این روزها دخالت داماد زاکانی در امور شهرداری سوژه داغ فضای سیاسی کشور است. برخی حضور دامادها از داماد روحانی تا داماد زاکانی را خوشایند نمی دانند.

نقش آفرینی داماد سیاستمداران / از داماد روحانی تا داماد زاکانی

به گزارش سلام نو به نقل از آرمان ملی آنلاین، بازار نقش‌آفرینی دامادها گرم است. روز یکشنبه ۹ عضو شورای شهر تهران به مداخلات داماد زاکانی در شهرداری انتقاد کردند. یک روز بعد علیرضا سلیمی، نماینده مجلس از دستگاه‌های ذیربط خواستار رسیدگی به موضوع مطرح شده درباره صحت آزمون خلبانی ‌داماد رئیس‌جمهور سابق و ارائه گزارش به مردم شد و بر اهمیت جان مردم تاکید کرد.

 دلواپسان مدتی است که مدعی جعلی بودن مدرک پرواز داماد روحانی می‌شوند و ادعاهایی را مطرح می‌کنند. به عنوان نمونه تسنیم مدعی شده بود: «کامران مهدی‌زاده که ظاهراً در حوزه زمین‌شناسی تحصیلات دانشگاهی دارد، در دوره‌ای دانشجوی خلبانی مرکز آموزش‌های هوانوردی هما بوده است و از سوی آن مرکز برای آزمون خلبانی (A) CPL به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شد. وی در مورخه ۲۱ اسفندماه سال ۱۳۹۶ برای اولین بار در این آزمون شرکت می‌کند ولی با نمره ۶۲ مردود می‌شود.

در ادامه داماد رئیس‌جمهور سابق، مجدداً ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۹۷ یعنی کمتر از ۲ ماه بعد برای شرکت در آزمون معرفی می‌شود که این بار هم با نمره ۶۴، یعنی ۲ نمره بیشتر از آزمون اول مردود شده است. جالب اینکه نامبرده کمتر از یک ماه بعد از مردودی دوم، یعنی ۷ خردادماه ۹۷ برای بار سوم از سوی مرکز آموزش‌های هوانوردی هما برای آزمون (A) CPL به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی می‌گردد که این بار هم با نمره ۶۵ مردود می‌شود. اما در اقدامی عجیب از سوی دفتر گواهینامه‌ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری درخواستی برای شرکت نرم‌افزاری برگزارکننده آزمون ارسال می‌شود تا برای آزمون ۷ خرداد سال ۱۳۹۷ نمره منفی حذف شود و تعداد سؤالات از ۱۰۰ به ۹۹ کاهش یابد.

با این ترفند عجیب و غریب، نمره داماد رئیس‌جمهور سابق در آزمون سوم به ۷۰ افزایش می‌یابد و قبولی وی در این آزمون اعلام می‌شود. داستان دستکاری آزمون خلبانی داماد رئیس‌جمهور سابق به همین جا ختم نمی‌شود و در ادامه شرکت «تیدا» به‌عنوان یک مرکز آموزش تایپ خلبانی بدون در نظر گرفتن مقررات وقت سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لحاظ پیش‌نیاز Frozen ATPL برای شرکت در آزمون تایپ هواپیما، وی را جهت آزمون ایرباس A۳۲۰ معرفی می‌کند. این آزمون ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد و داماد رئیس‌جمهور سابق در ادامه مردودی‌های سابق، در این آزمون هم با نمره ۵۴ مردود شد، ولی مجدداً ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ مهدی‌زاده در آزمون ATPL شرکت می‌کند و این بار با نمره ۷۰ قبول می‌شود، اما با این حال اقدامی برای درج این نمره در گواهینامه صورت نمی‌گیرد.

با همه این تفاصیل و آزمون‌های متعدد مردودی که برگزار شده و در نهایت با ترفندهای مختلف نمره قبولی برای وی ثبت شده است، داماد رئیس‌جمهوری سابق در زمان حاضر دارای گواهینامه CPL/IR منقضی با تاریخ اعتبار ۹/۵/۱۴۰۰ است یعنی با ارفاق‌های صورت‌گرفته هم وی هم‌اکنون مجوز خلبانی ندارد.»

تکذیب کرد

کامبیر مهدی زاده چنین به گزارش تسنیم پاسخ داد: اینجانب دوره خلبانی را در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸) آغاز کرده و در مرداد ۱۳۸۸ اولین پرواز خود را (solo) انجام داده و بعد از این تاریخ به صورت solo (پرواز تنها) به ادامه دوره خود پرداخته و در کلاس‌های زمینی و هوایی شرکت کردم و ۱۴ سال بعد داماد رئیس‌جمهور شدم!! مطابق همه دانشجویان این رشته در امتحانات و کلاس‌های زمینی و هوایی شرکت نموده و در ۳ آزمون IR، CPL و ATPL طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری شرکت نموده و امتحان ATPL خود را سال گذشته در دولت فعلی داده و نمره قبولی گرفته‌ام در حالی که دولت قبل بیش از دو سال است که به پایان رسیده است! ولی از آنجا که این دوستان حافظه ضعیفی دارند دست به انتشار اخبار جعلی زده‌اند. برای خلبان شدن علاوه بر تست‌های پزشکی و سلامت و قبولی در آزمون‌های مختلف و شرکت در کلاس‌های زمینی و هوایی چند ساله، در نهایت پس از قبولی در آزمون‌ها باید به تنهایی پرواز کرد. کدام انسانی می‌تواند بدون داشتن علم و مهارت به تنهایی پرواز کند و از همه مهمتر جان خود را در خطر بیندازد؟!

سازمان هواپیمایی تایید کرد

همچنین سایت‌ها در ۲۸ مهر ۹۸ نوشته بودند: «کامبیز مهدی‌زاده با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه خلبانی دریافت کرد. کامبیز مهدی‌زاده داماد رئیس‌جمهور با موفقیت در آزمون CPL (آزمون ورود به خلبانی که هر سال توسط سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود) گواهینامه خلبانی دریافت کرد. این آزمون بهمن ماه سال گذشته برگزار شده بود. مرداد سال جاری هم مرکز هوانوردی هما نوشت: کلیه قوانین، مقررات و بخشنامه‌ها طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری اجرا شده است و اینکه این خبرگزاری مدعی شده قوانین و مقررات درباره خلبان کامبیز مهدی‌زاده نقض شده بی‌اساس است. سازمان هواپیمایی کشوری بر کلیه امور شرکت‌های هواپیمایی و مراکز آموزش خلبانی ناظر است.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید