تبلیغات کنار زمین در تقابل حساس و سنتی بنفیکا و پورتو مورد توجه قرار گرفت.

این کار صداوسیما همه را شوکه کرد + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از برترین‌ها، تقابل حساس و سنتی بنفیکا و پورتو مهمترین مسابقه لیگ پرتغال و یکی از حساس‌ترین جدال‌ها در لیگ‌های باشگاهی اروپا با چند تبلیغ فارسی از شبکه ۳ تلویزیون ایران شب گذشته پخش شد.

این شگرد جدید صداوسیما با استفاده از هوش مصنوعی مورد توجه کاربران در فضای مجازی شده است.

بنا به گفته تابناک ورزشی برخی بینندگان ایرانی تصور کردند که با پخش این تصاویر پای جعل و تحریفِ صداوسیما در میان است اما اینبار خبری از سرقت یا تغییر و ترفند تلویزیون ایران در کار نبوده است. 

گویا یک تکنولوژی جدید تبلیغاتی به‌نام digital replacement technology اخیرا توسط چند شرکت تبلیغاتی اروپایی دارنده امتیاز پخش زنده، با همکاری شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود که توسط آن می‌توان تبلیغات کنار زمین را کاملا هدفمند برای مناطق مختلف تغییر داد.

پیشرفته‌ترین مدل سانسور، دیشب در صداوسیما

به این ترتیب تبلیغات محلی را در یک رویداد بین‌المللی مثل مسابقه مهم فوتبال جایگزین می‌کنند. به این ترتیب بینندگان در هر نقطه از جهان تبلیغی را خواهند دید که آگهی‌دهندگان محلی سفارش داده‌اند.

مثلا در ایران کسی مشتری محصولات و خدمات برندهای پرتغال یا برخی شرکت های اروپایی نیست، پس پخش تبلیغ آنها به سفارش دهنده اروپایی کمکی نمی‌کند و سودی هم برای‌شان ندارد اما با جایگزینی تبلیغات لوکال در کشوری مثل ایران، درآمد تازه‌ای هرچند کمتر نصیب پخش کننده می‌شود. 

نکته جالب اینکه هزینه این تبلیغات برای شرکت تبلیغ دهنده به مراتب از هزینه تبلیغ در پخش زنده صداوسیما یا تعرفه خرید تابلوهای دور زمین لیگ ایران پایین‌تر است. تنها راه جلوگیری از پخش این تبلیغات فارسی از سوی مدیران رسانه ملی، این است که بی‌خیال یک بازی مهم و پربیننده مثل نمایش طارمی در مصاف با بنفیکا شوند که تقریبا غیرممکن است.

پ
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید