با این حال، تورم‌های بالا در اقتصاد کشور باعث شده است که مردم تمایلی به سپرده‌گذاری در شبکه بانکی با این نرخ‌ها نداشته باشند، از همین روی، بانک‌ها با ترفندهای مختلف از جمله تعیین حداقل مبلغ سپرده، سعی می‌کنند که سود سپرده بیشتری به مشتریان خود پرداخت کنند.

بیشترین نرخ سود بانکی را کدام بانک پرداخت می‌کند؟

به گزارش سلام نو، تورم‌های بالا در اقتصاد کشور باعث شده است که مردم تمایلی به سپرده‌گذاری با نرخ‌های مصوب نداشته باشند و بانک‌ها با ترفندهای مختلف سود بانکی بیشتری به مشتریان خود پرداخت می‌کنند.

بهمن ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مصوبه شورای پول و اعتبار درباره اصلاح نرخ سود سپرده و تسهیلات را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به این ترتیب حداکثر نرخ سود بانکی به ۲۲.۵ درصد برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید سه ساله افزایش یافت.


با این حال، تورم‌های بالا در اقتصاد کشور باعث شده است که مردم تمایلی به سپرده‌گذاری در شبکه بانکی با این نرخ‌ها نداشته باشند، از همین روی، بانک‌ها با ترفندهای مختلف از جمله تعیین حداقل مبلغ سپرده، سعی می‌کنند که سود سپرده بیشتری به مشتریان خود پرداخت کنند.

کدام بانک‌ها بالاترین نرخ سود بانکی را پرداخت می‌کنند؟


بانک آینده و بیشترین نرخ سود بانکی

بررسی‌های ما نشان می‌دهند که در مرداد ماه ۱۴۰۲ نرخ سود بانکی بلندمدت بانک‌ها از ۱۸ درصد تا ۲۵ درصد متغیر است. البته برخی از این سپرده‌ها تنها نام سپرده بلندمدت را یدک می‌کشند و بانک‌ها برای جذاب‌تر کردن آنها شرایطی را مهیا کرده‌اند که مشتریان بتوانند بدون پرداخت جریمه، پس از مدت زمان مشخصی مبلغی را از سپرده خود برداشت کنند یا آن را ببندند.

پیگیری‌ها حاکی از آنند که بیشترین سود پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بانک آینده است و این بانک به سپرده‌هایی که حداقل موجودی آنها یک میلیارد تومان باشد، سودی ۲۵ درصدی پرداخت می‌کند.

۲۳ بانک و موسسه اعتباری دیگر، حداکثر سود بانکی ۲۳ درصدی را به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کنند. اما حداقل موجودی سپرده‌ها در این بانک‌ها متفاوت است. برای مثال این میزان در بانک‌های سامان و رفاه کارگران معادل ۵۰۰ میلیون تومان و در بانک ایران زمین نیز ۳۰۰ میلیون تومان است.
مطالعه بیشتر: نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید/ رشد سود بازار شبانه با سکوت بانک مرکزی

حداقل موجودی این سپرده‌های ۲۳ درصدی برای بانک‌های اقتصاد نوین، تجارت، پاسارگاد، کارآفرین و همچنین موسسات اعتباری ملل و نور برابر با ۲۰۰ میلیون تومان است.

پنج بانک سرمایه، پارسیان، گردشگری، سپه و کشاورزی نیز برای پرداخت سود ۲۳ درصدی، سپرده‌هایی با حداقل موجودی ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

با این وجود مبلغ این سپرده‌ها در بانک‌های شهر، دی، مسکن، توسعه تعاون، سینا، صادرات، صنعت و معدن، ملت و پست بانک، تنها یک میلیون تومان است.

بانک ملی ایران، بزرگترین بانک دولتی کشور، به سپرده‌های مشتریان خود حداکثر ۲۰ درصد سود بانکی پرداخت می‌کند. حداقل مبلغ موردنیاز برای افتتاح حساب در بانک ملی برای دریافت این سود نیز ۱۰۰ میلیون تومان است.

کمترین سود بانکی اما مربوط به دو بانک توسعه صادرات و خاورمیانه است. بیشترین سودی که این بانک‌ها به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کنند ۱۸ درصد و حداقل مبلغ این سپرده‌ها نیز برابر با یک میلیون تومان است.

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید