمت ارز تا پایان سال دیده نمی‌شود.

مجیدرضا حریری درباره وضعیت بازار ارز، اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته ثبات در بازار ارز حاکم و اغلب قیمت‌ها در بازارهای مالی تثبیت شده یا اینکه رو به پایین در حال حرکت است؛ به عبارتی با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی توسط دولت و بانک مرکزی شاهد آرامش در بازارهای مالی مانند دلار، مسکن و خودرو هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: هرچند تعدادی از افراد فرصت‌طلب، مخالف سیاست تثبیت هستند، اما اگر این سیاست ادامه پیدا کند حتی شاهد کاهش تورم در بلندمدت نیز خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت دلار طبق پیش‌بینی بعضی از مخالفان دولت و رسانه‌های معاند افزایش پیدا می‌کند؟، گفت: البته ذی‌نفعانی که از افزایش نرخ ارز سود می‌برند شاید به دنبال چنین پیش‌بینی‌هایی باشند، اما با سیاست‌های اعمال شده از سوی بانک مرکزی، چشم اندازی برای افزایش قیمت دلار نمی‌بینم؛ البته کشور ما در اواخر پاییز به صورت سنتی شاهد افزایش قیمت دلار است که اگر بانک مرکزی مراقب این موضوع باشد تا پایان سال علتی برای افزایش نرخ دلار وجود ندارد.

حریری در مورد اثر آزادسازی ۶ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در کره‌جنوبی، گفت: منابع آزاد شده در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد؛ بنابراین در این شرایط بانک مرکزی که نقش تنظیم‌گری در بازار ارز دارد از قدرت مانور بیشتری برای اعمال سیاست‌های مناسب ارزی برخوردار می‌شود که نمونه آن اتخاذ سیاست تثبیت است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: هرچند اجرای هر سیاستی دارای نکات مثبت و منفی است، اما در شرایط کنونی موضوع سیاست تثبیت از منظر اینکه نرخ ارز و اقتصاد را قابل پیش بینی می‌کند، دارای اهمیت است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید