مدیر کل میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد که ۸۵ طرح در این استان در صف دریافت وام در دو حوزه صنایع دستی و گردشگری هستند.

تخصیص تسهیلات به طرح‌های گردشگری و صنایع دستی در استان کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از تصویب ٢٠١ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ١٨ برای پرداخت به ١٦٣ طرح‌ گردشگری و صنایع‌دستی طی سال‌های ١٤٠٠ و ١٤٠١ در استان خبر داد.

به گزارش سلام نو منصور مهرزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با عنایت به پیگیری‌های ویژه این اداره‌ کل و اختصاص تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ١٨ به منظور حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان، اعطای تسهیلات به ١٦٣ طرح و جمعاً به‌ مبلغ ٢٠١ میلیارد تومان از منابع‌ یاد شده، در دستور کار قرار گرفت و در کمیته‌های استانی تصویب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: تاکنون از مبلغ ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده بالغ بر ٧٢ میلیارد تومان توسط بانک‌های گردشگری، آینده، توسعه تعاون و کارآفرینی امید استان به فعالان این حوزه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ٨٥ طرح در دست اجرا نیز در انتظار دریافت تسهیلات بانکی هستند، افزود: جلسات مکرر با بانک‌های عامل به‌منظور انجام پیگیری‌های لازم در حال برگزاری است تا در اسرع وقت پرونده اعطای تسهیلات به این طرح‌ها به مرحله اجرا و پرداخت برسد.

مهرزاد یادآور شد: امیدواریم با درایت و حسن همکاری اعضای کمیته استانی تبصره ١٨ و مدیران عامل بانک‌ها، این منابع هرچه سریع‌تر جذب و موجبات حمایت از ایجاد اشتغال و روند رو به رشد رونق گردشگری در سالی که با نام "مهار تورم، رشد تولید" مزین شده، فراهم شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید