رئیس جدید دیوان عالی کشور گفت:دادسرا اولین سنگر مراجعات مردم برای احقاق حق است.

گاهی اوقات حقوق بیت المال  مدافعی در دستگاه‌های اجرایی ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در نشست با دادیاران دادسرای دیوان عالی کشور، بر حضور نمایندگان دادستان در شعب دیوان عالی کشور تأکید کرد و گفت: دادسرا اولین سنگر مراجعات مردم برای احقاق حق است و حضور نماینده دادستان در شعب کیفری و حقوقی به ویژه در مسائلی که به حقوق عامه بر می‌گردد، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات حقوق بیت المال مدافعی در دستگاه‌های اجرایی ندارد، ادامه داد: انتظار دارم در پرونده‌هایی که مربوط به حقوق بیت المال است، نماینده مدعی العموم حضور فعال داشته باشد و پای دفاع از حقوق عامه بایستد تا در فرایند رسیدگی از دادگاه بدوی تا تجدیدنظر این حقوق تضییع نشود.

منتظری افزود: دادسرا در ارتباط با مسائل قضایی و پرونده‌ای در معیت دیوان عالی کشور است، همانگونه که در تفسیر شورای نگهبان اشاره شده است، دادیاران دادسرای عالی در واقع عضو دیوان عالی کشور هستند و نمی‌توان این عضویت را نادیده گرفت. 

رئیس دیوان عالی کشور خطاب به دادیاران دادسرای دیوان عالی خاطرنشان کرد: ارتباط نمایندگانی که از دادستانی برای نظارت بر پرونده‌ها و گزارش دهی به شعب دیوان عالی کشور می‌آیند باید تقویت شود، لذا بر این مسئولیت دقت و مراقبت کنید و هر جایی کوچکترین لغزش، تخلف و مغایرتی با قانون مشاهده کردید، موارد را اعلام کنید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید