۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
کد خبر: 55455617

در این مطلب به معرفی شماری از جاهای دیدنی املش از جمله تالاب زربیجار و آبشار سیاه تاش می پردازیم.

جاهای دیدنی املش

سلام نو-سرویس گردشگری: املش که به بهشت گیلان معروف است و در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری رشت واقع شده است شماری از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شمال کشور را در خود جای داده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این جاذبه ها و جاهای دیدنی املش بپردازیم. با ما همراه باشید.

تالاب زربیجار

تالاب زربیجار یکی از معروف ترین جاهای دیدنی املش است. این تالاب که آب آن از دو رودخانه هردوآب و پل رود تامین می شود به سبب ترکیب رنگ متنوعی که در محدوده آن قابل مشاهده است یکی از محبوب ترین نقاط استان گیلان در نزد عکاسان حرفه ای به شمار می رود. برای دسترسی به این تالاب زیبا می بایست از کمربندی املش به سمت جاده استخر حرکت کنید. تالاب زربیجار که ٢٥ هزار متر مکعب گنجایش آب آن است یکی از زیستگاه های مهم برای پرندگان مهاجر نیز محسوب می شود. مردم محلی از ذخیره آب این تالاب جهت مصارف شالیکاری بهره می برند.

آبشار سیاه تاش

یکی دیگر از جاهای دیدنی املش آبشار سیاه تاش می باشد. این آبشار در منطقه رانکوه شهرستان املش و در دل کوه های این ناحیه قرار دارد. آبشار سیاه تاش در حدود بیست کیلومتر با شهر املش فاصله دارد. همچنین مسیر دسترسی به این آبشار به یک پیاده روی دو کیلومتری در یک مسیر جنگلی نیز نیاز دارد. اما اصلا یکی از جذابیت های آبشار سیاه تاش همین مسیر زیبای دسترسی به آن است که از دل جنگل و کوهستان می گذرد. آبشار سیاه تاش پنجاه متر ارتفاع دارد و بهترین زمان سفر به آن فصل های بهار و تابستان می باشد. با توجه به موقعیت کوهستانی این آبشار در این فصل ها در محدوده آن خبری از هوای گرم و شرجی نیست و هرچه هست نسیم های خنک و صدای دلنشین آبشار است.

ییلاق هلودشت

ییلاق هلودشت نیز از دیگر جاهای دیدنی املش است. این منطقه سبز ییلاقی در فاصله سی کیلومتری جنوب غرب املش واقع شده است. محبوب ترین ویژگی ییلاق هلودشت خلوت بودن و بکر بودن و دست نخورده بودن آن است. در واقع در این منطقه بیشتر از آنکه آدم یا ساختمان ببینید درخت می بینید. دیگر جذابیت این منطقه ییلاقی کوه های بلند آن و چشم اندازهای زیبایی است که از فراز این کوه ها می توان مشاهده کرد. کوه های هلودشت علاوه بر املش به شهرهای دیگری نظیر رودسر، لاهیجان و لنگرود نیز مشرف هستند و نمای کلی گیلان سبز و زیبا را در تماشایی ترین حالت خود می توانید از فراز کوه های هلودشت ببینید.

روستای بلوردکان

شاید زیباترین مورد در میان جاهای دیدنی املش همین روستای بلوردکان باشد. این روستا که در دوازده کیلومتری جنوب غربی املش قرار دارد یکی از توابع دهستان جنگلی لات لیل می باشد. علاوه بر جنگل های این روستا که دیدنی ترین جنگل های املش یک رودخانه خروشان نیز در بلوردکان قرار گرفته است. در این روستا شادابی و سرزندگی طبیعت گیلان را می توانید در اوج کمال آن ببینید.

جاهای دیدنی املش

روستای تابستان نشین

روستای تابستان نشین

روستای تابستان نشین نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی املش است که در کوهپایه های جنوب این شهر قرار گرفته است. همانطور که از نام این روستا بر می آید، تابستان نشین یک روستای ییلاقی به شمار می رود. این روستا در ارتفاع چهارصد متری از سطح دریا قرار دارد و فاصله آن با مرکز شهر املش تنها هفت کیلومتر می باشد. آبشار فصلی خرم دره و رودخانه شلمان رود مهمترین جاذبه های طبیعی این روستا محسوب می شوند.

منطقه ییلاقی خصیل دشت

یکی دیگر از ییلاقات و جاهای دیدنی املش منطقه ییلاقی خصیل دشت است. این ییلاق در ارتفاع هزار و هشتصد متری از سطح دریا قرار دارد و تنها منطقه املش به شمار می رود که پدیده اقیانوس ابر را در آن می توان تجربه کرد. در طی این پدیده اعجاب انگیز ابرها به جای اینکه بالای سر شما باشند زیر پایتان قرار دارند و می توانید در میان اقیانوسی از ابر قدم بزنید و در شکوه ناب طبیعت املش غرق شوید.

جاهای دیدنی املش

ییلاق خصیل دشت

غار تلابن گورج

این جاذبه گردشگری یکی از جاذبه های خاص و متفاوت املش است. این غار که در دو کیلومتری شرق روستای گورج واقع شده است یکی از سکونتگاه های اقوام بدوی این ناحیه بوده است. یک جاذبه گردشگری دیگر یعنی قلعه شاه نشین گورج نیز قرار دارد که در ارتفاعات مشرف به این غار واقع شده است. با توجه به سبک معماری این قلعه باید آن را یکی از بناهای مربوط به دوره اسماعیلیه به شمار آورد.


 

پل شاه عباسی

گرچه اکثر جاهای دیدنی املش را جاذبه های طبیعی تشکیل داده اند اما این منطقه خالی از جاذبه های تاریخی نیز نیست. پل شاه عباسی املش یکی از این جاذبه هاست که از آثار دوره صفوی به شمار می رود. این پل بر روی رودخانه زیل بره قرار گرفته است. پل شاه عباسی دارای طولی حدود پنجاه متر و عرضی نزدیک به پنج و نیم متر است. این پل از جنس آجر و ملات ساروج می باشد و در ساخت پایه های آن نیز از قلوه سنگ استفاده شده است. در فاصله ای نزدیک نسبت به این پل ویرانه های یک کاروانسرای قدیمی نیز به چشم می خورد که دیدن آن نیز خالی از لطف نیست.

کد خبرنگار: ۲۶
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • غلامرضا IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    7 0
    طبیعت املش و ییلاقات املش از با شکوه ترین مناطق و جلوه های گردشگری بی نظیر در جهان هست. در چند سال اخیر این طبیعت بی بدیل با ویلا سازی های مخرب و بی سر و سامان باعث آسیب به آن شده است.
  • احمد از قزوین IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    14 0
    مردمان مهمان نواز و مذهبی وانساتهای شریف قابل احترام
  • پیام ازتفرش IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ییلاق شیردره رانکوه...محل تلاقی کوه و ابر در چای باغهای مرتفع شیردره هرانسانی رابه وجد میاورد...حتما یکبار به انجا سربزنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید