به گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای شبکه تحت نام "کارشناس چشم سوم" با نام رمز «تانر سزگین» با هدایت یک کاراگاه خصوصی تور اطلاعاتی علیه ایران برپا کرده بودند.

تور امنیتی موساد علیه ایران در استانبول چطور نابود شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای خبری «استار» ترکیه به نقل از سازمان اطلاعات این کشور از تکمیل تحقیقات درباره اعضای شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» در استانبول خبر داد و نوشت: سلجوق کوچوک‌کایا عامل اصلی این شبکه تحت عنوان کارآگاه خصوصی برای موساد کار می کرد که طی عملیاتی توسط سازمان اطلاعات ترکیه در استانبول دستگیر شد.

به گزارش روز سلام نو از ایرنا، این رسانه همچنین اعلام کرد که گرداننده و عامل اصلی این شبکه تحت نام "کارشناس چشم سوم" با نام رمز «تانر سزگین» علیه یک شرکت و ۲۳ فرد دارای روابط تجاری با ایران جاسوسی می کرد.

بنا به اعلام تارنمای استار، برای ۱۷ متهم این شبکه جاسوسی موساد کیفرخواست صادر شد که برای ۶ نفر از آنها به اتهام "جاسوسی سیاسی و نظامی" ۱۵ سال زندان توسط دادستانی کل استانبول اعلام جرم شده است.

این رسانه، کوچوک‌کایا عامل اصلی این شبکه با اسم رمز خوزه ساتیا، توماس آلفونسو و رائول بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ در وین اتریش و رم ایتالیا با با موساد و کودتاگران متواری ترکیه همکاری داشته است.

بنا به اعلام تارنمای خبری استار، کوچوک‌کایا با دریافت ۹۰ هزار یورو از موساد به شکل حضوری و یا ارز دیجیتال جاسوسی می کرد.

رسانه های ترکیه یک ماه و نیم پیش نوشته بودند که اعضای یک شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی که در شهر استانبول ترکیه علیه اتباع و شرکت‌های وابسته به ایران جاسوسی می کردند، توسط سازمان اطلاعات ترکیه دستگیر و به اتهام «ارائه اطلاعات دولتی محرمانه با اهداف سیاسی یا محرمانه» و «جاسوسی نظامی» بازداشت شدند و «تانر سزگین» با اسم رمز «سلجوق کوچوک‌کایا» رهبر و گرداننده اصلی این شبکه جاسوسی اسرائیلی بوده و طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ برای موساد کار می‌کرده است.

روزنامه صباح ترکیه گزارش داد که کوچوک‌کایا و تیم جاسوسی تحت هدایت او با ارائه اطلاعات محرمانه به موساد، به ضرر اتباع و منافع ترکیه، مرتکب جرم جاسوسی سیاسی شده‌اند.

این رسانه، جنک.ب، امره.ب، چنگیز.چ و آیهان.ش را از دیگر عوامل این شبکه جاسوسی معرفی کرد و گزارش داد که این افراد به اتهام جاسوسی سیاسی یا نظامی و درز اطلاعات محرمانه دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

بنا به گزارش تارنمای خبری استار، این چهار متهم دستگیر شده در ارسال بسته تهدید آمیز همراه با گلوله و رز سفید برای تاجر مورد نظر(ایرانی)، جمع آوری اطلاعات افراد تحت تعقیب و گزارش آن به موساد نقش اساسی داشته‌اند.

بنا به گزارش این رسانه، این شبکه جاسوسی در پی فعالیت ۱.۵ ساله سازمان اطلاعات ترکیه کشف شده و اعضای آن یک شرکت تجاری و ۲۳ فرد دارای روابط تجاری با ایران را هدف قرار داده بودند.

بنا به اعلام استار، این جاسوس موساد اطلاعاتی مانند سوابق ورود و خروج خارجی اعضای خانواده افراد هدف، تماس های تلفنی و اطلاعات ارتباطی، حساب های بانکی و فهرست دارایی های آنها را جمع آوری کرده و به موساد ارائه می کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید