ژوزه مورینیو عضو آکادمی کشف استعدادهای ورزش حرفه ای عربستان سعودی شد.

مورینیو هم به عربستان سعودی رفت

به گزارش  سلام نو به نقل از عصرایران، محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر سعودی، "ژوزه مورینیو " مربی معروف فوتبال جهان را به عنوان عضو آکادمی کشف استعدادهای ورزشی این کشور منصوب کرد.

 "ژوزه مورینیو " 60 ساله پرتغالی بازیکن سابق و مربی فعلی باشگاه فوتبال رم است. وی به آقای خاص در رسانه ها و محافل فوتبالی شهرت دارد. به انتخاب فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) مورینیو یکی از 10 مربی برتر تاریخ فوتبال است. او همچنین با کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ یوفا و لیک کنفرانس اروپا، صاحب رکورد است.

مورینیو ، جدیدترین چهره ای است که برای فوتبال عربستان سعودی جذب می شود. در ماه های اخیر چهره های معروف فوتبال جهان به عربستان سعودی منتقل شدند که در راس آنها می توان به کریس رونالدو ، کریم بنزما و انگولو کانته اشاره کرد.

اعضای آکادمی کشف استعدادهای ورزشی عربستان سعودی به طور مستقیم از سوی محمد بن سلمان و به مدت 3 سال منصوب می شوند.
وظیفه این آکادمی کشف و معرفی استعدادها در همه رشته های ورزشی، در همه استان ها و در همه مراحل برای نقش آفرینی آینده در سطح مسابقات المپیک است. مراحل استعداد یابی از سن 6 سالگی به بالا انجام می شود.

علاوه بر مورینیو، دیگر اعضای هیات مدیره این آکادمی شامل وزیر ورزش، شاهزاده ریما بنت بندر (سفیر عربستان سعودی در امریکا ) و بازیکن سابق اهل رومانی "ایوان لوبیسکو" است. ریاست آکادمی برعهده وزیر ورزش ( شاهزاد عبدالعزیز بن ترکی ) است. 

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید