ورزش کردن از مؤثرترین کارهای ممکن برای کم کردن وزن است از این رو با ما همراه باشید و درباره بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها بدانید.

بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها

سلام نو _ سرویس علم و فناوری: شرایط زندگی اغلب بانوان با آقایان متفاوت است. به عنوان مثال، بسیاری از بانوان خانه‌دار هستند و بیشتر ساعات روز را در منزل حضور دارند. در خانه ماندن یا عدم تحرک، منجر به افزایش وزن این دسته از بانوان می‌شود. برخی از بانوان نیز بعد از زایمان افزایش وزن شدیدی را تجربه می‌کنند. این گروه از افراد، به دنبال بهترین ورزش برای کاهش وزن هستند.

ورزش‌های درجه یک برای کاهش وزن خانمها

پیاده روی

اگر قرار باشد از بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو نام ببریم، پیاده‌روی در اولویت ما قرار می‌گیرد. این ورزش ساده و آسان برای همه بانوان با هر شریطی قابل انجام است. حتی بانوان باردار هم می‌توانند با پیاده‌روی از چاقی خود پیشگیری کنند. همچنین این ورزش به تجهیزات یا وسایل ورزشی هم نیاز ندارد. در عین حال به مفاصل شما هیچ فشاری وارد نمی‌شود.

پس آن را در اولویت ورزش خود قرار دهید. البته نحوه پیاده‌روی هم اهمیت زیادی دارد. برای یک فرد با وزن ۷۰ کیلوگرم نیم ساعت پیاده‌روی در طی روز لازم است. این پیاده‌روی باید با سرعت ۶.۴ کیلومتر در ساعت باشد تا ۱۶۷ کالری سوزانده شود.

بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها

دویدن

دویدن بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها است. پژوهش‌ها نشان داده است که دویدن می‌تواند بر تقویت عضلات قلب و بهبود جریان خون در بدن تاثیرگذار باشد. اگر به صورت روزانه در مسافت مشخصی بدوید، مقدار زیادی کالری از دست خواهید داد. دویدن بر افزایش استقامت بدن نیز موثر است. بسیاری از ورزشکاران و مربیان معتقد هستند، دویدن می‌تواند چربی‌های احشایی که در اطراف اندام‌ها تجمع پیدا می‌کند را از بین ببرد.

چربی‌های احشایی معمولاً به عنوان چربی‌های شکم شناخته می‌شوند و اغلب بانوان آن را تجربه می‌کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مسافت دویدن و مدت زمان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر اضافه وزن بالایی دارید و دویدن برای شما راحت نیست، بهتر است ابتدا در مسافت‌های کوتاه بدوید. به عنوان مثال، می‌توانید مدت زمان دویدن را از ۱۵ دقیقه شروع کرده و به مرور زمان به ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برسانید.

نکته مهم دیگر این است که دویدن باید در کنار سایر تمرینات ورزشی انجام شود. اگرچه دویدن در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما نیاز به تکنیک‌ها و مهارت‌های گوناگونی دارد.

بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها

بسیاری از افراد با مشکلاتی مثل تنگی نفس، درد استخوان و مواردی مانند این مواجه هستند. به همین دلیل، توانایی دویدن در مسافت‌های طولانی را ندارند. بهتر است برای رفع این مشکلات به یک مربی ورزشی حرفه‌ای مراجعه کنید.

بهترین ورزش برای کم کردن وزن

شنا

شنا بهترین ورزش برای کاهش وزن خانم‌ ها است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند شنا کردن، تا حد زیادی بر چربی سوزی و کاهش کالری بدن موثر است. به شرط اینکه بعد از استخر، غذای زیادی مصرف نکرده و پرخوری نداشته باشید. زیرا احساس گرسنگی و اشتها بعد از شنا کردن، تقویت می‌شود. اگر تحت نظر یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی قرار بگیرید، به راحتی می‌توانید اشتهای شدید خود را کنترل کنید. بهتر است بعد از شنا کردن، غذاهایی که دارای پروتئین هستند مصرف کنید و حجم عضلات خود را افزایش دهید.‌

بر اساس تحقیقات، در هر نیم ساعت شنا، حدود ۲۳۳ کالری تجزیه می‌شود. شنا کردن به صورت مستقیم بر متابولیسم بدن موثر است و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. نوع شنا کردن اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها

چرا که شنا انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها به شکل خاصی بر بدن شما تاثیر می‌گذارند. اگر حداقل دو یا سه بار در هفته به استخر بروید و شنا کنید؛ به مرور زمان، وزن شما کاهش می‌یابد.

البته این مورد تنها مزیت شنا کردن نیست. به طور کلی، شنا تاثیر بسیار زیادی بر حفظ سلامتی بدن دارد. به عنوان مثال می‌تواند قند خون را کاهش داده و مقدار کلسترول را در بدن کنترل کند.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری ورزشی است که در ایران بیشتر مورد توجه مردان قرار گرفته است. در حالی‌که این ورزش می‌تواند به لاغری بانوان کم زیادی کند. در زمان رکاب زدن، عضلات ران و شکم تقویت می‌شود. در عین حال با هر حرکتی که می‌کنید، بخشی کمی از چربی‌های اضافه در قسمت پهلو و شکم سوزانده می‌شود.

البته زمانی می‌توان گفت دوچرخه سواری بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها است که به طور مداوم آن را انجام دهید. این ورزش از بروز بیماری سرطان و بیماری‌های قلبی شما را مخافظت می‌کند. همچنین ورزشی است که فشار زیادی به مفاصل وارد نمی‌کند.

بهترین ورزش برای کاهش وزن خانمها

یوگا

یوگا از ورزش‌هایی است که علاوه بر کاهش وزن خانمها به رفع استرس هم کمک می‌کند. این ورزش برای بانوان باردار و خانم‌هایی که مشکل جسمی دارند، توصیه می‌شود. البته سایر بانوان هم می‌توانند از آن پیروی کنند. میزان تاثیر ورزش یوگا در لاغری برای هر نیم ساعت، سوزاندن ۱۴۹ کالری است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید