منصور رشیدی پیشکسوت استقلال گفت: حضور تماشاگر خیلی مهم است و ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژی را هواداران می‌توانند به بازیکنان بدهند.

پیشکسوت استقلال: استقلال در گرمای آبادان کار بزرگی انجام داد
استقلال در اولین بازی در فصل بیست و سوم و در گرمای آبادان کار بزرگی انجام داد.

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه اعتماد، شاگردان نکونام موفق شدند با ۳ گل از سد صنعت نفت آبادان بگذرند. استقلالی‌ها با این برد قاطع از همین ابتدا برای سایر مدعیان خط و نشان کشیدند! با منصور رشیدی یکی از پیشکسوتان فراموش‌نشدنی باشگاه استقلال در خصوص وضعیت این تیم گفت‌وگو کردیم.

استقلال یک برد خوب در هفته اول به دست آورد. پیش‌بینی این نتیجه را می‌کردید؟

فکرش را نمی‌کردند در آن گرما این نتیجه خوب را بگیرند، اما جوانان تیم ۹۰ دقیقه دویدند و موقعیت ساختند و توانستند پیروز شوند. فکر می‌کردم در نهایت بازی مساوی شود، چون تیم ناقص بود و بازی در گرمای آبادان خیلی سخت بود اما با این بازی امیدوار شدیم برای هفته‌های آینده.

با این برد از الان استقلال مدعی قهرمانی است؟

نه، تازه از هفته هشتم به بعد یک مقدار می‌شود گفت چه تیم‌هایی برای قهرمانی می‌جنگند، اما هفته‌های اول چیزی مشخص نمی‌شود، چون تیم‌ها مثل همین نفت آبادان فعلا هماهنگی لازم را ندارند.

استقلال در بازی‌های خانگی با توجه به غیبت تماشاگران ضرر نمی‌کند؟

این مدیریتی است ‌که چند سال گریبانگیر فوتبال ما شده و برای همین وضع به این صورت درآمده. در این چند ماه که فوتبال نبود، می‌توانستند کار راحت انجام بدهند اما گذاشتند زمان مسابقات کار را انجام دهند که حالا هم به این صورت درآمده. هواداران چند ماه منتظر شروع بازی‌ها بودند تا تیم‌های محبوب خود را تشویق کنند اما متاسفانه این مدیریت فوتبال ما را خیلی عقب برده. صد درصد غیبت تماشاگران ضربه می‌زند. دیدید که چند روز قبل پرسپولیسی‌ها هم گفتند حضور تماشاگر خیلی مهم است و ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژی را هواداران می‌توانند به بازیکنان بدهند.

حضور بانوان در استادیوم‌ها هم یک بحث دیگر است.

باید بانوان بیایند مگر مساله چیست؟ چرا خانم‌ها نیایند، آقایان بیایند چرا؟ دلیلش چیست؟ چرا درست عنوان نمی‌کنند؟ در رفسنجان دیدیم خانم‌ها ‌آمدند دو ساعت تیم محبوب‌شان را تشویق کردند. این چه مشکلی ایجاد می‌کند؟

شرایط دیگر مدعیان چطور بود؟

بازی سپاهان و تراکتور را دیدیم‌ و در بین تیم‌های هفته اول سپاهان را هماهنگ‌تر و بهتر از بقیه دیدم. گل‌گهر سیرجان هم در شهر خودش با گل‌های زیادی برنده شد، اما سپاهان به نظرم بهتر بود.

صحبت از اختلاف بین مدیریت و مربی استقلال است. این مساله باعث نگرانی هواداران می‌شود در این باره نظری دارید؟

واضح بیان نمی‌کنند مشکل چیست؟ بازیکن را که کادر فنی نظر می‌دهد و انتخاب می‌کند. مدیر که نمی‌تواند انتخاب کند. کادرفنی می‌داند ضعف کجاست و جایگزین می‌کند و مدیرعامل و هیات‌مدیره آن بازیکن را جذب می‌کنند والله می‌گویند مشکلات عدیده‌ای بین مربی و مدیر وجود دارد، اما علتش را نمی‌دانیم!

نگرانی دیگر هواداران استقلال بحث مجوز حرفه‌ای است.

سر در نمی‌آورم که سه سال تیم بدهی داشته باشد ورشکسته می‌شود قانون فیفاست یا اینها درآوردند! بله الان ۵، ۶ سال است هر مدیری به استقلال آمده بدهی روی بدهی گذاشته تا الان که می‌گویند ۷۰۰ میلیارد بدهکار هستند و بقیه‌اش را اطلاع ندارم! خودشان هم اعلام کردند زمان آقای آجرلو می‌گویند ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد معلوم نیست چی شد، خرج چی شد؟ می‌گویند به استراماچونی دادند تا استقلال از آسیا حذف نشود، اما نه پول او را دادند و هم استقلال حذف شد. متاسفانه‌ چند سال است مدیریت همین است.

آخرین سوال هم درباره اضافه شدن هاشمی‌نسب به کادرفنی است. نظر شما در این باره چیست؟

من موافق بودم. همان زمان که صحبت از حضور نکونام در استقلال شد پیشنهاد من بود، چون چندین سال است با هم هستند و گفتم هاشمی‌نسب کنار نکونام باشد خیلی مفیدتر خواهد بود. موافقم هاشمی‌نسب حتما کنار نکونام باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید