نخستین سامانه بارشی پاییزی از دیشب در استان گلستان فعال شده است و تا امشب فعالیتش تداوم خواهد داشت که آمادگی کامل نیروهای امدادی بدین منظور مهیا شده است.

هشدار و آماده باش نیروهای هلال احمر در استان گلستان

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آماده باش ۱۰۷ نیروی عملیاتی در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و نامساعد شدن شرایط جوی در استان خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، قاسم غریب آبادی صبح چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ درگفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در گلستان‌ اظهار کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار، رعد و برق، بارش شدید باران، طغیان و سیلابی شدن رودخانه ها، وزش باد شدید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، ۱۰۷ نیروی عملیاتی با بکارگیری ۱۹ آمبولانس‌ و ۱۱ خودروی نجات در ۳۵ پایگاه امدادونجات، مراکز امدادی و کشیک اضطراری شعب در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی بیان کرد: به هموطنان توصیه می شود از اسکان در حاشیه رودخانه ها و فعالیت های کوه نوردی و همچنین جابجایی عشایر دوری کنند و در هنگام تردد در جاده ها احتیاط و تمهیدات پیشگیرانه لازم را در نظر بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان (EOC) با سامانه تلفنی ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت تماس های اضطراری هموطنان است.

غریب آبادی تصریح کرد: نخستین سامانه بارشی پاییزی از دیشب در استان گلستان فعال شده است و تا امشب فعالیتش تداوم خواهد داشت که آمادگی کامل نیروهای امدادی بدین منظور مهیا شده است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام هواشناسی امروز چهارشنبه در استان گلستان شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود که احتمالاً مخاطراتی همچون سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، سقوط سنگ از ارتفاعات، ایراد خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، بروز اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و وارد آمدن آسیب به محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید