سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق قانون استفاده از وسایل ارتباطی از جمله هندزفری و مشابه آن حین رانندگی ممنوع است زیرا به شدت حواس راننده را پرت می‌کند.

ممنوعیت استفاده از هندزفری هنگام رانندگی + مبلغ جریمه چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی قانونی جامع و کامل است که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مکلف و موظف به اجرای آن است.

وی ادامه داد: این قانون برای کاربران ترافیکی که همان عابران پیاده، رانندگان، راکبان موتورسیکلت و سرنشینان خودروها هستند تعیین تکلیف کرده است و تاکیدهای مهم و ضروری دارد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اظهارداشت: در جدول و ماده ۷ این قانون به تخلفات حادثه‌ساز اشاره می‌کند و تاکید بر استفاده نکردن از تلفن همراه دارد و نمی‌گوید صرفاً صحبت با تلفن همراه ممنوع است بلکه تاکید بر عدم استفاده دارد یعنی هر نوع استفاده از آن مانند پیامک، نگاه کردن و دست گرفتن آن و رفتن به فضای مجازی در حین رانندگی ممنوع است.

شریفی اضافه کرد: در این ماده اشاره شده است که اگر سرعت راننده بالای ۶۰ کیلومتر باشد برای خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای خودروهای عمومی به دلیل مسئولیت بیشتری که دارند پنج نمره منفی در نظر گرفته شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید