تصاویری کمتر دیده شده از مراسم ازدواج چند بازیگران زن و مرد قدیمی مطرح ایرانی را در اینجا قرار دادیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

عکس عروسی بازیگران مشهور سینما و تلویزیون

به گزارش سلام نو، تصاویری کمتر دیده شده از مراسم ازدواج چند بازیگران زن و مرد قدیمی مطرح ایرانی را در اینجا قرار دادیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فریماه فرجامی

فریماه فرجامی متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۳۱ در تهران، بازیگر است فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه دراماتیک (هنر) قبل از انقلاب می‌باشد با گویندگی شروع کرد و از تئاتر به تلویزیون و سینما رفت و به اوج شهرت رسید.بانو فریما فرجامی بعد از نوروز ۱۴۰۲ دچار سکته مغزی شد تا اینکه بعد از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی بعد دوباره بر اثر سکته راهی بیمارستان شد و به کما رفت تا اینکه روز جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ در ۷۱ سالگی خبر درگذشت وی تایید شد.

فریما فرجامی

فاطمه معتمدآریا

فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر اهل ایران است که فعالیت جدی هنری خود را در سال ۱۳۶۰ و با عروسک گردانی در مجموعه «مدرسه موش ها» آغاز کرد و در سال ۱۳۷۳ با حضور در سری فیلم‌های «کلاه قرمزی و پسرخاله» در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی به شهرت رسید.

عکس عروسی بازیگران مشهور سینما و تلویزیون

عزت‌الله انتظامی

عزت‌الله انتظامی، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد ۳۰ خرداد ۱۳۰۳ در تهران بود. وی فارغ‌ التحصیل مدرسه‌ شبانه‌ تئاتر و سینمای هانوفر آلمان و دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. عزت‌الله انتظامی، فعالیت هنری خود را با پیش پرده‌خوانی در تماشاخانه‌ کشور آغاز کرد. بازی در فیلم واریته‌ بهاری به کارگردانی پرویز خطیبی نخستین تجربه‌ سینمایی اوست. عزت‌الله انتظامی، جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم گاو از جشنواره‌ شیکاگو، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم‌های گراند سینما و روز فرشته و لوح تقدیر برای فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما، خانه‌ خلوت، و بسیاری جوایز دیگر را در کارنامه حرفه ای خود داشته است. از دیگر افتخارات عزت‌الله انتظامی می‌توان به کسب تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما ۱۳۸۷، کسب تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت ۲۰۰۸، نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۴ و نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۳ اشاره کرد. عزت‌الله انتظامی، در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ در بیمارستان باهنر تهران بر اثر سکته مغزی و کهولت سن در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

عزت‌الله انتظامی

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی متولد 29 آذر 1326 در تهران، بازیگر است او اصالتا تهرانی است، دارای مدرک فوق دیپلم حسابداری بوده است.آشنایی او با مینا جعفرزاده و همسرش بهمن زرین پور (هر دو بازیگر) باعث شد وارد دنیای هنر شود. امیرجلالی سال ۱۳۷۳ وارد کارهای هنری شده و اولین بار در سریال زیرگنبد کبود به کارگردانی آقای بهمن زرین پور ایفای نقش نمود. مریم امیرجلالی قبل از شروع بازیگری کارمند وزرات بازرگانی بود او به عنوان رییس تمرکز حساب ها در شهر و روستا مشغول بوده و همزمان با انتشارات خوارزمی به عنوان مدیر مالی و در شرکتهای ساختمانی سنگ و ستون نیز که در سال 1378 بازنشسته شد. بازی زیبای مریم امیرجلالی در سریال خانه بدوش رضا عطاران در سال 1383 مورد استقبال مردم قرار گرفت و از وی چهره شناخته شده‌ای ساخت.

مریم امیرجلالی

جمیله شیخی

جمیله شیخی متولد 9 اردیبهشت 1309 در زنجان بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایرانی بود.او دکترای افتخاری تئاتر داشت. وی مادر آتیلا پسیانی بازیگر است.جمیله شیخی اصالت قزاقی دارد. پدرش شیخ وینسکی اهل قزاقستان بود و به دلیل نامعلوم به گرجستان و سپس قفقاز کوچ کردند. در 1919 یعنی دو سال پس از انقلاب اکتبر روسیه سرهنگ جهانگیر ، شیخ وینسکی همراه همسر خود سعادت و سه دخترشان که در گرجستان و قفقاز به دنیا آمده بودند به ایران مهاجرت کردند؛ 11 سال بعد در اردیبهشت 1309 خورشیدی ، دختر چهارم ، جمیله شیخی در تبریز به دنیا آمد.جمیله شیخی در سال 1335 و در 24 سالگی با یک افسر نیروی هوایی به نام هلال پسیانی ازدواج کرد و در سال 1336 فرزندش آتیلا پسیانی به دنیا آمد. زنده یاد حلال پسیانی در یک سالگی آتیلا به زندگی خود خاتمه داد و جمیله ، آتیلا را به تنهایی بزرگ کرد. 9 سال بعد در 1345 جمیله با مهدی قریشی مدیر داخلی اداره هنرهای دراماتیک ازدواج کرد و دخترش آتوسا را در 1349 بدنیا آورد. زنده یاد مهدی قریشی در 1365 به بیماری سرطان درگذشت و جمیله آتوسای 16 ساله را در بحرانی ترین شرایط بزرگ کرد.

جمیله شیخی

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی متولد ۷ فروردین ۱۳۲۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون بود فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران می باشد که از ۱۹ سالگی با تئاتر دانشجویی شروع کرد سپس وارد گویندگی شد و با سینما به اوج شهرت رسید.خسرو شکیبایی برای اولین بار سال ۱۳۵۳ در فیلم کوتاه و ۱۶ میلیمتری «کتیبه» به کارگردانی فریبرز صالح بازی کرد که چندان دیده نشد سپس سال ۱۳۵۴ در سریال «سمک عیار» و «خلیل ده مرده» ایفای نقش کرد و تا وقوع انقلاب در دو مجموعه دیگر بازی کرد.اولین شهرت فراگیر شکیبایی سال ۱۳۷۵ با سریال «خانه سبز» و سپس سریال «سرزمین سبز» به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام شکل گرفتخسرو شکیبایی در اولین ازدواج خود با« تانیا جوهری» بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر بنام پوپک بود این زوج که شش سال اختلاف سن داشتند در نهایت زندگیشان به جدایی ختم شدشکیبایی چند سال بعد از طلاق همسر اول در ۹ تیر ۱۳۶۰  با خانم «پروین کوشیار» بازیگر تئاتر ازدواج کرد که ثمره اش پسری بنام پوریا متولد ۱۳۶۱ بود.متاسفانه این بازیگر مردمی ساعت ۴ صبح جمعه ۲۸ تیرماه ۱۳۸۷ در سن ۶۴ سالگی در اثر ایست قلبی در بیمارستان پارسیان تهران درگذشت.

خسرو شکیبایی

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید