رئیسی در دیدار با رئیس مجلس ویتنام گفت: روابط تجاری و اقتصادی ایران و ویتنام به میزان گستردگی روابط فیمابین در حوزه دیپلماسی توسعه پیدا نکرده است و این سفر می‌تواند علاوه بر توسعه روابط پارلمانی، نقطه عطفی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد.

رئیسی: ممکن است توسعه روابط ایران و ویتنام برای برخی دولت‌ها خوشایند نباشد، اما آنچه اهمیت دارد تأمین منافع دو کشور است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه‌شنبه در دیدار «وونگ دین هوئه» رئیس مجلس ملی ویتنام و هیأت همراه با اشاره به قدمت ۵۰ ساله روابط ایران و ویتنام، روحیه استقلال‌طلبی و حق‌خواهی را وجه مشترک ملت‌های دو کشور عنوان کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های بزرگ ایران در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، تولید و صنعت به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها، به گام‌های بلند ملت ایران برای خنثی‌سازی این تحریم‌ها با تمرکز بر رشد تولید و تجارت اشاره کرد و گفت: روابط تجاری و اقتصادی ایران و ویتنام به میزان گستردگی روابط فیمابین در حوزه دیپلماسی توسعه پیدا نکرده است و این سفر می‌تواند علاوه بر توسعه روابط پارلمانی، نقطه عطفی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد.

رئیسی توسعه روابط دو کشور در عرصه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ممکن است توسعه روابط دو کشور برای برخی دولت‌ها خوشایند نباشد، اما آنچه اهمیت دارد اقدامات مؤثر در جهت تأمین منافع دو کشور و دو ملت است.

«وونگ دین هوئه» نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ویتنام به رئیسی، دستاوردهای بزرگ ملت ایران به‌رغم وجود تحریم‌های ظالمانه غرب را برای ملت ویتنام قابل تحسین و الهام‌بخش توصیف کرد و با بیان اینکه توافقات خوبی در بخش‌های پارلمانی، تجاری، فرهنگی و آموزشی، سرمایه‌گذاری و قضائی در جهت توسعه و تقویت روابط دو کشور انجام شده است، افزود: ویتنام علاقمند به توسعه تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه با ایران و ارتقاء این مناسبات به سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رئیس مجلس ملی ویتنام در ادامه با بیان اینکه نیم قرن روابط خوب دو کشور زمینه‌ای مناسب برای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ۵۰ سال روابط بهتر در آینده است، ابراز امیدواری کرد سفر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به ویتنام موجب تسریع در ترسیم نقشه راه همکاری‌های بلندمدت و ۵۰ ساله دو کشور شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید