تقارن هفته دفاع مقدس با وقف نشان از ایثارگری و مجاهده این 2 دسته انسانی دارد که ایمان به خداوند متعال دارند و به برادران و خواهران ایمانیشان نفع می‌رسانند.

واگذاری زمین وقفی برای ساخت مسکن در قزوین

مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: در آینده‌ای نزدیک بیش از ۲ هزار هکتار زمین وقفی در روستاها و شهرهای استان قزوین در قالب اراضی آماده‌سازی‌شده با کاربری مسکونی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی مجیدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی اقامه شد، با اشاره به تقارن هفته وقف و دفاع مقدس، اظهار داشت: در طول تاریخ وامدار بزرگ‌مردانی هستیم که از مال، دارایی و هستی‌شان برای رشد، ارتقای آگاهی، دانش و فرهنگ مردم گذشتند تا بتوانند به مقامی برسند که مثل شهدا پای امامشان بایستند.

وی اضافه کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با وقف نشان از ایثارگری و مجاهده این ۲ دسته انسانی دارد که ایمان به خداوند متعال دارند و به برادران و خواهران ایمانیشان نفع می‌رسانند.

مجیدی ادامه داد: اگر بخواهیم در طول تاریخ سرنوشت انسان‌ها را یک به یک بررسی کنیم، بی‌شک شهدا به عنوان واقفان جان و واقفان مال جزو آن دسته آدم‌هایی هستند که با ایثارشان ایمان به خدا را ثابت کردند و نثار جان و مالشان نفع رساندن به هم‌نوع و جامعه را به اثبات رسانند. شهدا با گذشت از جان آسایش، امنیت، رفاه و در کنار هم زندگی کردن را به من و شما ارمغان داده‌اند و واقفان با گذشت از اموالشان دستگیری در جامعه را به من و شما یاد داده‌اند.

وی یادآور شد: امروز از خیراندیشی این ایثارگران در استان قزوین اتفاقات بسیارمبارکی در حال رقم خوردن است که اگر بخواهم بسیط عرض کنم، در این مجال نمی‌گنجد؛ با این حال در ایام سال تحصیلی جدید از محل موقوفات استان قزوین ۱۴۰۰ نفر دانش‌آموز بی‌بضاعت و نیازمند تمام مایحتاج تحصیلی یک‌ساله‌اش را از موقوفات تأمین کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه صحبت‌های خود از ساخت واحدهای مسکونی وقفی برای زوج‌های جوان خبر داد و گفت: ۱۷ واحدی که از محل موقوفات ساختیم را ۲ سال به صورت رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌دهیم تا بتوانند با جمع‌آوری پول و پس‌انداز بعد از این ۲ سال بتوانند خانه‌ای خریداری یا اجاره کنند و بعد از ۲ سال این خانه به زوج‌های جوان نوبخت داده می‌شود.

مجیدی به اعطای ۹۵ سری جهیزیه کامل به زوج‌های جوان اشاره کرد و افزود: در حوزه دارو و درمان در استان قزوین از محل درآمد موقوفات ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار از نسخه، دارو و آزمایش گرفته تا عمل‌های جراحی سخت از این محل متنعم بودند و مشکل آنها کریمانه حل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه فقرا و نیازمندان در یک‌ سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان کمک مالی از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی هزینه شده است. در حوزه اهل بیت(ع) فقط در ماه محرم‌ و صفر از محل درآمد وقفیات، تکایا، هیئات و مساجد استان قزوین ۱۴ میلیارد تومان بهره‌مند شدند و توانستند در حوزه‌های معرفتی خدمات بدهند.

مجیدی با بیان اینکه با همه کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها در هر حوزه‌ای صاحب اثر است، تصریح کرد: در آینده نزدیک ۲ درمانگاه فوق تخصصی یا به اصطلاح اطبای محترم دی‌کلینیک و پلی‌کلینیک از محل درآمدهای موقوفه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف استان قزوین در مهمترین بخش از سخنانش از اجرای کار بزرگی در حوزه نهضت ملی مسکن توسط سازمان اوقاف خبر داد و گفت: به همت دولت کریمه سیزدهم و با تلاش مجموعه وقف در آینده‌ای نزدیک بیش از ۲ هزار هکتار زمین وقفی در روستاها و شهرهای استان قزوین در قالب اراضی آماده‌سازی‌شده با کاربری مسکونی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مجیدی اضافه کرد: آغاز اجرای طرح یادشده واگذاری ۸۰۰ هکتار زمین مسکن ملی در ۲ هفته آتی است که با قیمت‌های بسیارمناسب و متعارف در اختیار هم‌استانی‌های عزیز قرار می‌گیرد و حوزه وقف گام بلندی در راستای خانه‌دار کردن جوانان و زوج‌های جوان خواهد برداشت.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید