امام جمعه قم با بیان اینکه دولت سیزدهم به جای معطل چراغ سبز غرب ماندن به دنبال دیپلماسی عزتمندانه است، گفت: دولت دنیا را محدود به آمریکا و غرب نمی‌داند و با عضویت در بریکس به دنبال تعامل و تجارت با قدرت‌های اقتصادی نوظهور و مبالادات غیر دلاری و حذف دلار است.

 دولت سیزدهم معطل چراغ سبز غرب نیست

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه فرج و گشایش الهی در پرتو رعایت تقوای الهی به دست می‌آید، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم که تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف زندگی موفق باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های منافقان عنوان کرد: این افراد با توبه به درگاه الهی می‌توانند خود را از گروه کافران جدا کرده و عاقبت بخیر شوند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: زمانی که فردی به حالت کافر از این دنیا برود دیگر نمی‌تواند به ایمان برسد و زمانی هم فردی با ایمان از این دنیا برود در آن دنیا نیز تا پایان، پاداش ایمان خود را خواهد دید.

وی اضافه کرد: شخصی از امام حسن مجتبی(ع) سئوال که ماهیت ترسویی چیست و ایشان در پاسخ فرمودند «ترسویی این است که انسان در برابر خودی‌ها جرأت دارد، داد و فریاد می‌کند اما در برابر دشمن ضعیف است».

امام جمعه قم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان با هنر و رجایی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که همه سعی دولت محترم خدمت‌گزار این باشد که ارزش‌های اسلامی را هر چه بیشتر در جامعه زنده کند.

وی از سفر رئیس جمهور به مناسبت روز جهانی مساجد به قم یاد کرد و گفت: شرکت در همایشی در رابطه با روز جهانی مساجد، ، دیدار با مراجع تقلید، علما و معرفی استاندار جدید قم از برنامه‌های سفر رئیس جمهور به قم بوده است.

* ایران هزاران مصطفی صدرزاده‌ دارد

سعیدی با اشاره به رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب در مورد شهید صدرزاده با حضور رئیس جمهور در قم، خاطرنشان کرد: مصطفی صدرزاده مجاهدی بود که توحید را محور زندگی خود قرار داد و در راه شهادت، شهیدانه زندگی کرد تا مردگان اندیشه را حیاط تفکر بخشد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ایشان می‌فرمایند که گاهی از یک روستای اطراف شهریار جوانی همانند شهید صدرزاده تربیت می‌شود که نشان دهد ما از این مصطفی‌ها در کشور هزاران داریم و وجود آنان امیدبخش است.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم ایران اسلامی با برپایی رود خروشان اربعین فتنه‌های دشمن از جمله اهانت به قرآن کریم را خنثی می‌کنند، گفت: مسئولیت مهم همه به ویژه کسانی که در حرکت عظیم اربعین شرکت می‌کنند این است که راه شهدا را احیا کنند و این در راستای همان حرکتی است که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) آن را پیمودند. مردم با تدبر در زیارت اربعین با اهداف قیام و حماسه عاشورا بیشتر آشنا خواهند شد.

وی از پیوستن ایران به گروه بریکس یاد کرد و گفت: قدرت‌های اقتصادی نوظهور در این گروه عضو هستند و این گروه رقیب قوی مقابل آمریکا و اروپاست و پیوستن ایران به پیمان شانگهای در کنار دعوت مجدد از رئیس جمهور ایران برای اجلاسیه بریکس نشان دهنده رویکرد غیرغربی ایران و تغییر هندسه قدرت در جهان است.

*دولت دنیا را محدود به آمریکا و غرب نمی‌داند

سعیدی ادامه داد: دولت سیزدهم به جای معطل چراغ سبز غرب ماندن، راه جدیدی را بر اساس دیپلماسی عزتمندانه و با تکیه بر نگاهی نو به روابط بین‌الملل دنبال کرده و به تقویت سایست چند جانبه‌گرایی و نگاه غیر غربی در سیاست خارجی پرداخته و تا به امروز هم دستاوردهای مهمی داشته که در آینده به ویژه در معیشت و اشتغال مردم آشکار خواهد شد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دنیا را محدود به آمریکا و غرب نمی‌داند، اظهار کرد: ایران با عضویت در بریکس به دنبال تعامل و تجارت با قدرت اقتصادی نوظهور و به دنبال مبالادات غیر دلاری است و می‌تواند در حوزه انرژی، نیروگاه‌ها، ساختمان‌ها و جاده‌ها به ارائه خدمات به کشورهای مختلف بپردازد.

وی ادامه داد: ملت ایران در پرتو آموزه‌های دینی به ویژه عاشورا آموخته است که قدرت فقط به سخت افزار نیست بلکه قدرت به ایمان، همت بلند، اراده پایان ناپذیر، ذهن جوشان و قوه تعقل و کار جهادی برای خداوند متعال وابسته است و این رمز پیروزی مردم و شکست دشمن جاهل است.

سعیدی گفت: رژیم درمانده و بحران‌زده صهیونیستی هم دیگر احساس اقتدار گذشته خود را ندارد و دیگر از هیاهوهای عادی سازی روابط با دیگر کشورهای غربی خبری نیست، هر دولت و مردمی که به آمریکا تکیه کردند فروپاشیدند و هر کشوری همانند یمن، عراق، لبنان، سوریه و مانند این‌ها به ایران اسلامی روی آوردند باقی ماندند.

*نظام ایران به نظام معیار در سیاست خارجی تبدیل شده است

وی ادامه داد: امروز سیاست خارجی ما قوت گرفته است و نظام اسلامی ایران ما نظام معیار در سیاست خارجی است، هر کسی می‌خواهد علیه ظلم و ابعاد ظلم مقاومت کند به ملت ایران نگاه می‌کند، همسایگان ما تغییر نگرش داده و به ایران روی آورده و متوجه شدند که ایران اسلامی به واقعیتی تبدیل شده که اگر همه جهان هم متحد شوند نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از صحنه سیاسی عالم ذره‌ای منحرف کنند.

سعیدی گفت: دشمنان خارجی و منافقان بدانند که از ابتدا تاکنون نتوانستند با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود همه اغتشاشات و ترورها مقابله کنند و از این به بعد هم به حول و قوه الهی نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

وی با اشاره به تعبیر شهید سلیمانی مبنی بر اینکه ما ملت امام حسین(ع) هستیم، گفت: ما به این ملت افتخار می‌کنیم و با این افتخار به فضل الهی و عنایت امام زمان(عج) صهیونیسم جنایتکار را به زباله‌دان تاریخ خواهیم افکند و پرچم پر افتخار اسلام را در جهان به اهتزاز درخواهیم آورد.

پایان پیام/78023

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید