۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
کد خبر: 55455442

خودروهای میان‌رده چینی برای بسیار مطلوب به شمار می‌آید از این رو با ما همراه باشید و درباره مقایسه جک اس ۳ با تیگو ۵ بدانید.

مقایسه جک اس ۳ با تیگو ۵

سلام نو _ سرویس عمومی: این روزها تب خرید خودروهای شاسی‌بلند بسیار فراگیر شده است، اما با توجه به وضعیت بازار خودرو کشور برای خرید شاسی‌بلندهای اسم‌ورسم‌دار، باید هزینه بسیار هنگفتی پرداخت کرد. جایگزین این هزینه زیاد، خودروهای میان‌رده چینی است که اگرچه همان کیفیت و امکانات را ارائه نمی‌دهند، اما با هزینه کمتری خریداران را صاحب یک شاسی‌بلند می‌کنند. قصد داریم به مقایسه تیگو 5 و جک s3، دو رقیب سرسخت بازار کراس‌اوور ایران بپردازیم.

مقایسه جالب جک اس ۳ با تیگو ۵

همکاری چری و لندرور باعث شده است تا نمای ظاهری و دماغه تیگو 5 شباهت زیادی به محصولات قبلی این خودروساز انگلیسی داشته باشد. بنابر گفته طراحان تیگو5، کانسپت اولیه طراحی این خودرو از ماهی و امواج سطحی آب الهام گرفته شده است. با کمی دقت متوجه می‌شویم که سوراخ‌های مشبک جلوپنجره تیگو 5 تداعی‌کننده آناتومی بدن ماهی است. در طراحی اولیه، چراغ‌های ساده‌ای در طرفین دیده می‌شد که در نسخه فیس‌لیفت، طراحی دودی شکل چراغ‌ها و اضافه شدن نوارLED مارپیچ داخل آن‌ها نمای جذاب‌تری به این خودرو بخشیده است.

مقایسه جک اس ۳ با تیگو ۵

چراغ‌های مه‌شکن گرد به همراه نوارهای LED جدید در بالای سپر به همراه نوار کرومی‌رنگ جلوپنجره که تا بالای چراغ‌ها پیش رفته است نیز نمایی عضلانی و اسپرت‌تر به تیگو 5 بخشیده است.

تغییراتی مانند چراغ‌های LED جدید عقب، اگزوزهای اسپرت با روکش کروم و اضافه شدن نوار کرومی وسط درب صندوق عقب، کمک زیادی به به‌روز شدن خودرو کرده است و در کل باید گفت که نمای ظاهری تیگو 5 واقعاً جذاب است.

نمای ظاهری جک s3 شباهت زیادی به محصولات برندهای کره‌ای دارد. به‌خصوص جلوپنجره چند ضلعی جک s3 تشابه زیادی با آنچه قبلا در النترا دیده‌ایم دارد که البته از نظر سایز، کمی زیاده‌روی و ناهماهنگی در آن دیده می‌شود. همچنین در قسمت جلو، با سپر نسبتا ساده‌ای طرف هستیم که بخشی از خطوط بدنه به‌صورتی کم‌عمق بر روی آن نقش بسته است. تنها نکته مثبت طراحی نمای ظاهری جک s3، فرم خوب کاپوت است که با خطوطی حجیم و هماهنگ با فرم چراغ‌های جلو طراحی شده است.

مقایسه جک اس ۳ با تیگو ۵

در قسمت عقب، کاهش ارتفاع سقف با شیبی ملایم باعث شده است تا کم‌عرض بودن جک s3 خیلی به چشم نیاید. سپر ساده مشکی عقب خودرو به‌صورت هوشمندانه‌ای با استفاده از ادوات نقره‌ای و چراغ‌های مه‌شکن، ظاهر بهتری به نمای پشتی جک s3 بخشیده است.

با تمام این تفاصیل در مجموع مقایسه تیگو 5 و جک s3 ، برتری ظاهری با اختلاف زیاد به تیگو 5 تعلق دارد.

درباره دو خودرو فوق‌العاده تیگو 5 و جک s3

مقایسه تیگو 5 و جک s3 در بخش طراحی داخلی را با تیگو 5 شروع می‌کنیم.نمای داخلی کابین تیگو 5 بسیار شبیه به سانتافه نسل 3 طراحی شده است.

طراحان تیگو 5 با الگو گرفتن از خودروهای شاسی بلند جهان، کابینی خوب و ارگونومیک برای این خودرو طراحی کرده‌اند. فرمان با روکش چرم، صفحه نمایش 8 اینچی، پوشش چرم به‌کار رفته روی درها و دسته دنده در مجموع حسی لوکس و مدرن بودن را به سرنشینان القا می‌کند.

کابین جک s3 درعین سادگی، بسیار جوان‌پسند و کاربردی طراحی شده است. کم تعداد بودن کلیدها و و پرهیز از شلوغی گیج‌کننده، از نکات مثبت کابین جک s3 است.

مقایسه جک اس ۳ با تیگو ۵

صندلی‌های جک S3 متریال مناسبی دارند و طراحی دو رنگ آن که با پوشش درها هماهنگ است نمای زیبایی به کابین این خودرو بخشیده است.

تنها یک پیشرانه برای جک S3 قابل سفارش است که نمونه‌ی تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری را شامل می‌شود. طبق معمول خودروهای چینی با این نوع پیشرانه، قدرت ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن‌متر فراهم می‌شود.

بیشترین قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور از دور موتور ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود که آمار نسبتا خوبی است؛ اما برای خودرویی به وزن ۱۲۲۰ کیلوگرم، مسلما پرشتاب و سرعتی، عمل نخواهد کرد.

آزمایش رسمی از زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت جک S3 در دسترس نیست؛ اما با توجه به حضور گیربکس CVT، می‌توان انتظار داشت در زمانی حدود ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت این خودرو در در سایت شرکت سازنده، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. در کاتالوگ اصلی جک S3، میانگین مصرف سوخت هم با بنزین استاندارد چین، ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دیده می‌شود که احتمالا با بنزین و شرایط کشور ما، حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

مقایسه جک اس ۳ با تیگو ۵

چری تیگو ۵ از سال ۱۳۹۴ با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی فروخته می‌شود که ۱۳۹ اسب بخار قدرت دارد. گیربکس CVT با ۷ دنده مصنوعی قدرت موتور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

مدل جدیدتر این خودرو با نام چری تیگو ۵ توربو در سال ۱۴۰۰ عرضه شد. این مدل جدید از موتور ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند و حداکثر قدرت آن به ۱۴۷ اسب بخار می‌رسد و از طریق گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی به چرخ‌های جلو متصل است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید