رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید را بالای ۲۰ هزار تومان را اعلام کرد.

قیمت خرید گندم بالای ۲۰ هزار تومان است

به گزارش سلام نو به نقل از جهان صنعت نیوز، عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت. بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۵۲ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده. نسبت به سال قبل ۴۳ درصد و سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۳ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۷۳ درصد مطالبات گندم‌کاران خبر داد. گفت: تاکنون ۱۱۲ همت از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است. تولید گندم به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برسد. در این صورت تولید بالای ۱۳ میلیون تن خواهد بود. چرا که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن به عنوان بذر مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران با بیان اینکه در بحث خبازی ها به خودکفایی رسیده ایم. گفت: برای بخش صنف و صنعت ۱.۵ تا ۲ میلیون تن نیاز به واردات است.

او قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی جدید را بالای ۲۰ هزار تومان اعلام کرد. گفت: فردا صبح جلسه کمیسیون تخصصی به منظور بازنگری در نرخ برخی محصولات برگزار می شود. در جلسه شورا که فردا بعد از ظهر تشکیل می شود، انتظار می رود. نرخ ۳۲ محصول مشمول قیمت گذاری اعلام شود.

هاشمی گفت: گرچه اولویت جلسه فردای شورا قیمت گذاری برای نرخ ۳۲ محصول مشمول قیمت گذاری برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ است. اما در جلسه مباحث اصلاح قیمت هم مطرح می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۸۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 82
  • US ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    4 0
    واقعا که
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    6 6
    کشور ایران درناحیه گرم وخشک است وباکمبوداب مواجه است نباید اجازه صادرات صیفی جات و سبزیجات ومیوه جات بدهد اگر بخواهد صادرات کند در مواد پتروشیمی و فرش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید