معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد که زیرسویه جدید کرونا با نام EG.۵ هنوز به ایران نرسیده است.

علائم سویه جدید کرونا / شیوع سویه جدید نگران کننده است؟

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، دکتر سعید کریمی در خصوص آخرین اخبار از سویه جدید کرونا که با نام EG.۵ معرفی شده است، گفت: زیرسویه‌های امیکرون بسیار متفاوت هستند و این زیرسویه هم از همان خانواده است که از نظر میزان کشندگی و بستری چندان تفاوتی با سویه‌های قبلی ندارد، ولی مدت ابتلا در این زیرسویه بیشتر است.

وی افزود: این زیرسویه هنوز در ایران گزارش نشده است و فعلا جزو مشکلات ما نیست. نمونه‌گیری از مراکز به صورت خوشه‌ای و طبق پروتکل‌های علمی انجام می‌شود و به محض اینکه منطقه‌ای روند افزایشی داشته باشد، رسیدگی و نمونه‌گیری افزایش می‌یابد.

کریمی با بیان اینکه علائم در زیرسویه EG.۵ نیز مانند امیکرون است، اظهار کرد: تب، علائم تنفسی، سرفه، تنگی نفس و علائم گوارشی در کسانی که سنین پایین‌تری دارند از علائم این زیرسویه است.

او تاکید کرد: از آنجایی که ما احتمال بروز آنفلوآنزا در فصل پاییز را هم در پیش داریم، توصیه اکید ما به افرادی که در گروه پرخطر قرار دارند و بیماری زمینه‌ای دارند یا مسن هستند این است که از اوایل شهریور ماه اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا کنند. بهتر است تا زمانی که وارد امواج آنفلوآنزا نشده‌ایم واکسیناسیون انجام شود که در فصل پاییز و زمستان ایمن باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: از طرفی طبق دستورالعمل قبلی اگر ۶ ماه از تزریق واکسن کرونای قبلی افراد گذشته است باید برای تزریق واکسن کرونا هم اقدام کنند.

وی در خاتمه با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در اماکن تجمعی، بیان کرد: به طور کلی در هر مکانی که تهویه وجود نداشته باشد و افراد احتمال بدهند که ممکن است ویروس سرایت کند، بهتر است از ماسک استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید