رودریگز خاطر نشان کرد، ونزوئلا بسیار قدردان ابتکارعمل‌های جهانی مهم ارائه شده از سوی چین بوده و مایل است تا روند تقویت هماهنگی و همکاری بین المللی را با چین ادامه دهد.

وزیر خارجه چین با معاون رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کرد

وزیر امور خارجه چین با معاون رئیس جمهور ونزوئلا که به منظور شرکت در هفدهمین نشست "کمیته سطح عالی مرکب چین-ونزوئلا" به شهر پکن سفر کرده، دیدار کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، خبرگزاری شینهوا نوشت، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در دیدار با دلسی الوینا رودریگز گومز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا اظهار کرد، پکن و کاراکاس، یک دوستی آهنین و جدایی ناپذیر برقرار کرده‌اند و چین با قاطعیت از تلاش ونزوئلا برای حراست منزلت و استقلال ملی خود حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: "چین آماده است با ونزوئلا همکاری و تدارکات مناسب را برای مرحله بعدی تعاملات سطح عالی اتخاذ کرده و موفقیت هفدهمین نشست کمیته سطح عالی چین-ونزوئلا و مرحله جدیدی از پیشرفت در همکاری دو کشور را رقم بزند و این نه فقط به نفع مردم دو کشور بلکه همچنین به نفع صلح و ثبات جهانی است."

رودریگز در این دیدار بیان داشت، ونزوئلا صادقانه از چین از بابت حمایت قاطعش از آرمان درست ونزوئلا در مخالفت با تحریم‌های یکجانبه و محاصره‌های غیرعقلانی و همچنین حمایت از ونزوئلا در راستای ساختن کشوری مستقل و با منزلت تشکر می‌کند.

او بر وجود آینده‌ای درخشان‌تر برای روابط چین و ونزوئلا تاکید کرد.

رودریگز خاطر نشان کرد، ونزوئلا بسیار قدردان ابتکارعمل‌های جهانی مهم ارائه شده از سوی چین بوده و مایل است تا روند تقویت هماهنگی و همکاری بین المللی را با چین ادامه دهد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین اظهار داشت، این یک روند تاریخی اجتناب ناپذیر است که کشورهای در حال توسعه حرکتی رو به جلو در عرصه بین المللی داشته باشند و چین به ایستادن در کنار دیگر کشورهای در حال توسعه با قاطعیت ادامه خواهد داد و شریک قابل اعتماد آنها برای توسعه و موفقیت خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید