«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اذعان کرده که بخشی از کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، بسیار قدیمی یا تجهیزاتی هستند که تقریبا در میدان عمل نمی‌کنند.

هلند بعد از اتمام جنگ به اوکراین کمک می‌کند!

وزیر دفاع هلند گفت که کشورش به تامین تسلیحات برای کی‌یف و تقویت نیروهای مسلح اوکراین حتی پس از پایان جنگ با روسیه نیز ادامه خواهد داد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، باوجود هشدارهای مکرر روسیه به کشورهای غربی درباره تداوم ارسال تسلیحات به اوکراین و دامن‌زدن به درگیری‌ها و طولانی کردن روند جنگ، هلند اما همچنان بر کمک نظامی به کی‌یف اصرار دارد.

«کائیسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند بامداد چهارشنبه گفت که کشورش به تامین تسلیحات برای کی‌یف و تقویت نیروهای مسلح اوکراین حتی پس از پایان جنگ با روسیه نیز ادامه خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اولونگرن که برای سفر کاری به آمریکا رفته، در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌اِن‌بی‌سی» توضیح داد: «ما به ارسال سلاح و مهمات به اوکراین ادامه خواهیم داد».

وی اظهار داشت که علاوه بر این، هلند برای تقویت نیروهای مسلح اوکراین پس از پایان جنگ کنونی تلاش خواهد کرد، زیرا قرار نیست روسیه جایی برود و همچنان به‌عنوان تهدید باقی خواهد ماند.

طبق این گزارش، وزیر دفاع هلند همچنین افزود که اوکراین را باید به عنوان یک شریک مهم برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حفظ کرد.

به نوشته اسپوتنیک، بر اساس جدیدترین اطلاعات وزارت دفاع هلند، این کشور از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه تاکنون ۱.۹ میلیارد یورو به اوکراین کمک نظامی کرده است.

این در حالی است که «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان اذعان کرده که بخشی از کمک‌های نظامی غرب به اوکراین برای جنگ با روسیه، بسیار قدیمی یا تجهیزاتی هستند که تقریبا در میدان عمل نمی‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید