یاسوج جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری دارد به همین جهت با ما همراه باشید و درباره دشت مورپیسه؛ جاذبه‌ای درجه یک و دیدنی در یاسوج بدانید.

دشت مورپیسه؛ جاذبه‌ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

سلام نو ـ سرویس گردشگری: دشت مورپیسه یاسوج ، یکی از مهم‌ترین و طبیعی‌ترین جاهای دیدنی یاسوج است. این دشت که پر از لاله‌های واژگون است، قسمت وسیعی را در بر گرفته و زیبایی آن همچون بهشت است. دامنه‌های مملو از لاله‌های واژگون و دیگر گل‌های وحشی، زیبایی منحصر به فردی به این دره بخشیده است. چشم‌انداز این دره رویایی برای طبیعت دوستان، جاذبه‌ای بسیار جالب توجه و استثنایی است.

آشنایی با دشت مورپیسه یاسوج

دشت مورپیسه از مهم‌ترین و طبیعی‌ترین جاهای دیدنی یاسوج است. این دشت که پر از لاله‌های واژگون است، قسمت وسیعی را در بر گرفته و زیبایی آن همچون بهشت است. دامنه‌های مملو از لاله‌های واژگون و دیگر گل‌های وحشی، زیبایی منحصر به فردی به این دره بخشیده است. چشم‌انداز این دره رویایی برای طبیعت دوستان، جاذبه‌ای بسیار جالب توجه و استثنایی است.

فاصله دشت مورپیسه کاکان تا شهر یاسوج، حدود ۳۵ کیلومتر است. زیبایی این دشت عظیم غیرقابل توصیف است. این دشت در فصل بهار اما چهره دیگری به خود می‌گیرد. در فصل بهار طبیعت‌گردان می‌توانند به تماشای لاله‌هایی بنشیند که در دشت مورپیسه کاکان در نیایش عظمت طبیعت و زیبایی خویش فرو رفته‌اند.

دشت مورپیسه؛ جاذبه‌ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

لاله‌های واژگون گلدان‌های وارونه طبیعت‌اند. دامنه رشته‌کوه دنا گلفرش‌های اینچنین زیبا کم ندارد و به راستی که دامنه‌های دنا را می‌توان گلشن زیبایی‌ها دانست. چراغ و فندیل‌های واژگون و سر به زیر این دشت در پهنه طبیعت این منطقه غیرقابل توصیف و رویایی‌اند. بهار با لاله‌های واژگون این دشت دیدنی‌تر از هر بهار دیگری است.

نزدیکی این دشت به دو شهر یاسوج و سی‌سخت هرساله امکان بازدید مسافران زیادی را فراهم می‌کند. در مسیر جاده یاسوج به یزد جاده‌ای به سمت آبشار مارگون و شهرستان سپیدان منشعب می‌شود که پیش از رسیدن به استان فارس، از دشت مرتفع و زیبای مورپیسه عبور می‌کند.

این دشت در اردیبهشت ماه پوشیده از گل‌های لاله واژگون است. در بهار دشت مورپیسه زیباترین چهره خود را عرضه می‌کند. دشت لاله‌های واژگون مورپیسه، به سان قالیچه‌ای رنگارنگ است که در دامنه رشته‌کوه دنا جان آدمی را به تماشا فرا می‌خواند.

چشم‌انداز این دره رویایی برای طبیعت دوستان ، جاذبه‌ای بسیار جالب توجه و استثنایی است. لاله‌های واژگون گلدان‌های وارونه طبیعت‌اند. دامنه رشته‌کوه دنا گلفرش‌های اینچنین زیبا کم ندارد و به راستی که دامنه‌های دنا را می‌توان گلشن زیبایی‌ها دانست.

دشت مورپیسه؛ جاذبه‌ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

چراغ و فندیل‌های واژگون و سر به زیر این دشت در پهنه طبیعت این منطقه غیرقابل توصیف و رویایی‌اند. بهار با لاله‌های واژگون این دشت دیدنی‌تر از هر بهار دیگری است. درست در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی یاسوج ، روستای مورپیسه کاکان قرار دارد. این روستا آب و هوای بسیار خوبی و دلپذیری دارد و بخصوص در فصل های بهار و تابستان می توانید بهترین تعطیلات را در دشت ها و باغ های این روستا بگذرانید. این روستا به عنوان یکی از روستاهای تاریخی و با قدمت طولانی که نیز معروف است و مطابق با اسناد موجود قدمت آن به ۲۰۰۰ سال پیش باز می گردد.

دسترسی راحت به دشت مورپیسه

استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌ها، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان طبیعتی بکر و خاص داشته و با به نمایش گذاشتن مناظر بدیع گردشگری، پذیرای گردشگران است. این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز، مکانی مناسب برای گردشگران و به‌خصوص طبیعت‌گردان است.

دشت مورپیسه؛ جاذبه‌ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

شهرستان بهمئی از مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی از جمله شهرهای شناخته شده استان محسوب می‌شود. این شهرستان به واسطه زیبایی‌ها و آب و هوای مطبوعش هر ساله در فصول سبز، پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است. یکی از آثار طبیعی زیبا دشت مورپیسه کاکان است.

روستای کاکان از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی یاسوج قرار دارد. از اطراف به ارتفاعات بلند و سر به فلک کشیده دنا محدود می‌شود. آب و هوای این روستا در فصول بهار و تابستان، مطبوع و دلپذیر و در زمستان سرد است. این روستا از روستاهای تاریخی و با قدمت استان کهگیلویه و بویراحمد است و چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی دارد.

به منظور دسترسی به دشت مورپیسه کاکان در یاسوج، به دلیل نزدیکی این دشت به دو شهر یاسوج و سی سخت هر ساله امکان بازدید برای تعداد زیادی از مسافران فراهم آورده می شود. در مسیر جاده یاسوج به یزد جاده ای به سمت آبشار مارگون و شهرستان سپیدان منشعب می شود که پیش از رسیدن به استان فارس می توانید دشت های مرتفع و زیبای مورپیسه را مشاهده کنید.

دشت مورپیسه؛ جاذبه‌ای درجه یک و دیدنی در یاسوج

در فصل بهار و به خصوص در ماه اردیبهشت که گل های لاله واژگون نیز رشد می کنند و منظره ی بی نظیری را به وجود می آورند. دشت لاله ‌های واژگون مورپیسه، به سان قالیچه ‌ای رنگارنگ است که در دامنه رشته ‌کوه دنا جان آدمی را به تماشا فرا می‌خواند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید