پرستار بچه کش هفت فقره قتل و ۱۰ فقره اقدام به قتل را بین ژوئن ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۶ رد کرد، اما در نهایت مجرم شناخته شد.

فرشته مرگ؛ پرستار بچه کشی که ۷ نوزاد را کُشت!

سلام نو سرویس حوادث: لوسی لتبی، ۳۳ ساله، به عنوان پرستار در بخش نوزادان در بیمارستان کنتس چستر کار می کرد، جایی که او به قتل هفت نوزاد و تلاش برای کشتن ۱۰ نوزاد دیگر متهم شد.

لوسی لتبی، پرستار بریتانیایی، در اتهام قتل هفت نوزاد به طور رسمی مجرم شناخته شد.

این زن ۳۳ ساله در بخش نوزادان بیمارستان کنتس چستر مشغول به کار بود و در آنجا متهم به آسیب رساندن به نوزادان شد. هیئت منصفه دادگاه سلطنتی کیفری منچستر بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۰ جولای وارد شور شد و امروز (جمعه، ۱۸ آگوس) لتبی را در ۷ فقره قتل و شش فقره اقدام به قتل مجرم شناخت. لتبی همچنین در دو مورد دیگر تلاش برای قتل بی گناه شناخته شد. هیئت منصفه ۲۲ روز و بیش از ۹۶ ساعت را صرف بررسی مجموعه اتهامات وارده به این پرستار کرد.

لتبی، اهل هرفورد، عمداً و به طرق مختلف به نوزادان آسیب رساند، از جمله با تزریق هوا به صورت داخل وریدی و وارد کردن هوا و/یا شیر به معده از طریق لوله های بینی. دادستانی همچنین فاش کرد که او انسولین را به عنوان سم به خوراک‌های داخل وریدی اضافه کرده، در لوله‌های تنفسی اختلال ایجاد کرده و در برخی موارد موفق شده نوزاد آسیب برساند.

لتبی البته تمامی اتهامات را رد کرد. او در شهادت خود انجام هر کاری مضر برای هر کودکی را انکار کرد و گفت مرگ ناگهانی ممکن است به دلایل طبیعی یا به دلایل نامشخص یا عدم ارائه مراقبت مناسب توسط دیگران باشد.

وکیل مدافع ادعا کرد که او یک پرستار "سخت‌کوش، فداکار و دلسوز" بود که عاشق کارش بود. در طول محاکمه، لتبی، که یک پرستار واجد شرایط گروه ۵ است، لحظه‌ای را به یاد آورد که نامه‌ای از کالج سلطنتی پرستاری دریافت کرد تا به او اطلاع دهد که مسئول مرگ نوزادان در بخش نوزادان در بیمارستان کنتس چستر است.

لتبی گفت: «فکر نمی‌کنم شما را به چیزی بدتر از این متهم کنند. من فقط به عنوان یک فرد تغییر کردم، سلامت روانم بدتر شد، احساس انزوا کردم و این باعث شد همه چیز را درباره خودم زیر سوال ببرم.

لتبی این نامه را در سپتامبر ۲۰۱۶ دریافت کرد و کمتر از دو سال بعد در خانه اش در چستر دستگیر شد. متهم گفت: به من گفتند که به اتهام قتل دستگیر می شوم و به من دستبند زدند و من را بردند.

قاضی دادگاه آقای جاستیس گاس به هیئت منصفه متشکل از هفت زن و چهار مرد گفت که رایزنی‌های خود را به شیوه ای منصفانه، آرام، عینی و تحلیلی پیش ببرند. او به آنها گفت که احساسات یا هر گونه احساس همدردی یا ضدیت با متهم را کنار بگذارند. آقای جاستیس گاس افزود: "شما تحت فشار زمان نیستید." دوازدهمین هیئت منصفه این دادگاه قبلاً به دلیل ناتوانی در ادامه کار به دلیل "دلایل شخصی" از هیئت منصفه اخراج شده بود.

فرشته مرگ؛ پرستار بچه کشی که ۷ نوزاد را کُشت!

لتبی هفت فقره قتل و ۱۰ فقره اقدام به قتل را بین ژوئن ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۶ رد کرد. در جرم شناسی، اصطلاح "فرشته مرگ" به نوع خاصی از قاتل اشاره دارد، کسی که قتل را بر روی افراد بی دفاع تحت مراقبت خود انجام می دهد، ولتبی فرشته مرگ بود.

بدترین بچه کُش بریتانیا در دوران مدرن چطور دستگیر شد؟

می ۲۰۱۷: بیمارستان چستر تراست با پلیس چشر تماس گرفت. این تماس در ارتباط با تعداد بیش از معمولی مرگ و میر نوزادان و سقوط غیرکشنده آن‌ها  در دوره ژوئن ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۶ بود. بیمارستان همچنین پلیس را از تعدادی بررسی مستقل که آنها در مورد این مرگ‌ها انجام داده بودند آگاه کرد. در نتیجه این اطلاعات، پلیس تحقیقات را آغاز کرد.

۳ ژوئیه ۲۰۱۸: لوسی لتبی، که به عنوان پرستار در بخش نوزادان در بیمارستان کار می کرد، در ارتباط با تحقیقات در حال انجام در خانه خود در چستر دستگیر شد. وی به ظن قتل در رابطه با ۸ نوزاد فوت شده و اقدام به قتل در رابطه با ۶ نوزاد دستگیر شد. او متعاقباً در معرض تحقیقات بیشتر قرار گرفت.

۱۰ ژوئن ۲۰۱۹: لِتبی به ظن همان جرایم (قتل در رابطه با ۸ نوزاد فوت شده و اقدام به قتل در رابطه با ۶ نوزاد) دوباره در خانه والدینش در هرفورد دستگیر شد. او همچنین در ارتباط با تلاش برای قتل ۳ نوزاد دیگر دستگیر شد. او دوباره در انتظار تحقیقات بیشتر بود.

۱۰ نوامبر ۲۰۲۰: لتبی دوباره در خانه والدینش در هرفورد به ظن قتل در رابطه با مرگ ۸ نوزاد و تلاش برای قتل ۹ نوزاد دستگیر شد. لتبی در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۰ به ۸ فقره قتل و ۱۰ فقره اقدام به قتل متهم شد. اتهامات مربوط به دوره ژوئن ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۶ است.

اکتبر ۲۰۲۱: لتبی ۳۱ ساله گفت که بی‌گناه است. قرار بود از ۴ اکتبر ۲۰۲۲ در دادگاه سلطنتی کیفری منچستر محاکمه شود.

ژوئن ۲۰۲۲: در طول جلسه رسیدگی به پرونده، دادستانی هیچ مدرکی در رابطه با یکی از اتهامات قتل ارائه نکرد. این بدان معناست که لتبی در نهایت به ۷ فقره قتل و ۱۰ فقره اقدام به قتل متهم شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید