۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: 55455434

دو خودرو اریزو ۵ و تیگو ۵ از جمله خودروهای موفق بازار خودرو به شمار می‌آیند از این رو با ما همراه باشید و از مقایسه اریزو ۵ با تیگو ۵ بدانید.

مقایسه اریزو ۵ با تیگو ۵

سلام نو _ سرویس عمومی: نام‌های اریزو ۵ و تیگو ۵ برای علاقه‌مندان حوزه خودرو جذاب است، به همین جهت در ادامه هر یک از این دو خودرو را بررسی کردیم و ویژگی‌های درخور توجه هر یک را بیان نمودیم.

چری آریزو ۵

چری آریزو در ابتدای ورود خود به بازار داخلی تنها در دو مدل اکسلنت و لاکچری به بازار عرضه می‌شد که هر دو مدل نام برده به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز شده بود. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ که حاصل همکاری شرکت چری با شرکت AVL اتریش محسوب می‌شود، توانایی تولید ۱۱۶ اسب بخار را دارد که برای یک سدان ۱۲۵۰ کیلویی قدرت نسبتاً کمی به نظر می‌رسد.

یک سال پس از حضور مدل‌های تنفس طبیعی در بازارهای جهانی، شرکت چری با نصب یک سیستم پرخوران (توربوشارژ) بر روی این پیشرانه توانست تا حدی توان خروجی آریزو ۵ را افزایش داده و نمونه نهایی را با نام چری آریزو ۵ توربو به بازار عرضه کند.

مقایسه اریزو ۵ با تیگو ۵

پیشرانه توربوشارژ نصب شده بر روی چری آریزو ۵ توربو، توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. آریزو ۵ TE به یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک CVT مجهز شده است که می‌تواند توان تولیدی پیشرانه این خودرو را به چرخ‌های جلو منتقل کند.

طبق اعلام رسمی شرکت چری، شتاب صفر تا صد این خودرو برابر ۹.۵ ثانیه است که در مقایسه با مدل تنفس طبیعی، در حدود ۲ ثانیه کاهش داشته، مصرف سوخت ترکیبی آریزو توربو در حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بیان شده که نسبت به گذشته در حدود ۱ لیتر افزایش داشته است.

نمای روبروی چری آریزو ۵ برای علاقمندان حرفه‌ای دنیای اتومبیل، می‌تواند یادآور چهره برخی محصولات جدید شرکت اوپل باشد؛ هرچند زبان طراحی جدید شرکت چری که در محصولات دیگر آن نظیر تیگو ۷ نیز به کار رفته است.

جلو پنجره آریزو ۵ به شکل شش ضلعی نامنتظم بوده و الگوی خاص سیاه رنگ درون آن را پوشش داده است؛ نماد چری در وسط قرار داشته و نواری کروم‌رنگ از جوانب آن تا دو انتهای کناری جلوپنجره امتداد یافته است.

مقایسه اریزو ۵ با تیگو ۵

چراغ‌های اصلی در دو طرف جلوپنجره آرام گرفته‌اند و حد فاصل این دو تنها به یک شکاف باریک محدود می‌شود. گرافیک داخلی چراغ‌ها به گونه‌ای است که با نوار کرومی، هماهنگی و هارمونی مناسبی را پدید آورده‌اند.

بخش اعظم نیمه پایینی سپر آریزو ۵ را مجرای بزرگ ورودی هوا و جایگاه چراغ‌های دیلایت با رنگ‌آمیزی مشکی، به تسخیر خود درآورده‌اند. نشانی از خطوط حجمی آن‌چنانی در نمای روبرو به چشم نمی‌خورد و تنها بر روی درب کاپوت اثراتی به منظور افزایش حس هیجان مشاهده می‌شود.

درباره چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ یک شاسی بلند جمع و جور شهری است و هم‌رده خودروهایی همچون جک S۵ یا هایما S۷ طبقه بندی می‌شود. در روزگاری نه چندان دور، تمامی این شاسی بلندهای کامپکت چینی در محدوده قیمتی کمتر از صد میلیون تومان قرار داشتند و البته با روش‌های اقساطی به فروش می‌رسیدند. همین مساله سبب شده بود تا بسیاری از مشتریان ایرانی به جای خرید خودروهای داخلی، همین وجه را صرف خرید چری تیگو ۵ یا جک S۵‌ کرده و مابقی مبلغ خودرو را طی اقساطی بپردازند.

مقایسه اریزو ۵ با تیگو ۵

چری تیگو ۵ یک کراس‌اوور نیمه‌لوکس چینی محسوب است و به همین دلیل، به امکانات رفاهی و ایمنی قابل‌قبولی مجهز است. همان‌طور که در مقدمه گفته شد، این خودرو در دو تیپ اکسلنت و لاکچری به‌دست مشتریان می‌رسد که تیپ اکسلنت امکانات بیشتری را در خود جای داده است. بااین‌حال، نسخه لاکچری نیز چندان ساده نیست و برخلاف تیپ‌های نیمه‌فول اکثر خودروهای چینی، مجهز و پرآپشن است. از همین‌رو، بهره‌مندی از آپشن‌های متنوع را می‌توان یکی از مزایای چری تیگو ۵ برشمرد که به موفقیت این خودرو در بازار نیز کمک شایانی کرده است.

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو در نسخه اکسلنت یا IE، می‌توان به مواردی همچون کروزکنترل، کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، چهار کیسه‌هوا، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم چندرسانه‌ای به‌همراه نمایش‌گر ۱۰ اینچی و شش بلندگو، دوربین دید عقب داینامیک، سنسور نور و باران، گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشونده، سانروف برقی و تریم چرمی دو رنگ کابین اشاره کرد که در این سطح، کاملا قابل‌قبول به‌نظر می‌رسند.

مقایسه اریزو ۵ با تیگو ۵

حتما می‌دانید که تب شاسی‌بلندسواری، مدت‌ها است که بازار خودرو جهان را فرا گرفته است و مصرف‌کنندگان ایرانی نیز در این بین، خواهان خرید خودروهای کراس‌اوور یا شاسی‌بلند هستند. به ‌طور معمول، این خودروها تسلط بهتری برای راننده فراهم می‌کنند و جادار، راحت و دارای امکانات مناسبی هستند. تمامی این موارد، سبب شده‌اند که روزبه‌روز شاهد رشد فروش شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی و کراس‌اوورها در سطح بازار باشیم.

به‌جرات می‌توان گفت که این روزها چری تیگو ۵ یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بازار خودروهای شاسی‌بلند است. این خودرو امکانات مناسبی دارد، سواری آن نرم و راحت است و قوای فنی آن در مقایسه با رقبا کم‌استهلاک محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، در شرایطی که حدود دو سال از ممنوعیت واردات خودرو می‌گذرد، گزینه‌ای به جز کراس‌اوورهای چینی در بین خودروهای صفرکیلومتر برای مشتریان وجود ندارد و در این بین، چری تیگو ۵ یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. با این وجود، اگر علاقه‌مند به قدرت و شتاب هستید و سبک هیجانی در رانندگی را دنبال می‌کنید، به‌هیچ‌وجه این خودرو مناسب شما نخواهد بود و از عملکرد آن مأیوس خواهید شد. در مقابل، می‌توان گفت که چری تیگو ۵ خودرویی بادوام، کارآمد، جادار و کم‌دردسر برای مصارف روزمره و خانوادگی است.

مقایسه اریزو ۵ با تیگو ۵

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید