کاهش دما و افزایش فشار مهم ترین عواملی هستند که نوشابه ها را با دی اکسید کربن یا دی اکسید کربن اشباع می کنند.

چطور از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از جلد نیوز، یک ترفند ساده برای از بین نرفتن گاز نوشابه را در این مطلب بخوانید.

با این شیوه از خارج شدن گاز نوشابه باقی مانده در بطری خانواده جلوگیری کنید. پس از استفاده از نوشابه خانواده در آن را کاملا شل ببنید تا امکان ورود و خروج هوا باشد.

بطری نوشابه را با احتیاط فشار دهید یا به اصطلاح مچاله کنید تا هوای داخل آن کاملا خارج شود و مایع داخل بطری به نزدیک در آن برسد. نگران زشت شدن بطری یا یخچالتان نباشید.

حالا همینطور که مایع به در بطری نزدیک به در آن شده؛ در آن را کاملا سفت کنید.

با خیال راحت بطری نوشابه را در یخچال قرار دهید و تا هر زمان که دلتان خواست همان نوشابه گازدار اولیه را بنوشید.

بعد از هر دفعه مصرف هم مقدار مچاله کردن بطری را بیشتر و بیشتر کنید. با این کار پس از خالی شدن کامل بطری فضای کمتری هم در سطل زباله خانه اشغال خواهد شد.

نوشابه در طی فرآیند کربناته شدن گازدار می شود. کاهش دما و افزایش فشار مهم ترین عواملی هستند که نوشابه ها را با دی اکسید کربن یا دی اکسید کربن اشباع می کنند.

وقتی در قوطی نوشابه را باز می کنید، فشار دی اکسید کربن آزاد می شود و به آرامی از نوشابه خارج می شود. به همین دلیل، مهمترین چیز این است که به سرعت دریچه خروجی دی اکسید کربن را ببندید! در زیر چند روش برای جلوگیری از ترشح سودا را به شما آموزش می دهیم.

نوشابه را سرد نگه دارید

کاهش دما یکی از عوامل مهم در ورود گاز دی اکسید کربن به نوشابه است. به طور کلی، گازها با کاهش دما تمایل کمتری به ترک مایعات دارند. به همین دلیل باید قوطی نوشابه را در اسرع وقت در دمای سرد قرار دهید. هر چه نوشیدنی خنک‌تر باشد، گاز کندتر آزاد می‌شود. این پاسخ به کسانی است که می خواهند بدانند چرا بهتر است نوشابه را در یخچال نگهداری کنید.

قوطی نوشابه را سریع ببندید

افزایش فشار عامل دیگری برای گاز محلول در نوشابه است. وقتی قوطی نوشابه را باز می کنید، فشار دی اکسید کربن از بین می رود و تمایل دارد سریعتر از نوشابه خارج شود. شما باید بلافاصله جعبه را محکم ببندید. اگرچه این تبادل گاز حتی در این شرایط نیز انجام می شود، اما میزان آن بسیار کاهش می یابد.

یکی از جذاب ترین موضوعات، تاریخچه نوشابه و محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان است. در مقاله ای که نوشابه شروع شد به تفصیل درباره این موضوع صحبت کردیم.

قوطی نوشابه را با درپوش سیلیکونی ببندید

وقتی درب نوشابه باز می شود، دیگر مانند گذشته از خروج گاز جلوگیری نمی کند. استفاده از کلاهک های سیلیکونی با درصد بالاتر از انتشار سودا جلوگیری می کند. مهمترین چیز جلوگیری از انتشار دی اکسید کربن با بهترین تجهیزات است.

به طور خلاصه، هر کاری که انجام می دهید، باید سرعت عبور گازها را کاهش دهید. در نهایت مراقب باشید که نوشابه های غیر گازدار را با نوشابه های فاسد اشتباه نگیرید.

یک نوشابه ممکن است طعم خوبی نداشته باشد، اما برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد. برعکس نوشابه گندیده محل رشد باکتری ها و قارچ های مختلف است و خوردن آن برای سلامتی مضر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید