جان آمالفیتانو صاحب فعلی تخم مرغی است که گمان می‌رود یکی از قدیمی‌ترین تخم مرغ‌های جهان باشد.

کشف قدیمی‌ترین تخم مرغ جهان + حقایق عجیب / فیلم
به گزارش سلام نو، هفتاد و دو سال پیش، یک دختر نوجوان مزرعه‌دار روی یک تخم‌مرغ نوشت: «خانم مری فاس شهر جنگلی آیووا». تخم مرغ امضا شده در یک کارتن همراه

جان آمالفیتانو صاحب فعلی تخم مرغی است که گمان می‌رود یکی از قدیمی‌ترین تخم مرغ‌های جهان باشد.

هفتاد و دو سال پیش، یک دختر نوجوان مزرعه‌دار روی یک تخم‌مرغ نوشت: «خانم مری فاس شهر جنگلی آیووا».

تخم مرغ امضا شده در یک کارتن همراه با ۱۱ تخم مرغ دیگر قرار داده شد و در یک کامیون به شهر نیویورک منتقل شد. مردی که تخم مرغ را خرید هرگز آن را نخورد و تقریباً پنج دهه آن را نگهداری کرد تا اینکه آن را به آمالفیتانو هدیه داد. اکنون، این زن ۹۲ ساله در شگفت است که تخم مرغ او هنوز سالم باقی مانده است.

مری فاس استارن که اکنون ۹۲ سال دارد، تخم مرغ را داخل یک کارتن گذاشت و آن را مانند یادداشتی در بطری فرستاد تا ببیند آیا کسی جواب می‌دهد یا خیر. یک نفر ۷۲ سال بعد این کار را کرد.

مری فاس استارن و چند تن از دوستانش در سال ۱۹۵۱ در کارخانه‌ای در آیووا در حال بسته بندی تخم مرغ‌ها در کارتن‌ها بودند که دست به کاری عجیب زدند. زنان جوان تصمیم گرفتند که هر کدام نام و شهر خود را روی چند تخم مرغی که به طور تصادفی انتخاب کرده بودند بنویسند، آن‌ها را داخل کارتن قرار داده و مانند یادداشت‌هایی در بطری بفرستند تا ببینند آیا کسی پاسخ می‌دهد یا خیر.

خانم مری با دقت روی چندین تخم مرغ با مداد نوشت: "هر کسی این تخم مرغ را دریافت کرد، لطفاً برای من بنویسد." او سپس اضافه کرد: "خانم مری فاس، شهر جنگلی، آیووا" به همراه تاریخ، ۲ آوریل ۱۹۵۱.

وی گفت که بیشتر تخم‌مرغ‌هایی که او و دوستانش در شرکت تولید و بسته‌بندی تخم‌مرغ در شهر فورست کار می‌کردند، به فروشگاه‌های ساحل شرقی ارسال می‌شدند و افزود که در سن ۱۹ سالگی، امیدوار بود کسی در شهر نیویورک یک کارتن تخم‌مرغ باز کند. یکی از تخم‌های او را پیدا کند و با او دوست شود.

مری که اکنون ۹۲ سال دارد، گفت: من هرگز به شهر نیویورک نرفته بودم - هنوز هم نرفته ام - بنابراین چهار یا پنج تخم مرغ را امضا کردم و آن‌ها سوار کامیون شدند.

وقتی ماه‌ها بدون هیچ پاسخی سپری شد، مری گفت که حتما تخم‌مرغ‌هایش مدت‌ها پیش برای املت شکسته شده‌اند.

حدود یک سال بعد با پل استارن ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد. وقتی دو دخترش بزرگ شدند، او اغلب با داستان‌هایی از شیطنت‌هایش در خط تولید تخم‌مرغ به آن‌ها افتخار می‌کرد.

لوری باسکوم، دختر ۶۷ ساله او گفت: ما در تمام زندگی خود این داستان تخم مرغ را شنیدیم.

ماه گذشته، ۷۲ سال پس از ارسال تخم‌ها توسط مری، سرانجام آن لحظه فرا رسید. ژاک پلوگر، ماه گذشته بود که پیامی در فیس‌بوک از یکی از عموزاده‌هایش که در آیووا زندگی می‌کند دریافت کرد و او را در مورد پستی درباره تخم مرغی که نام مادرش روی آن نوشته شده بود آگاه کرد.

پلوگر گفت که با دقت نگاه کرده است و شگفت‌زده شدم. به مادرم گفتم: "مامان، آن تخم مرغ‌هایی که امضا کردی را یادت هست؟ یکی از آن‌ها پیدا شد! "

مری در ابتدا آن را باور نکرد. پلوگر ۷۰ ساله به یاد می‌آورد: مادرم خندید و گفت: خب، بله، حدس می‌زنم واقعاً در جوانی این کار را می‌کردم، نه؟ مری که اکنون در شهر میسون زندگی می‌کند، گفت: خیلی عجیب بود. من فکر کردم کسی باید یک یخچال واقعا خوب داشته باشد.

جان آمالفیتانو از نیوجرسی این مطلب را در فیسبوک قرار داده بود. او گفته که تخم مرغ را حدود ۲۰ سال پیش از همسایه‌ای به نام میلر ریچاردسون، زمانی که در استاتن آیلند زندگی می‌کرد، دریافت کرده بود. آمالفیتانو گفت که ریچاردسون، هنرمند و کلکسیونر عتیقه، تخم مرغ را پس از یافتن آن در کارتن ۱۲ تخم مرغی که در سال ۱۹۵۱ خریده بود، پیچیده و داخل جعبه کوچکی قرار داده بود.

او گفت: یک روز به خانه میلر رفتم تا به او کمک کنم دنبال چیزی بگردد و در حال عبور از جعبه‌ها بودیم که با تخم مرغ روبرو شدم. آمالفیتانو که اکنون ۶۰ سال دارد و در شهر دانلن ایالت نیوجرسی زندگی می‌کند، افزود: وقتی از او در مورد آن سؤال کردم، او گفت که تخم مرغ را به خاطر نوشته روی آن نگه داشته است. او گفت که نمی‌تواند بفهمد که چرا تخم مرغ طی این همه سال پوسیده نشده است. داخلش خشک شده بود، اما هنوز مقداری وزن داشت.

آمالفیتانو گفت که میلر که از آن زمان مرده است، تخم مرغ را به او داد و به او گفت: می‌توانی آن را نگه داری، زیرا می‌دانم که به خوبی از آن مراقبت خواهی کرد.

آمالفیتانو تخم مرغ را به خانه برد، آن را برای نگهداری در یک فنجان تخم مرغ نقره‌ای قرار داد و آن را برای ۲۰ سال در کابینت خود نگهداری کرد. او گفت که یک بار در اینترنت عبارت مری فاس در شهر جنگلی آیووا را جستجو کرده است، اما نتوانست او را پیدا کند.

جان آمالفیتانو گفت که در اواسط آگوست، به دنبال چیزی سرگرم‌کننده برای پست کردن در صفحه فیس‌بوک بود که عکسی از تخم مرغ گرفت و با این نوشته در صفحه خود قرار داد: اینجا چیزی است که هر روز نمی‌بینید. این یک تخم مرغ است، از سال ۱۹۵۱. او نوشت و نام و پیام مری فاس را اضافه کرد.

در عرض چند ساعت، او گفت که این پست مملو از نظرات بود، از جمله بسیاری از افرادی که می‌خواستند به رمز و راز تخم مرغ ۷۲ ساله پی ببرند. مردم داستان‌های خود را از یافتن تخم‌های چند دهه‌ای به اشتراک گذاشتند، از جمله زنی که گفت در خانه پدربزرگ و مادربزرگش یک تخم مرغ ۵۰ یا ۶۰ ساله پیدا کرده است. زن دیگری نوشت که سبدی را در کمد پیدا کرده است که حاوی تخم مرغ‌هایی با قدمت بیش از ۵۰ سال است. وقتی یکی را باز کرد، همه چیز داخلش خشک شده بود.

در پایان آن روز، آمالفیتانو گفت که پسرعموی پلوگر پست او را دیده است. او شماره پلوگر را گرفت و با وی تماس گرفت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید