کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تاکید کرده است. 

 آمریکا به دنبال ایجاد ناتوی آسیایی است

سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد آمریکا را به تلاش در ایجاد جنگ اتمی و تشکیل ناتوی آسیایی در منطقه متهم کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد آمریکا را به تلاش در ایجاد جنگ اتمی و تشکیل ناتوی آسیایی در منطقه متهم کرد.سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد آمریکا را به تلاش در ایجاد جنگ اتمی و تشکیل ناتوی آسیایی در منطقه متهم کرد.ش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی روز سه شنبه آمریکا را متهم کرد که سال ۲۰۲۳ را به یک «سال بسیار خطرناک» تبدیل کرده است .

به گزارش منابع خبری، «کیم سونگ» سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت اقدامات آمریکا در جهت برانگیختن  جنگ اتمی است. سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت که واشنگتن در تلاش است تا «نسخه آسیایی ناتو» را ایجاد کند.

کیم سونگ گفت: «ایالات متحده اکنون در حال حرکت به مرحله عملی برای تحقق قصد شوم خود برای برانگیختن جنگ اتمی است.»

این دیپلمات کره شمالی،گفت که پیونگ یانگ چاره ای جز ایجاد روش‌های دفاعی برای محافظت از خود ندارد.

 در تحولی دیگر ، کره جنوبی روز سه شنبه هزاران نظامی و مجموعه‌ای از سلاح‌ها را که  از «سئول» پایتخت این کشور توان به حمله به کره شمالی را دارند به عنوان بخشی از بزرگترین مراسم روز نیروهای مسلح خود در ۱۰ سال اخیر به نمایش گذاشت.

رئیس جمهور کره جنوبی قول داد ارتش قوی‌تری برای خنثی کردن هرگونه تحریک کره شمالی ایجاد کند. «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در پایان مراسم در سئول گفت: «پس از تماشای رژه مهیج امروز ، معتقدم مردم به شما اعتماد خواهند کرد. من همیشه همراه با مردم از شما حمایت خواهم کرد.»

کره جنوبی روز دوشنبه نیز  از شروع یک رزمایش با آمریکا با هدف  افزایش سطح آمادگی برابر تهدیدات نظامی فزاینده کره شمالی خبر داد. نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که در این رزمایش سه روزه که در «دریای شرقی» برگزار می‌شود، ۹ کشتی جنگی، ۲ هواپیمای گشتی، ۲ زیردریایی و چند ناوشکن و رزمناو نیروی دریایی آمریکا حاضرند.

کره شمالی اعلام کرده که اقدامات این کشور در واکنش به تنش‌آفرینی‌های آمریکا و کره جنوبی است. سئول و واشنگتن چندی پیش اعلام کردند به توافقی برای افزایش همکاری‌های دفاعی و مقابله با اقدامات کره شمالی دست پیدا کرده‌اند. 

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تاکید کرده است. 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید