وزارت خارجه سوریه در واکنش به این اقدام تروریستی، ضمن محکوم کردن آن تأکید کرد که این اقدام مجرمانه نشان داد که عاملان آن همچنان به رویکرد تروریستی - خونریز و وحشیانه خود ادامه می‌دهند؛ رویکردی که ملت ما در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است.

سردار سلامی: عاملین جنایت تروریستی در حمص تاوان سنگینی خواهند داد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش سوریه با محکومیت حمله تروریستی به جشن فارغ التحصیلان دانشگاه افسریه ارتش سوریه در استان حمص، تاکیدکرد: عاملین این جنایت و حامیان آن تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارتش سوریه با محکومیت شدید جنایت تروریستی حمله پهپادی به جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری ارتش این کشور در استان حمص که به شهادت و مجروحیت صدها تن از دانشجویان و شهروندان سوری شد، تاکیدکرد: عاملین این جنایت و حامیان آن با پاسخ بزرگ و انتقام غافلگیر کننده مجاهدان مومن و رزمندگان مقاومت اسلامی مواجه و تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

سرلشکر سلامی در این پیام با تسلیت این فاجعه به دولت، ملت و نیروهای مسلح سوریه و طلب شفای عاجل مجروحان حادثه تصریح کرد: انتظار جامعه جهانی بر آن است که سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد به مسئولیت خود در قبال اشغالگران سرزمین سوریه و برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم این کشور عمل کنند.

جشن دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ سوریه در شهر حمص روز پنجشنبه با پهپاد مورد حمله تروریستی قرار گرفت. در این جشن که با حضور غیرنظامیان و خانواده‌های افسران برگزار شده بود، ده‌ها نظامی و غیرنظامی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۸۹ نفر از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک کشته و ۲۷۷ نفر نیز زخمی شدند.

دولت سوریه در بیانیه‌ای به منظور بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی به دانشکده جنگ، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به این اقدام تروریستی، ضمن محکوم کردن آن تأکید کرد که این اقدام مجرمانه نشان داد که عاملان آن همچنان به رویکرد تروریستی - خونریز و وحشیانه خود ادامه می‌دهند؛ رویکردی که ملت ما در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است.

بر اساس این گزارش از بامداد امروز ارتش سوریه مواضع تروریست‌های «تحریر الشام» را در اطراف روستای القاهره و العنکاوی در منطقه سهل الغاب واقع در غرب حماه هدف موشک و توپخانه قرار دادند.بر اساس این گزارش، جنگنده‌های روسیه نیز کاروان نیروهای تحریر الشام هنگام خروج از شهر ادلب را بمباران کردند.همچنین ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در مرکز شهر ادلب هدف حملات موشکی قرار داد که منجر به کشته شدن شماری از تروریست‌ها شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید