در این مطلب شاهد تصاویری از ۱۱۰ سال قبل شهر استانبول خواهید بود که توسط عکاسان مختلف فرانسوی از جمله فردریک گادامر، آگوست لئون و استفان پاسِت ثبت و ضبط شده اند.

تصاویر زیر خاکی از شهر استانبول مربوط به یک قرن پیش در دوران قاجار + عکس

به گزارش سلام نو؛ عکاسان این پروژه از بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات روز عکاسی بهره‌مند بودند و می‌توانستند عکس‌هایی رنگی تهیه کنند که نسبت به بسیاری از عکس‌های باقی مانده از آن دوران، کیفیت بسیار بهتری دارند.

در ابتدای قرن بیستم مدت‌های طولانی بود که امپراطوری عثمانی در حالت ضعف و انحطاط قرار گرفته بود؛ اما شرکت در جنگ جهانی اول و شکست در این جنگ، در کنار جنبش‌های ملی‌گرایانۀ ترکی و عربی، نهایتا به فروپاشی و تجزیۀ کامل این امپراطوری منجر شد.

شهر استانبول از اواسط قرن پانزدهم میلادی و پس از تصرف به دست سلطان محمد فاتح، پایتخت حکومت عثمانی شد و تا فروپاشی این حکومت همچنان به عنوان پایتخت باقی ماند. در سال ۱۹۲۳ و بعد از تشکیل دولت ترکیه، آنکارا به عنوان پایتخت جدید انتخاب شد.

این عکس‌ها را عکاسان مختلف فرانسوی از جمله فردریک گادامر، آگوست لئون و استفان پاسِت در قالب یک پروژۀ عظیم بین‌المللی با عنوان «آرشیو سیاره» ثبت کرده‌اند. هدف این پروژه که توسط یک بانکدار فرانسوی حمایت می‌شد، ثبت و ضبط تصاویر و ویدئوهایی از فرهنگ‌ها و مکان‌های مختلف دنیا بود.

عکس‌های رنگی از شهر استانبول

عکس‌های رنگی از شهر استانبول

عکس‌های رنگی از شهر استانبول

عکس‌های رنگی از شهر استانبول

عکس‌های رنگی از شهر استانبول

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید