شرکت البرز دارو در راستای توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی خود و همچنین از حفظ محیط‌زیست از جمله منابع آبی، تحقیقات و اقداماتی در زمینه جمع‌آوری آب باران و تصفیه آب خاکستری را به جهت استفاده مجدد اجرایی نموده است.

البرزدارو ، حفاظت از منابع آبی با تصویه آب خاکستری

کمپین اطلاع‌رسانی “برای آینده اقدام می‌کنیم” از سری برنامه های اطلاع‌رسانی جمعی رویداد ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار (سمت) می‌باشد، که با هدف ترویج فعالیت های دوست دار سلامت و محیط زیست سازمان‌های حاضر در رویداد اجرا گردیده است. در این مطلب اقدامات شرکت البرز دارو قابل مشاهده خواهد بود.

این کمپین در تلاش است تا اقدامات، کنش‌ها و فعالیت‌های نوآورانه دوستدار محیط‌زیست که ضامن سلامت و پایداری جامعه است را به عموم مردم منعکس نماید و با جلب حمایت عمومی مشوق سازمان‌ها برای توسعه فعالیت‌هایی از این دست باشد. مطالب بیان شده در این کمپین برگرفته از دستاوردهای ارائه شده توسط ۳۲ شرکت حاضر در اولین دوره رویداد سلامت، محیط‌زیست و پایداری است که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید و با هدف اطلاع‌رسانی عمومی منتشر می‌گردد. در ادامه به معرفی شرکت داروسازی البرزدارو و دستاورد ارائه شده این شرکت در رویداد سمپ خواهیم پرداخت.

درباره شرکت البرز دارو

البرز دارو، در سال ۱۳۵۵ با نام “اینترنشنال پروداکتس” به ثبت رسید. در سال ۱۳۵۸ به نام “تولی فارما” و در سال ۱۳۶۳ به نام “البرز دارو” (سهامی خاص) تغییر نام پیدا کرد. شرکت در سال ۱۳۷۵ به سهامی عام تبدیل و به لیست شرکت های بازار بورس ملحق گردید. این شرکت با نزدیک به نیم قرن قدمت و با امکانات تولیدی کاملا به روز شده، همچنان در مسیر رشد و پویایی حرکت کرده و با ظرفیت عملی بیش از سه میلیارد عدد از فرآورده های خوراکی و تزریقی اعم از قرص، کپسول، شربت، آمپول و سرنگ آماده تزریق در حال فعالیت می باشد. این شرکت جزء ۵ شرکت برتر صنعت دارویی کشور به شما رفته و یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان گروه محصولات دارویی در اشکال مختلف در کشور است که ارائه محصولات متناسب با خواست مشتریان بر طبق آیین نامه های سازمان غذا و دارو و اصول GMP را با رویکرد مدیریت دانش، مدیریت ریسک و پیشگیری از بروز حوادث انسانی و آلودگی محیط زیست، سرلوحه کار خود قرارداده است .

بیانیه مدیریت استراتژی‌های البرز دارو در حال حاضر شامل توسعه همکاری با شرکت‌های خارجی، توسعه بازارهای صادراتی، تمرکز بر افزایش فروش محصولات دارای حاشیه سود بالا، توسعه سبد محصولات بر اساس نیازهای جدید بازار، توسعه و ارتقاء الزامات GMP، توجه به اصول توسعه همراه با رعایت اصول حفاظت از محیط‌زیست و نهایتا توسعه و بهبود ارتباطات درون و برون سازمانی با ذی‌نفعان کلیدی است.

این شرکت در دو سال اخیر موفق به اخذ GMP واحد تولید مایعات، فراورده های تزریقی و جامدات گردیده است. همچنین با دریافت تندیس سیمین جایزه ملی تعالی در بین نهادهای زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری رتبه نخست را کسب نموده است. تمدید گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO۹۰۰۱، گواهینامه مدیریت زیست محیطی بر اساس استاندارد ISO۱۴۰۰۱، گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای بر اساس استاندارد ISO۴۵۰۰۱۲۰۱۸، گواهینامه سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان بر اساس استاندارد ISO۱۰۰۰۲ از دیگر اقدامات این شرکت در مسیر حفظ و بهبود کیفیت عملکرد می‌باشد.

این شرکت با در نظر داشتن شرایط آبی کشور و مطالعات در زمینه نقش خود در راستای حفظ منابع آبی و برای عمل به رسالت خود در زمینه فعالیت اقتصادی توامان با توسعه پایدار و توجه به محیط‌زیست، پروژه‌ای را با رویکرد حفظ و نگهداری از منابع آبی اجرایی نموده است.

البرزدارو ، حفاظت از منابع آبی با تصویه آب خاکستری

پروژه تصفیه آب خاکستری در شرکت البرز دارو

مشکل کمبود آب در کشور به دلایل گوناگون از قبیل رشد جمعیت، پیشرفت صنعت و داشتن آب و هوای خشک و نیمه خشک، مسئله روز می باشد. در این راستا در حال حاضر استفاده مجدد از پساب‌ها در تامین آب مورد نیاز جهت مصارف گوناگون از اهمیت ویژه برخوردار است. در چنین شرایطی استفاده مجدد از آب به دست آمده از تصفیه آب خاکستری و جمع‌آوری آب باران می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های غلبه بر مشکل کم آبی تلقی گردد. استفاده مجدد از آب خاکستری و آب باران به طور بالقوه نیاز به استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب را کاهش می‌دهد و آب قبل از تخلیه به فاضلاب، دوباره استفاده می شود. استفاده از این روش به چند طریق به تامین منابع آبی کمک می‌نماید: ۱- پایین آوردن سطح تقاضا برای آب شیرین از منابع موجود برای کاربری غیر شرب ۲- افزایش منابع آب شیرین برای شرب ۳- کاهش آلاینده‌ها برای حفظ سلامتی انسان و محیط زیست که ممکن است از طریق فاضلاب تصفیه نشده وارد آب‌های سطحی و زیرزمینی شود.

شرکت البرز دارو در راستای توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی خود و همچنین از حفظ محیط‌زیست از جمله منابع آبی، تحقیقات و اقداماتی در زمینه جمع‌آوری آب باران و تصفیه آب خاکستری را به جهت استفاده مجدد اجرایی نموده است.

از جمله اقدامات عملی در این زمینه، تصفیه پساب برخی از بخش‌های تولیدی از جمله آب مصرفی در بخش واشینگ روتا و انجام عملیات کلرزنی و استفاده مجدد از آب، استفاده مجدد از آب خنک کاری بخش تهیه مایعات و برگشت به فرآیند تولید و استفاده از پساب بخش آبساز جهت استفاده در دیگ‌های بخار بوده است.

بخار برگشته از واحدهایی که مصرف آب گرم و بخار دارند شامل تهیه مایعات – واشینگ روتا – کریست از طریق سه دستگاه کندانسور در محوطه ورودی رختکن‌ها، محوطه روبروی انبار ملزومات فنی و محوطه پشت آزمایشگاه‌ها به کندانسور اصلی مستقر در واحد موتورخانه منتقل شده و جهت استفاده در بویلرها مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد که این فرآیند می تواند باعث کاهش و صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه مصرف آب گردد.

آب برگشتی از واحد کریست جهت استفاده در بویلرها پس از هدایت به کندانسور محوطه پشت آزمایشگاه‌ها به کندانسور اصلی موتورخانه منتقل شده و مصرف می‌گردد. لازم به ذکر است دمای آب برگشتی نزدیک به ۸۰ درجه بوده و جهت استفاده مطلوب است و منجر به کاهش مصرف برق و گاز می‌گردد.

شرکت البرز دارو در حال حاضر با انجام پروژه مطالعاتی خود در حال بررسی آماری تاثیرات اقدامات خود در زمینه کاهش استفاده از منابع آبی است و به دنبال آن است تا با تهیه گزارشاتی مبنی بر میزان صرفه‌جویی از طریق روش‌های خود، این اقدامات را با سایر شرکت‌های دارویی در قالب برگزاری تور بازدید و همایش به اشتراک بگذارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید