امام جمعه یزد گفت: خبرنگاران انتقادات سازنده خود را مطرح کنند اما در کنار آن راهکارهای علمیاتی هم ارائه دهند تا دولت از آن استفاده کرده و برای رفع مشکلات اقدام کنند.

 خبرنگاران در کنار انتقادات سازنده ‌از بیان راهکار علمیاتی غفلت نکنند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به هتاکی قرآن کریم در اروپا اظهار داشت: دشمن می‌داند که قرآن چقدر سازنده و تربیت کننده است و به همین دلیل با آن مخالفت می‌کنند و سعی دارند با هتاکی به قرآن این تاثیرات را از مسلمانان بگیرند.

وی بی‌تفاوت کردن مسلمانان نسبت به قرآن را مهمترین هدف این اقدامات دانست و گفت: ما هم باید در مقابل این اقدامات میزان بهره‌مندی از قرآن کریم و قرائت و عمل کردن به آن را بیش از پیش در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

امام جمعه یزد عدم قرائت و عمل نکردن به قرآن را خیانت به قرآن و خدا دانست و گفت: ما باید ببینیم با قرآن و حرف‌های خدا و پیامبر چگونه رفتار می‌کنیم، آیا افرادی که در مسیر دشمن حرکت می‌کنند و پیامبر دلش از آنها خون است به خدا و پیامبر خیانت نمی‌کنند؟

ناصری افزود: دین خدا، قرآن، فرزندان ما، مومنین، سلامت، ائمه(ع) و موارد بسیار دیگری همه از امانات خداوند در نزد ماست و نباید نسبت به آنها خیانت کنیم و به ویژه در تربیت دینی فرزندانمان، عمل به سیره ائمه اطهار(ع) و هدایت مومنین تلاش کنیم و در این مسیر کوتاهی نکنیم.

وی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) برای حفظ این امانات به زمین ریخته شده خاطرنشان کرد: ادامه مسیر امام حسین(ع) در واقع همان لبیک گفتن به ندای هل من ناصر ینصرنی آن حضرت است و اگر می‌خواهیم واقعا به امام حسین(ع) عمل کنیم باید در این مسیر با جدیت حرکت کنیم.

امام جمعه یزد به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در آن زمان جهادی که مرتبط با دانشجویان وجود داشت تشکیل شد و امروز هم باید با جدیت این حرکت ایجاد شود و ادامه پیدا کند و به صورت ویژه تعهد و علم را در میان آنها تقویت کند که هم متخصص باشند و هم از کشور خارج نشوند و به ملت خود خدمت کنند.

ناصری به روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاری مسئله بسیار مهمی است و تبیین واقعیت‌ها، برملا کردن دروغ‌های دشمن، پاسخ دادن به شایعات دشمن از جمله وظایف ‌رسانه‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دولت به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش است گفت: خبرنگاران انتقادات سازنده خود را مطرح کنند اما در کنار آن راهکارهای علمیاتی هم ارائه دهند تا دولت از آن استفاده کرده و برای رفع مشکلات اقدام کنند.

وی به عزاداری‌های مردم یزد در محرم امسال اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش‌های بسیار دشمن، خوشبختانه مردم یزد کمترین خطا را داشتند و مراسم‌های عزاداری بسیار خوب و بصیرانه‌ای را انجام دادند و به همین دلیل از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید