بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از عصر امروز تا پنجشنبه (۱۱ تا ۱۳ مهرماه) با افزایش شرایط ناپایداری جو در بعضی ساعات وزش باد شدید در سطح استان پیش بینی می‌شود.

خبر خوش برای تهرانی ها؛ بارش باران در راه است

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد ، در ارتفاعات و نواحی جنوبی گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

از عصر امروز تا پنجشنبه (۱۱ تا ۱۳ مهرماه) با افزایش شرایط ناپایداری جوی در بعضی ساعات وزش باد شدید در سطح استان و وزش باید خیلی شدید و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان با احتمال نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

همچنین از بعد از ظهر روز چهارشنبه تا پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌های شمالی استان به‌ویژه ارتفاعات شمال شرقی، افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا روز جمعه به‌ویژه پنجشنبه شب، کاهش دما و روز شنبه افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا چهارشنبه ( ۱۲مهر) صاف و در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه ( ۱۳ مهر) کمی ابری، همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های فیروزکوه و ژئوفیزیک تهران با کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین ایستگاه‌های استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌اند.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی خبر داد. زمان شروع فعالیت این سامانه بعد از ظهر چهارشنبه ( ۱۲ مهرماه) و زمان پایا نآن پنجششنبه (۱۳ مهرماه) اعلام شده است.

در این شرایط جوی بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، کاهش نسبی دما، احتمال بارش برف در ارتفاعات بالادست (قله‌ها) در مناطق شمالی استان تهران به‌ویژه ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی شده است.

احتمال جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی، مه، کاهش دید و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد. از این رو اداره کل هواشناسی استان تهران به احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محافظت از محصولات کشاورزی توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید