عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به جهت آنکه اعمال حق حاکمیت ملت از طریق مجلس صورت می گیرد، طبیعتا مشارکت بیشتر مردم در انتخابات مجلس، قدرت حق حاکمیت ملت را بالا خواهد برد.

با مشارکت مردم در انتخابات ، قدرت حق حاکمیت ملت بالا خواهد رفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به الزامات مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: مشارکت به عوامل مختلف بستگی دارد که شامل فعال‌بودن احزاب و گروه‌های سیاسی، رقابت جدی و تاثیرگذار در بین نامزدها و امیدواری مردم به تاثیرگذاری رای‌شان در حل مشکلات کشور، می‌شود. وی افزود: از طرف دیگر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توسط دولت، تاثیر قابل توجهی در افزایش مشارکت مردم خواهد داشت.

ترقی تصریح کرد: صداوسیما و سایر رسانه‌ها نیز با آماده‌کردن اذهان عمومی و انتخاباتی‌کردن فضای کشور، در نوع خود می‌توانند در افزایش مشارکت، نقش موثر ایفا کنند.

وی تاکید کرد: بعضی عوامل مربوط به افزایش رقابت و مشارکت، محقق شده اما برخی دیگر هنوز محقق نشده‌اند. روند رشد مشارکت در حال حاضر کند است اما طبیعی است که افزایش خواهد یافت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مردم در همه ادوار انتخابات به علت مشغله‌های گوناگون، معمولا دیر وارد عرصه مشارکت می‌شوند تاکید کرد: با توجه به آغاز شور انتخاباتی از ابتدای امسال و تعداد بالای مشارکت‌کنندگان در پیش‌ثبت‌نام‌ها، به نظر می‌رسد برای انتخابات آینده شاهد یک مشارکت قابل قبول باشیم.

ترقی در پاسخ به این سوال که چرا میزان مشارکت و رقابت در انتخابات پیش‌رواهمیت مضاعف پیدا کرده است گفت: مشارکت، همیشه برای کشور و نظام از اهمیت ویژه برخوردار بوده است چون طبق قانون اساسی، تکیه نظام به آرای عمومی است و هر چه آرای مردم بیشتر باشد، سرمایه اجتماعی نظام بالا خواهد رفت.

وی در این باره افزود: از طرف دیگر، منتخبین مردم هر چه با پشتوانه رای بیشتر مسئولیت بپذیرند، طبیعتا کار و جایگاه‌شان، قدرت بیشتر خواهد گرفت.

ترقی گفت: مجلس شورای اسلامی به جهت آنکه در واقع متعلق به مردم است و اعمال حق حاکمیت ملت از طریق مجلس صورت می گیرد، مشارکت بیشتر مردم در انتخابات مجلس، طبیعتا قدرت حق حاکمیت ملت را بالا برده و نقش ملت در ریل‌گذاری دولت و سرنوشت کشور را افزایش خواهد داد.

کد خبرنگار: ۲۸
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید