رومانی اعلام کرد که پناهگاه حمله هوایی برای شهروندان در نزدیکی مرز اوکراین خواهد ساخت.

رومانی از ترس روسیه پناهگاه هوایی ساخت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روز شنبه مقام‌های دولت رومانی مدعی شدند که برای دومین بار در عرض هفت روز گذشته مجموعه‌ای از قطعات یک پهپاد سقوط کرده در خاک این کشور عضو ناتو را در بحبوحه حملات مسکو به بنادر اوکراین در فاصله چند صد متری از خاک رومانی در رودخانه دانوب، کشف کرده‌اند و این قطعات متعلق به پهپادی مشابه با پهپادهای مورد استفاده ارتش روسیه هستند.

وزارت امور خارجه دولت رومانی در بیانیه‌ای در این‌باره گفت: وزارت امور خارجه رومانی با فوریت روز شنبه کاردار سفارت فدراسیون روسیه در بخارست را به دفتر معاون وزیر امور خارجه احضار کرد. یولیان فوتا، معاون امور استراتژیک وزیر امور خارجه رومانی بعد از شناسایی قطعات پهپادی مشابه با پهپادهای مورد استفاده نیروهای روسی در تهاجم به اوکراین در خاک ما در نزدیکی مرزمان با اوکراین، مراتب اعتراض را به طرف روسیه بابت نقض حریم هوایی رومانی ابلاغ کرد.

حال وزارت دفاع رومانی در روز سه‌شنبه اعلام کرده که قریب به ۵۰ سرباز رومانی درحال تاسیس دو پناهگاه در نزدیکی مرز اوکراین هستند.

در این بیانیه آمده است: هدف از ساخت این پناهگاه‌های مستحکم حفاظت از شهروندان است و زمانی که تکمیل شود، تحویل مقامات محلی خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید