۱۰ میلیون؟ ۲۰ میلیون؟ ۳۰ میلیون؟ با چقدر پول در ماه یا سال احساس آرامش می‌کنید؟ پول همه چیز نیست، اما قطعا چیز مهمی است. ما این سوال را از مردم پرسیدیم و جواب را با شما به اشتراک گذاشتیم.

با چقدر پول احساس آرامش و شادی می‌کنید؟

سلام نو - سرویس اجتماعی: احتمالا شما هم در این سال‌ها حسابی به این سوال فکر کرده‌اید که بالاخره چقدر پول در ماه یا سال برای آرامش شما کافی است؟ چقدر پول شما را خوشحال می‌کند؟ چقدر پول داشته باشید کار نمی‌کنید؟

این سوال البته سوال عجیب یا جدیدی نیست و بارها و بارها از شهروندان کشورهای مختلف در اوضاع مختلف پرسیده شده است.

این بار ما در سلام نو این سوال را از چند شهروند تهران- گران‌ترین شهر ایران و یکی از گران‌ترین شهرهای جهان- پرسیدیم. شهروندانی که در چند سال اخیر کم فراز و نشیب اقتصادی را تجربه نکردند.

پاسخ‌های شهروندان تهران با شوخی، طعنه و البته نکات ظریفی همراه است که به تصویری از جامعه امروز ایران نشان می‌دهد، جامعه‌ای که در جست‌وجوی آرامش است. نکته جالب توجه این است که حداقل اعداد مطرح شده در این گزارش‌ها با حداقل دستمزدهای موجود اختلاف فاحشی دارد.

میزان حداقل حقوق سال ۱۴۰۲

بر اساس آنچه در ابتدای سال اعلام شد حداقل دریافتی کارگران با بعد خانوار ۳/۳ نفر از مبلغ ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان به ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۰۰ تومان با میانگین رشد ۲۷ درصد افزایش یافت. سایر سطوح ۲۱ درصد افزایش می یابد.

اقلام مصرفی کارگری و کمک هزینه مسکن به گونه ای افزایش یافت که حداقل دریافتی کارگران با افزایش یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۲۴۳ تومان همراه شد.

حق اولاد مطابق قانون سه برابر دستمزد روزانه کارگر محاسبه می شود. بنابراین با توجه به اینکه پایه حقوق ۲۷ درصد افزایش یافته است، حق اولاد پنچ میلیون ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ ریال به ازای هر فرزند است. برای سایر سطوح که با ۲۱ درصد افزایش حقوق همراه خواهد بود، به صورت روزانه ۸۳ هزار و ۵۹۶ ریال و یا ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۷هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

مبلغ بن خواروبار کارگران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان و پایه سنوات ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

طبق قولی که وزیر تعاون داده است، اگر افزایش ۲۰ درصد حقوق کارمندان دولت در سال آینده با تغییر جدیدی همراه شود، همان افزایش را برای حقوق کارگران نیز باید اعمال کنیم.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دست خالی IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    0 0
    خدایا هیچ کس را فقیر نکن که سخت است خدایا مشکل همه را حل کن به من هم کمک کن از این فقیری آزاد شوم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 0
    وقتی از پولت لذت می‌برید که دیگران در لذت شریک باشن توصیه میکنم امتحان کنید‌ .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید