کار زشت رییس فدراسیون فوتبال مبنی بر بوسیدن یکی از بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا پس از قهرمانی در جام جهانی به سوژه کاربران فضای مجازی بدل شد.

بوسیدن بازیکن زن تیم ملی فوتبال توسط رئیس فدراسیون فوتبال جنجالی شد

به گزارش سلام نو به نقل از گاردین، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا، لوئیس روبیالس، پس از اقدام عجیب در مورد جنی هرموسو مهاجم تیم ملی زنان اسپانیا پس از پیروزی یک-صفر لاروخا مقابل انگلیس در فینال جام جهانی در یکشنبه شب سیدنی، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. این حرکت نامتعارف که در مراسم رسمی پس از بازی روی صحنه انجام شد از چشم دوربین‌ها دور نماند و خشم مردم را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت. هرموسو پس از آن اتفاق در یک پخش زنده گفت که «آن را دوست نداشت.» البته او در اظهاراتی که بعدا به رسانه‌ها ارایه شد، ظاهرا موضع خود را عوض کرد و گفت که این یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز» بود. هرموسو در اظهاراتی که توسط فدراسیون اسپانیا به خبرگزاری فرانسه داده شد، گفت: «این یک ژست دوجانبه کاملا خودجوش بود. به دلیل شادی بی‌نظیری که قهرمانی در جام جهانی به همراه دارد. رییس‌فدراسیون فوتبال و من رابطه خوبی داریم، رفتار او با همه ما فوق‌العاده بود و این یک ژست طبیعی محبت و قدردانی بود.» روبیالس هرگونه انتقادی مبنی بر نامناسب بودن این عمل را رد کرد. او روز یکشنبه به پخش‌کننده COPE گفت: «این یک بوسه بین دو دوست بود که چیزی را جشن می‌گرفتند.»

اقدام عجیب و غیرمتعارف رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا مبنی بر بوسیدن یکی از بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا پس از قهرمانی در جام جهانی حسابی جنجالی شده است و خشم کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است. این اقدام حتی واکنش برخی سیاستمداران را نیز برانگیخته است. البته لوئیس روبیالس انتقادات را رد کرده و گفته که اقدام او در مورد جنی هرموسو مهاجم تیم ملی در مراسم بعد از بازی نامناسب نبود.

بوسه داغ آقای رئیس برایش شر شد

وی افزود: «بیایید آنها را نادیده بگیریم و از چیزهای خوب لذت ببریم.» واکنش به این اقدام همچنان بر اخبار اسپانیا در روز دوشنبه سایه انداخته است. وزیر برابری در دولت موقت اسپانیا، ایرنه مونترو، آن را به عنوان «شکلی از خشونت جنسی که ما زنان به‌طور روزانه از آن رنج می‌بریم و تاکنون نامرئی بوده است» توصیف کرد. در رسانه‌های اجتماعی او افزود: «ما نمی‌توانیم این را عادی کنیم.» دیدگاه او توسط نادیا ترونچونی، که پوشش ورزشی در روزنامه ال پاییس را رهبری می‌کند، حمایت شد. او نوشت: «این یک نفوذ است. تهاجم به فضای شخصی. بدون رضایت. یک تجاوز.» آدریان باربون، سیاستمدار سوسیالیست، آن را به عنوان «عدم احترام مطلق و سوءاستفاده‌ای توصیف کرد که نه لحظه، نه سرخوشی و نه شادی آن را توجیه نمی‌کند» در حالی که مارتا لوئیس، سخنگوی ائتلاف چپ سومار، به دیگران در این انتقاد پیوست و صدای خود را بلند کرد. او در رسانه‌های اجتماعی از روبیالس برای استعفا دعوت کرد. خوزه لوئیس ساستره، مجری برنامه که در برنامه تلویزیونی اسپانیایی Cadena Ser صحبت می‌کرد، به یک استاندارد دوگانه در بازی اشاره کرد: در صدها جشنی که بین روبیالس و بازیکنان مرد دیده‌ایم، او سر هیچ یک از آنها را نگرفت تا بدون درخواست آنها را ببوسد. ویدیویی از این جشن همچنین نشان می‌دهد که روبیالس روی گونه‌های بازیکنان دیگر را می‌بوسد و آنها را در آغوش می‌گیرد. قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان علی‌رغم یک دوره طولانی بی‌ثباتی به دست آمد. سال گذشته 15 بازیکن از بازی برای مربی تیم ملی خورخه ویلدا خودداری کردند. این بازیکنان از تاکتیک‌ها، روش‌های تمرینی و شیوه مدیریت او گلایه داشتند. ویلدا در زمانی که این اتفاق رخ داد گفت اتهامات «ناعادلانه» بوده و فدراسیون فوتبال کشور همچنان از این مربی حمایت کرد. سه بازیکن متعاقبا بازگشتند و در طول این مسابقات ویلدا سعی کرد توجه را از اختلافات دور کند و تمرکز خود را روی فوتبال حفظ کند. اقدام رییس فدراسیون اسپانیا تنها حاشیه فینال جام جهانی نبود. در آن شب پرحادثه، فدراسیون همچنین فاش کرد که کاپیتان و گلزن اولگا کارمونا پس از مسابقه متوجه درگذشت پدرش شده است. زمان مرگ او فاش نشد. فدراسیون فوتبال اسپانیا در این زمینه بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد: «ما صمیمانه‌ترین آغوش‌های خود را برای اولگا و خانواده‌اش در این لحظه که درد عمیقی را تجربه می‌کنند می‌فرستیم. ما تو را دوست داریم، اولگا، تو تاریخ فوتبال اسپانیا هستی.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید